Režie:
Andrea SedláčkováScénář:
Andrea SedláčkováKamera:
Vladimír HolomekHudba:
Quentin SirjacqHrají:
Tatiana Dyková, Karel Roden, Ladislav Mrkvička, Aňa Geislerová, Ivan Trojan, Alena Vránová, Jana Preissová, Oldřich Kaiser, Kateřina Winterová, Ladislav Smoček, Vladimír Drha, Michaela Pavlátová (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Krásný čas je třetím dílem volného cyklu, jehož protagonistkou je postava Renáty Soukupové. V prvním televizním filmu, Ze života Pubescentky, ještě mladičkou Renátu nehrála Tatiana Vilhelmová, ale v dalším pokračování, ve filmu Můj otec a ostatní muži už režisérka Andrea Sedláčková známé herečce roli svěřila. Renáta Soukupová je dívka, později mladá žena, která začínala vážněji poznávat svět těsně před rokem 1989. Manželství jejích rodičů bylo poněkud dobrodružné a poznamenalo Renátinu pubertu, ale rozhodující vliv měla okolnost, že Renátin otec byl zaměstnancem ministerstva vnitra. Renáta paradoxně před sametovou revolucí emigruje do Francie a v úvodu Krásného času se vrací: je na prahu třicítky a je rozhodnuta dobýt Čechy zpátky, najít si zde svou trvalou a jistě krásnou existenci. A samozřejmě také lásku, protože z Francii odjela i kvůli krachovalému milostnému vztahu. Nedopadne to ovšem tak, jak si mladá žena představuje. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (37)
Režijně mnohem sevřenější než Můj otec a ostatní muži. Sedláčková jakoby znovu nabyla dočasně ztracené režisérské zručnosti, předvádí několik moc pěkných nápadů a rozhodně nenudí. Co však (zvlášť v posledních minutách) nudí velice je scénář – sice se nesnaží řešit žádná velká témata, ale ty malé milostné hry a hříčky působí již tak omšele a nenápaditě, že vám asi brzy dojde, kam bude příběh směřovat – rozhodně ne do nějak závratných výšin. Také jsem úplně nepochopil, co se událo od Renatina návratu na konci Mého otce – proč se teď vracela, jakoby poprvé a kdy se celý film vlastně odehrával? V roce 1994? V roce 1999? V současnosti? Opět skvělí jsou herci – zvlášť Táňa Vilhelmová a ve své malé roličce také Ivan Trojan, jen do role českého šlechtice mi moc neseděl „humpolácký“ Roden (sorry, Karle). 75% ()
Vyrovnat se s minulostí svého otce se hrdince daří až v čase, kdy už nemůže svůj nový postoj nikterak s otcem konfrontovat. Závěrečný díl trilogie má rozměr právě ve zobrazování té nechuti mladší generace akceptovat přehmaty rodičů v mimulosti. Což je možná správné, ale dost tvrdé. Tato nechuť brání vnímat je především jako rodiče. Výborný Mrkvička je ozdobou filmu. ()
Depresivní film plnej jízlivejch dialogů z úst starší generace, který vám možná připomenou někoho z vaší blízkosti. Když se něco sere, tak se sere všechno - to je stará známá věc. Pokud máte zrovna taky takový období, tak vás to asi dostane, stejně jako mě. Sice se tam objevuje plno předvídatelnejch věcí, ale já to tentokrát nějak neřešil. Navíc Táňu Vilhelmovou asi miluju, takže to taky pozvedává moje hodnocení (mimo jiné :))) ()
...aneb jak to dopadá, když se film podobá skutečnému životu. Žádná velká bžunda. Nicméně o hodnověrnosti a uvěřitelnosti nemá smysl polemizovat - takhle to prostě může fungovat - ani černá, ani bílá - hodně odstínů šedé, jen sem tam nějaká pastelová - jde jen o to, jak rychle ztratí jas. Tenhle díl se mi líbil moc. Nebýt typických neduhů filmu točenýho pro televizi (mluvím zejména o kameře), hodnotil bych i lépe. ()
Asi jsem až moc hodnej, že dávám ještě tři. Hlavní zápor je podle mě to, že charaktery postav (kromě hlavní hrdinky, ta je blbá permanentně) se neustále mění. Klasický příklad je Trojan, který je ve druhém dílu násilnickym žárlivcem a tady se o Vilhelmovou stará skoro s otcovskou láskou. Proč však dávám ony 3* je fakt, že paní Sedláčková na sobě zapracovala a dialogy jsou o něco lepší. ()
Galerie (12)
Photo © Česká televize
Zajímavosti (1)
- Filmovalo se mj. v klášteře Doksany. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)
Reklama