Skutečný vrah, který ve své době šokoval Ameriku a zařadil se mezi legendy masových vrahů.
Šokující film založen na skutečném příběhu z Nebrasky. V roce 1958 devatenáctiletý Charles Starkweather společně se svou čtrnáctiletou přítelkyní zavraždili během tří měsíců celkem jedenáct lidí. (oficiální text distributora)

Recenze (25)

Big Bear

Mno.. co k tomu napsat. Čekal jsem to výrazně horší. Ale i tak to působilo dost jako TV film... Když napíšu to co všichni tady, že film je o masovém vrahovi, který se svou dívkou brázdí v ukradenejch americkejch kárách v šedesátejch letech Nebrasku, nebude z toho nikdo moudrej. A tak je to i s celým filmem. Film o ničem, s topornými herckými výkony, a krví obětí tak červenou, že i pouťová malinovka je oproti ní černá... Ty dvě hvězdy dávám za tu atmodféru šedesátejch let z americkejch zapadákovů, servisů, pump a neskutečných kár, kterou se jakž tak podařilo navodit i díky dobře zvolené hudbě a filtrům. Dvě Lucky Strike * * ()

Crocuta

Terrence Malick se nechal Starkweatherovým případem jen volně inspirovat a natočil skvělý film (viz i jinak výstižný komentář igiho B.). Byron Werner se snažil o dokumentární rekonstrukci a natočil nudný a lacině vyhlížející snímek vhodný leda pro televizi. Přitom se při popisu Starkweatherova řádění stejně nevyhnul několika faktickým nepřesnostem a najdou se i chyby plynoucí z nepozornosti tvůrců, jako je krví potřísněné tričko, když zabiják po vraždách usíná a sněhobílé když se probouzí. Celkový dojem z filmu nevylepší ani bídné herecké výkony představitelů zákona, šroubované dialogy a už vůbec ne zbytečná a klišovitá postava "našeptavače". "Starkweather" je ovšem v jednom ohledu opravdu jedinečný - tak neuvěřitelně staticky a amatérsky působící automobilovou "honičku" jako je ta ze závěru snímku jsem opravdu ještě neviděl. http://en.wikipedia.org/wiki/Charles_Starkweather ()

SOLOM.

Celý příběh je doprovázen docela solidní hudbou, která se skládá z dobových hitů padesátých a šedesátých let. Občas se s její pomocí podařilo navodit slušnou atmosféru, ale většinou sloužila pouze jako poslechový doplněk. Speciálních efektů jsme se tu moc nedočkali a vlastně musím říct, že je jich jako šafránu. Většinou uslyšíme jen výstřel a další záběr už je pouze na krvácející mrtvolu (na krvi se taky dost šetřilo). Tento film ale není vůbec o efektech či tricích. Samozřejmě, že tyto prvky jsou důležité, ale zde jde spíše o samotnou hrozivou skutečnost, že je těchto věcí někdo vůbec schopný. Filmů o masových vrazích jsem viděl již několik a tento patří mezi ty slabší. Proto dám i slabší 3* ()

pornogrind

Příběh o SÉRIOVÉM(někdo si evidentně plete pojem a průjem) vrahovi Charlesi Starkweatherovi v podprůměrným snímku s TV vizuálem. Ústřední dvojici bych ještě překousl ale ostatní herecký výkony jsou prachbídný. Lance Henriksen hraje ve filmu všeho všudy 3 minuty. Je tady jakýmsi našeptávačem a v podstatě mu není(záměrně) vidět xicht. Otřesná je i režie s kamerou. Za vše hovoří finální automobilová honička. Něco tak vtipnýho(trapnýho) se jen tak nevidí. Podívat se na to sice dalo ale myslím si, že by si story o Charlesi Starkweatherovi zasloužila lepší filmový zpracování. ()

Smok

Charles Starkweather je skoro obyčajný mladý muž. Ostatní chlapci v jeho veku sa od neho líšia snáď len tým, že keď sú niekde sami, tak ich nechodí pozerať tajomný cudzinec v klobúku, ktorý ich nahovára na rôzne somariny. Charlie navyše zbožňuje Jamesa Deana a je vlastníkom dvojhlavňovej brokovnice, s ktorou narobí policajtom v Nebraske pár vrások na čele a niekoľkým civilom nepríjemné "škrabance". Ďalší z oprášených príbehov o masových vrahoch minulého storočia ma síce zaujal, ale filmárska robota sa dala odviesť aj lepšie a s väčšou šťavnatosťou. ()

Zajímavosti (10)

• 25. júna 1959 Charles Starkweather usadol na elektrické kreslo. Presne o 00.04 bol prehlásený za mŕtveho. (Smok)
  • Údajne žije pod novým menom v Detroite v Michigane. Tento údaj však nebol nikdy potvrdený. (Smok)