Reklama

Reklama

Posvátná relikvie, jejíž moc může změnit celý svět. Richard Burton jako římský tribun, jehož osud navždy ovlivní Kristovo roucho... Hlavním hrdinou příběhu je římský tribun Marcellus Gallio v podání hvězdného Richarda Burtona, který byl za svůj heroický výkon nominován na Oscara. Marcellus se po dlouhých letech shledává se svou milovanou dívkou Dianou (Jean Simmonsová), o jejíž přízeň se však uchází i mocný následovník římského trůnu Caligula. Troufalý Marcellus je za trest vyslán k římskému vojsku do Jeruzaléma, na cestě za jistou smrtí ho doprovází jeho věrný otrok Demetrius (Victor Mature). Dcera mocného římského senátora Diana nakonec dosáhne u císaře Tiberia jeho osvobození, před návratem ale musí vykonat svou poslední povinnost – popravit v zapomenuté provincii fanatika Ježíše Krista. Marcellovi ulpí na rukou krev Božího syna, který svým věrným následovníkům na světě zanechá své slovo a vzácnou relikvii v podobě roucha, které oplývá nepředstavitelnou mocí. Posvátné roucho oblékne nic netušící Marcellus, navždy tím změní nejen svůj život, ale osud celého lidstva... Širokoúhlý formát představoval pro hollywoodská studia v 50. letech 20. století nejmocnější zbraň, jak čelit drtivému nástupu televize. Soutěžilo mezi sebou několik nekompatibilních technologií, jedním z nejpopulárnějších systémů se nakonec stal CinemaScope z dílny společnosti Twentieth Century-Fox. CinemaScope byl proti konkurenčním projektům relativně levný, technicky jednoduchý a používal tradiční 35mm filmový pás. První snímek natočený v tomto formátu byl uveden v roce 1953, jednalo se o velkolepý historický epos Roucho podle románu Lloyda C. Douglase. Děj se odehrává za vlády římských císařů Tiberia a Caliguly v době počátků křesťanství a rozvíjí fiktivní příběh kolem posvátného roucha Ježíše Krista. Davové scény, kolosální bitvy a nákladné dekorace daly dokonale vyniknout novým možnostem širokoúhlého obrazu. Za výpravu a kostýmy byl snímek ostatně po zásluze vyznamenán Oscary. Divácký i finanční úspěch spektakulárního historického eposu předznamenal rozkvět tohoto oblíbeného hollywoodského žánru, který vyvrcholil v 60. letech. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (51)

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

To si takhle jako mocný Říman ukřižujete jednoho fanatika v zapadlé provincii a hned vám kvůli části jeho šatníku začne strašit ve věži. To je znamení, že je čas ke změně. Při pohledu na ztepilého pobočníka Demetria by se nabízelo, že orientace, ale tady půjde o víru. Odpusťte mu, neboť nevěděl, co činí.. Pionýr technologie Cinemascope je i přes pár hluchých míst docela poutavou pohádkou, která zaujme podobností mladého Burtona na Franca Nera, skrýváním tváře tesaře z Galileje či vzletným finále, kdy se přes encefalitického trotla odchází vstříc království nebeské.. ()

Arsenal83 

všechny recenze uživatele

Burton celý život ateista, nenávidel tento film a svoju rolu, pričom tu ho označili za hereckého "dreváka", ale za peniaze sa aspoň na plátne obrátil. Film je dobrý, ale podľa mňa zapadne medzi filmy podobného typu ako Ben Hur, Quo Vadis a pod. Nezdá sa mi výnimočný a prvá polovica je jasne lepšia než druhá. Kostýmy si zaslúžia osobitnú pozornosť. Niektorým sa film nemusí páčiť kvôli kresťanstvu, ale hodnotiť treba filmy, nie náboženstvo. Film obsahuje niekoľko hitorických chýb, vrátane toho, že prenasledovanie kresťanov v tej dobe ešte nebolo. ()

Reklama

Karlos80 

všechny recenze uživatele

I když smyšlený, tak docela pěkný biblický příběh. Pronásledování křesťanů, se však rozmohlo později, tedy určitě ne tak v masivním množství, jak je zobrazováno v tomto filmu za panování císaře Tiberia resp. poté Caliguly (tohle že byl Caligula?). Film je vůbec historicky nevěrohodný (který film z té doby ale není?), to tentokrát nechám stranou, nemám chuť to tu rozebírat, jen lituji toho že si v té době tvůrci filmu, nepřizvali k sobě občas nějakého akademického odborníka-historika. Chybělo mi tu ale především více akčních scén, a méně těch patetických, jinak jako biblický příběh, hýřící barvami (šlo o první film v systému Cinemascope), v pozadí s ukřižováním Ježíše Krista pěkné, především pro člověka, který má takové filmy rád a není až zas takový hnidopich. O maličko lepší je ale i tak pokračování pod názvem "Demetrius a Gladiátoři", kde pokračují Victor Mature (Demetrius) a Jay Robinson (Caligula). ()

vydumnica 

všechny recenze uživatele

Veľmi pekný film a vhodný na veľkonočné obdobie. Kulisy a kostýmy krásne, myšlienky hodnotné a spracovanie na tie roky veľmi dobré, ale nie až také dobré ako Ben Hur. Marcellus Gallio: Láska je jako víno. Doušek nikomu neublíží, ale vyprázdnit celou láhev přivodí bolehlav. 80% [poznámka pre mňa: Jean Simmons (Diana) - Vtáky v tŕní (Fiona) To by som nikdy neuhádla]. ()

Hellboy 

všechny recenze uživatele

Děsně zajímavý příběh, který mě doslova od prvních minut pohltil a fakt jsem byl nemálo uchvácenej, až do Ježíšova ukřižování, pak se směřování filmu pochopitelně změnilo, ale už mě to tak nebavilo, protože to všechno bylo tak jasný, nevim. Richard Burton hystericky vykřikující "Were you out there?" mě prostě nepřesvědčil, stejně tak přehrávající řecký otrok. A křesťané doslova přetékající láskou mě také nijak neimponovali. Hlavně Justus a Miriam. Díkybohu se pak i ten Demetrius uklidnil:) A Caligula je nemalej masér:) PS: Jedná se o první celovečerní film natočený v systému CinemaScope. Není to první širokoúhlý film! ()

Galerie (101)

Zajímavosti (21)

  • The Robe byl první film, který byl představen v anamorfickém systému Cinemascope s poměrem stran obrazu 2,66:1 (premiéra proběhla dne 16. 9. 1953). (Trainspotter)
  • Film bol propagovaný ako „moderný zázrak, ktorý si pozriete bez okuliarov,“ čo je reklama na vtedajšie 3D filmy. (Arsenal83)
  • Scenárista Philip Dunne vo svojich memoároch dôrazne naznačil, že väčšinu práce na scenári nevykonal on (hoci mal výhradné zásluhy), ale spisovateľ, ktorý bol na čiernej listine pre ľavicové presvedčenie. Bol to Albert Maltz, celoživotný komunista, ktorý získal spoločné uznanie s Dunnem na nových vydaniach filmu až niekoľko rokov po svojej smrti v roku 1985. (Arsenal83)

Reklama

Reklama