Reklama

Reklama

Hranice smrti

  • Francie Frontière(s) (více)
Trailer 5

VOD (1)

Obsahy(1)

Parta zlodějů prchá s ukradenými penězi přes hranice. Na chvíli zakotví ve starém hostinci, kde narazí na podivínského chlapíka a jeho rodinu, která se zde skrývá. Z obyvatel zapadlé putyky se vyklubou fanatičtí neonacisté se sklony ke kanibalismu. Strhne se neuvěřitelný souboj, ve kterém jde o krk. Začíná boj na život a na smrt!

Scenárista a režisér v jedné osobě Xavier Gens se netají zálibou ve filmech Texaský masakr motorovou pilou (The Texas Chainsaw Massacre, rež. Marcus Nispel, 2003), Noční můra v Elm Street (A Nightmare On Elm Street, rež. Jack Sholder, 1985), Saw (Saw) nebo Barbar Conan (Conan The Barbarian, rež. John Milius, 1982). O natáčení filmu říká: „Na začátku jsme měli spoustu problémů s násilnými scénami ve filmu. Poté, co se do střižny přišel podívat koproducent Luc Besson, (právě jsem pracoval na scéně jak si rodina vaří jednoho z hrdinů), a utvrdil nás v tom, že máme natočit film tak, jak to cítíme, se mi ulevilo. Krátce na to mi nabídl režii filmu Hitman (Hitman, 2007)“. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (5)

Trailer 5

Recenze (353)

darkrobyk 

všechny recenze uživatele

Na podruhé zhlédnutí už hlavně ten masakr. Podříznutí, vykuchání, přeštípnutá achilovka, hrátky s pilou, krvavá střelba...nu, je toho dosti. Francouzi se opět vyrovnávají s nechutí k německým sousedům a pro jistotu ještě s hitlerovským nacismem. Film jede na splatter vlně podobně jako Noc s nabroušenou břitvou či Mučedníci, kterou Francouzi začali pomalu rozjíždět v 90.letech. Snímek je neobyčejně špinavý, plný bahna ( dočkáme se i ringu volného pro ženy) a krve. Hlavní hrdinka se postupně mění v trosku, které zůstal pouze pud sebezáchovy. Kupodivu mne film vůbec nenudil ( což bude asi výcvikem na artových filmech), jen ke konci už mi přišel spíše komický, než děsivý. Jak známo, když se to s násilím přežene, dostaví se přesně opačné reakce než ty, které byly původně zamýšleny. Gore efekty jsou velmi podařené a tam, kde Italové dnes tápou, Francouzi kralují. Očekávejte nechutnou vyvražďovačku a budete spokojeni. ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Po tolikeré kritice i zarytých fandů horrorového žánru a moderního žánru vracející se k explotation vlně, která panovala zejména v 70. a počátkem 80. let, jsem se nakonec rozhodl Frontier(s) shlédnout. No nevím čím to je, ale přesně ty horrory, které se většině lidem vždy nelíbí, mne osobně nejvíc sednou. Opět jsem byl naprosto nadšený a dávám bez otálení v hodnocení plný počet. Uznávám, že film vykrádá témata až na půdu, konkrétně rok 1974, který zrodil kult kultů "Texas chaisaw massacre", ale i další, jak staré, tak moderní horrory. Poslední třetina si jde již vyloženě vlastní cestou a po večeři, kdy jsou všichni osazenci rodiny ještě v naprostém pořádku, začnou ta pravá akční jatka a brutalita par exelans!! Musím uznat, že v tomto jsou Frantíci fakt dobří a v poslední době se v horrorech s ničím neserou. Neuvěřitelná, dynamická, brutální, krvavá a násilná jízda, u které jsem se bavil od začátku do konce. Problematika "plození nových dětí" a vůbec těhotných žen se navíc v horrorech poslední roky objevuje nějak často, ať již v otřesném pokračování "Hory mají oči 2", tak "Á L´Interieur" nebo "Timber Falls". Připadne mi to už skutečně trochu trapné a kdo ví, kdo s tím vlastně začal ... "Frontier(s) sice vykrádá přímo scény z mnoha filmů, ale nekopíruje je ... ty opravdové vykrádačky, které dnes sklízejí úspěch a přitom se v technice zpracování nemohou tomuto skvostu rovnat se natočily až po něm ... Ať již zmíněný "Timber Falls", tak třeba "Rovdyr" a další ... Frontier(s) je ještě v tomto ohledu v pohodě a jak jsem již psal, pro mne jeden z nejlepších horrorů posledních let. Úžasné herecké výkony snad všech zúčastněných, absolutně vrcholný herecký výkon hlavní hrdinky, perfektní triky, prostředí, spád, dynamika, výtvarná stránka, střih, kamera, atmosféra ... ničemu z toho nemám co vytknout. Kromě té originality, ale ta se snad u horrorů nikdy moc vážně nebrala. ()

