Režie:
Sam RaimiKamera:
Peter DemingHudba:
Christopher YoungHrají:
Alison Lohman, Justin Long, Lorna Raver, Dileep Rao, David Paymer, Adriana Barraza, Chelcie Ross, Reggie Lee, Molly Cheek, Bojana Novakovic, Kevin Foster (více)Obsahy(2)
Hororový příběh si pohrává s myšlenkou, že nakrknout starou cikánskou čarodějnici se nevyplácí. Mladá bankovní úřednice Christine (Alison Lohman) se pokouší jedné takové pomoct s nesplácenou hypotékou. Nadřízený však její snahu stopne, aniž by věděl, jaké následky to pro Christine bude mít – smrtící kletbu! Od této chvíle začíná zběsilá snaha mladé dívky o záchranu své duše, po které se sápou pekelné spáry staré čarodějnice. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (1 456)
Po pravdě od doby Kruhu mě žádný horor neudělal takovou radost, jako právě nejnovější kousek Sama Raimiho. Narozdíl od Kruhu sice není inovativní, jde ale o poctu svému žánru, poctivě udělaný film, kde se objevují všechny základní žánrové motivy a atributy. Máme tu agresivní čarodějnici, exorcismus, démona, mystiku, okultismus, znesvěcení hrobu, nejrůznější fóbie, lekačky i pečlivě budovanou atmosféru. Už úvodní titulky obratně využívají výtvarné motivy ze středověkých knih o satanismu a čarodějnictví. To nejdůležitější je ale schopnost Raimiho obratně balancovat na hraně žánru a neustále ho shazovat komediálními a sebeironickými prvky. Nejde v pravém smyslu slova o komedii, protože hororová složka převládá, ale Raimi na svého diváka pomrkává a dává mu najevo, že ví, že jeho fanoušek nestojí o oskarovou podívanou, ale o pořádnou porci zábavy. Už dlouho se mi nestalo, aby si se mnou režisér tak hrál, jeho nápadité využití některých klasických hororových rekvizit, je přímo rozkošné, např. kříž využívaný v nesčetných hororových filmech a převzatý z gotického románu se např. objeví jen na cirka 20 sekund, ale hrdinka jeho přítomnost pocítí nadmíru fyzicky. Pointu jsem sice pochopil jako zkušený filmový fanda už v momentě, kdy rty olízly dopisní obálku, přesto způsob, jakým Raimi dovedl svůj film do finále, je překvapivý. Suma sumárum, jde podle mě o nejlepší snímek ve svém žánru za cirka poslední 3 roky. Celkový dojem: 90 %. Kdyby si Raimi odpustil některé prvky z oblasti splatterpunku, byla by má spokojenost ještě větší. Je to nicméně jeho sympatický návrat ke svým režijním kořenům. Abych si potvrdil kvality filmu, stačilo mi sledovat nadšené tváře diváků v kinosále - takové reakce dnes dokáže vyvolat jen zlomek hororových filmů... ()
Raimi is back! Nikoliv v čisté žánrové formě, ale v plné síle a s tím nejlepším možným materiálem rozhodně. Audiovizuální hororová lahůdka Stáhni mě do pekla pracuje jako dobře promazaný strojek, Raimi nedává divákovi šanci vydechnout (a když ano, sledujeme nenápadné a v rámci žánru tak bolestně málo vídané rozpracování postav, jež nespadají do typických škatulek a jsou podepřeny adekvátními výkony v čele s roztomile vyděšenou Alison Lohman) a přitom nestačí zabřednout do stereotypu. Komické vsuvky jsou fajn, přesto by neškodilo se zaměřovat i na jiné části lidského těla ("nepříjemná pachuť či pochutina" v ústech není nevyčerpatelná), ten opravdový pocit zaručeného comebacku přichází až cca v polovině snímku a vlastně celé je to spíše jen vkusnou připomínkou klasických splatter hororů než jejich důstojným pokračováním. Což však Raimimu bohatě stačí na to, aby jej společně s do bahna zapadajícím žánrem duchařiny nakrátko oživil a připomněl tak, že je stále možné pojímat nesčetněkrát servírované "učebnicové" téma trochu odlišným způsobem a horor říznutý humornými prvky zvládne i po takřka 30 letech stále se stejně mladickým nadšením a vervou. ()
Pokud si myslíte, že nejstrašidelnějším momentem správného hororu by měl být poletující "zlej" kapesník, pak jste objevili svůj film. Zbytek vyplňuje už jen náležitě nechutná stařenka, která po většinu filmu zvrací nebo slintá a to nejlépe do pusy Alison Lohman. Tato babka má také nadlidskou sílu a figuruje ve většině lekaček, které jsou ale založeny na snech a představách, což mně přijde jen uměle vycucaný na efekt. ()
Tak tomuto říkám pořádný horor. Parádní souboje, mnoho mrazivých a lekacích scén, které jsem těžko rozdýchával, ale naštěstí je zde několik odlehčujících vtipných okamžiků. Příběhově atraktivní, Alison Lohman mocinky atraktivní, a jedinou černou a výraznou kaňku vidím digitální efekty, které až moc bijí do očí. Tak jen 4* hodnocení. V kině mě velice pobavila reakce jednoho pána, jež u napínavé sekvence, kde se lekačka přímo nabízela zvolal "už néé"... ()
PROSÍM, věnujte mi malou pozornost… chtěla bych uspořádat malou sbírku na novou zubní protézu pro Sylvii Ganushovou, očividně na ni neměla a já bych ji chtěla tímto zbavit nepříjemného komplexu, který ji tížil… když už nemůže mít dokonalý pohled, zajistíme ji alespoň zářivý úsměv… co dodat k tomu filmu? SPOILER!! Náznak hororu u mě skončil ve chvíli, kdy babice narazila svou hlavou o palubku, vylítla ji již zmiňovaná protéza a s prázdnou hubou „obtěžovala“ obličej řidičky! Nechutná stránka filmu (viz. pohřeb) mi pohled nevylepšil a po obětování svého vlastního mazlíčka mi ta blonďatá nána!! nedala na výběr, než doufat, že ji do pekla stáhnou :-) to jsem ale netušila, že to nebude poslední zvířecí herec.. na scénu se dostal i kozel, který mi s duchem v těle nevím proč připomínal reklamu na nejmenované pivo, ale v té je o něco krásnější :-) co následovalo už můj zrak ale nevydýchal.. s krásné a hubené slečny se stal sůůprhíírou a během chvíle vykopala jámu, do které by se vešel celý fotbalový tým.. a proč.. no na nic… přišel HAPPY end a i když jsem myslela, že název filmu je opět jen reklamní trik, ono ne.. stáhli ji do pekla.. johou.. a já vím, že nechci dělat v bance :-) ()
Galerie (35)
Zajímavosti (22)
- Snímek produkoval Raimiho dlouholetý spolupracovník Rob Tapert, který se podílel na všech režisérových hororech už do kultovního The Evil Dead (1981). (POMO)
- Postava Jackse (David Paymer) je pojmenována po dlouholetém příteli Sama Raimiho, producentovi Jamesi Jacksovi. (TomikZlesa)
- Film diváci mohli poprvé vidět 15. března 2009 na americkém filmovém festivalu Southwest. (Chatterer)
Reklama