Režie:
Joe JohnstonKamera:
Shelly JohnsonHrají:
Benicio Del Toro, Anthony Hopkins, Emily Blunt, Hugo Weaving, Geraldine Chaplin, Art Malik, Olga Fedori, Asa Butterfield, Elizabeth Croft, Max von Sydow (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Lawrence Talbot po smrti své matky opustil rodinné panství a zamířil za oceán, kde se stal uznávaným hercem. Jednoho dne za ním do divadla přišla snoubenka jeho bratra Bena Gwen Conliffeová, aby mu sdělila, že se Ben ztratil. Žádá ho o pomoc. Lawrence jí vyhoví a vrátí se domů, kde na něj kromě sarkastického otce čeká i hrůzostrašná legenda o krvelačném monstru s nadlidskou silou, které se po nocích toulá po okolí a vraždí vše živé. Těla, která se najdou v lese, jsou roztrhaná. Lidé nevěří, že by to udělal člověk, připisují to vlkodlakovi, který zabíjí své oběti, když je měsíc v úplňku. Lawrence je vůči těmto povídačkám zpočátku imunní, stejně jako inspektor Scotland Yardu Aberline, jenž vede pátrání po zmizelém. Lawrence se rozhodne, že celé věci přijde na kloub. (TV Nova)
(více)Videa (3)
Recenze (895)
Vsadím se, že scénář A.K. Walkera byl super a mohl z toho být natočený super stylový temný horor. Občas se tam záblesk takového filmu objeví, bohužel jen občas. Přetáčení a přestříhávání je znát, jako prakticky vždycky. Ale nenudil jsem se. P.S. Na druhou stranu, co kdo mohl čekat od režiséra Jumanji. ()
Osobně mám slabost pro tento druh Jekyll-Hydovského příběhu v náručí krásky a zvířete spojující staré s novým v osidlech gotické atmosféry. Ačkoliv je Vlkodlak hororem na jedno použití a možná i zbytečným remakem, nedá se mu upřít dokonale temná atmosféra ženoucí příběh kupředu. Střihová skladba je přinejmenším zvláštní a je zřejmé, že se předělávalo poměrně hodně. Avšak všechno bledne před hezky postaru udělanými maskami spolu s až nečekanými krvavými jatky a pohledem Emily Blunt. 102 minutová stopáž je tak akorát, aby nestihla nudit a skončila v tak rychlém sledu v jakém vlastně začala. I přes všechny chyby solidních 7/10. ()
Čím více se odkládala premiéra, tím víc rostli mé obavy o výsledný produkt, ale Joe Johnston to zvládl víc než obstojně. O tak zásadní počin jako byl první VLKODLAK se sice nejedná, ale úpřímně, kdo z vás něco takového čekal? Akce je rychlá, svižná a (v unrated verzi) řádně krvavá, atmosféra rovněž povedená. Benicio Del Toro sice nepředvádí nic víc než svůj standart, ale takový Anthony Hopkins nebo Hugo Weaving (Abberline je asi nejlepší postava a klidně bych si nechal líbit spin-off nebo dvojku, pokud by tam byl) si místy kradou film pro sebe. Elfmanova hudba děj výborně dokresluje a hlavní téma mi přišlo jako svižnější Drákula, což není výtka ale pochvala, protože zní vážně skvěle. Říká se, že zabít nestvůru není hřích. Pouze zabít člověka. Ale kde jednomu konec a druhému začátek? ()
Zatímco originál byl naivní, tato verze je prostě jen hloupá. Zřejmě proto, aby byl film politicky korektní a nenavážel se do cikánů, byla jedna podstatná část změněna. (Jinak, než snahou o politickou korektnost si to vysvětlit neumím). Původcem nákazy lykantropie tak neni cikánský vykladač budoucnosti, ale někdo úplně jiný... a s touto změnou přišly nepřehlédnutelné logické chyby. První hodina jinak "jede" docela věrně podle 70 let starého originálu, ale v okamžiku, kdy původní film končil, tento ještě přes půl hodiny pokračuje a to ne zrovna nápaditě. Některé myšlenky jsou trestuhodně nevyužité - například obvinění z duševní choroby. Objevují se zde ale i motivy, které mě potěšily (ačkoliv jsou také nevyužité) : že je Larry shakespearovský herec a také to, že jeho otec je lovec s indickým sluhou. Abych to nějak shrnul, tak to nejlepší na celém filmu je Hugo Weaving ve vedlejší roli. Něco je špatně, že? Verdikt: Rychle zapomenutelná nuda. ()
Průměrná podívaná, která minimálně o půl století zaspala. Dnes už nezáživný film, který i přes ucházející vizuál nemá na víc, než zaplácnout devadesát minut. Hopkins to drží nad vodou, ale Weaving dostal zoufale málo prostoru. Toro se jen mračí a tváří unuděně - nedivím se mu - jeho pocity plně sdílím. Velmi slabé tři hvězdy. ()
Galerie (94)
Zajímavosti (18)
- Úvodní logo studia Universal Pictures se shoduje s logem, které bylo použito i v původním filmu z roku 1941. (R´Hell)
- Vlčí design Benicia Del Tora vytvořil maskér Rick Baker, držitel Oscara za film Americký vlkodlak v Londýně. Baker má mimo jiné na svědomí přeměnu Michaela Jacksona v jeho filmu Thriller. (mahler)
- Snímek získal Oscara za Nejlepší makeup za rok 2010. Sošku si odnesli Dave Elsey a Rick Baker. Pro Bakera to byla sedmá proměněná soška a paradoxem je, že svého prvního Oscara získal také za "vlkodlačí film" Americký vlkodlak v Londýně (1981), a to v roce 1982, kdy byla vůbec poprvé vyhlašována kategorie Nejlepší makeup. (Stanislaus)
Reklama