Reklama

POMO 

všechny recenze uživatele

Otrocky skopírovaný zlepenec dejových zvratov z Texaských masakrov, primárne postavený na premise biedneho Hostelu. A k tomu zmutované deti v pivniciach a liečenie si francúzskeho historického komplexu z rivality s Nemeckom. Drsná mäsiarina s postavami na našej strane, ktoré sú nám ukradnuté, a postavami na druhej strane, ktoré nevyvolávajú zdesenie, ale rozpaky. ()

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

Nad tým, že príbeh je do detailov okopírovaný z iných filmov by som ešte oči prižmúril, keď ale Gens začal naozaj doslova kopírovať jednotlivé scény napríklad z Recu, to už mi došli nervy. Horor je to dobrý, ale už som ho videl mnohokrát predtým. A tá hlavná herečka potopila aj to napätie a záver už je iba na smiech. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

French Cirkula Massacre. Inspiraci Hooperovou matkou slasherů nelze přehlédnout, navíc Gens prokazuje schopnost vnést do svých filmů naturální živočišnost, ovšem jakmile vstoupí na scénu blábolení hnědokošilatého geronta, panenkovské motivy (i když je tam pár pěkných kopů, nemyslím Tondu) a štěkot těžkého kulometu, začnou se krajně pravicoví kanibalové pozvolna poroučet do standardních žánrových zablácených prdelí a krvavých kytek. No jedno je jisté, ten árijský motel asi nebude v hodnocení francouzských ubytoven příliš vysoko - mám dokonce obavy, aby člověk nějakého recenzenta vůbec pohledal.. ()

Galerie (63)

Zajímavosti (7)

  • Režisér Xavier Gens vzpomínal, že "natáčení probíhalo trošku partyzánským způsobem, protože producent nechtěl, aby ve filmu byla krvavá přestřelka mezi ženskými postavami. Na začátku ji ze scénáře vyhodil a dával si pozor, abychom ji nenatočili. Takže jsme to udělali tajně, v noci, s druhým štábem, abych pak mohl sestříhat film, který jsem měl v hlavě. Byl to z mé strany akt vzpoury proti té strašné stejnosti a konsenzualitě francouzského filmu, proti tomu, že se hlavně mladí režiséři nemohou svobodně vyjadřovat tak, jak by chtěli." (NIRO)
  • Písnička, která hraje v 13. minutě v autě, je „Last Joint 2“ od Jean-Pierre Taïeb. Ve 22. minutě hraje „Evolution Reversed“ od Udi Kagana. (Duoscop)

Související novinky

Francouzský řezník se vrací

Francouzský řezník se vrací

09.11.2014

Roku 2008 světové festivaly „terorizovala" trojice brutálních hororů z Francie, díky které se dokonce začalo mluvit o jakési nové francouzské hororové vlně, v článcích občas nazývané „new french… (více)

Hororoví machři a další strašidelný dům

Hororoví machři a další strašidelný dům

28.11.2011

James Wan bez debaty patří k nejlepším současným hororovým tvůrcům. První Saw je kultovka, Zlověstné ticho pěkná pocta staré škole a Insidious jeden z nejděsivějších filmů posledních let. Wan teď pro… (více)

Reklama

Reklama