Reklama

Reklama

Zkušený kaskadér Petr Kvapil patří k nejlepším. S kolegy Pepinem, Zdeňkem a dalšími plní náročná a nebezpečná přání našich i zahraničních režisérů. Chvíle volna pak tráví s manželkou Helenou a především s malým synkem Kubíkem, o kterého se s láskou stará a který nadšeně sleduje jeho odvážné kousky před kamerou. Právě když přichází ke kaskadérům nová posila, sebevědomý karatista Eda, dostávají muži lákavou nabídku podílet se na natáčení amerického válečného velkofilmu. Přestože je Petr v civilu šéfem projekční kanceláře, nabídku přijme. Hned během natáčení první scény však dojde k neštěstí, když je v minovém poli popálen v obličeji kaskadér Pepino. Vzápětí zasáhne těžká rána osudu samotného Petra, když jeho syn zahyne při autonehodě. Zhroutí se mu svět, obviní manželku z chlapcovy smrti a odejde z domu. Popere se v hospodě, přenechá svou roli kolegovi Zdeňkovi a chce se pustit do riskantního, smrtelně nebezpečného kousku. Před skokem ho v poslední chvíli zastaví kolegové. Petr skončí v nemocnici a odmítá komunikovat s okolím. Pomoci se mu pokouší sympatická psycholožka, marně však žádá o pomoc jeho manželku, která je sama na pokraji sil. Nakonec poprosí Šimona a kaskadéry, aby jí pomohli vrátit Petrovi chuť žít. (TV Nova)

(více)

Recenze (86)

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Koukat na to slo i kdyz akcnim filmem bych to nenazval a co se tyce pokusu o priblizeni kaskaderu obycejnymu divakovi tak to taky moc nefunguje pusobi tu spis nez jako prijemni tvrdi chlapi jako arogantni floutci hlavne ten Novy mne dost sral ja ocenuji ze je to celkem neotrely pokus o neco jineho ve stojatych ceskych filmovych vodach byt to pusobi lehce kostrbate ale nekteri herci nebo spis neherci coz plati hlavne pro Jakla kterymu nejde uverit ani dobrej den jsou celkem v pohode a nejvic nad veci je Brzobohaty ktery veskery dizkuze ukoncuje nekompromisnim jdi do hajzlu ()

borsalino odpad!

všechny recenze uživatele

Cesta peklem nezačala úplně nejhůře, ovšem po několika minutách se brány pekla začaly otevírat, když svůj herecký talent rozehrál Jákl v roli chlapáka, Nový v roli nedoceněného, Dejdar v roli sukničkáře... Z oslavy šéfa pošle Jákl domů svou ženu a synka autem, žena sice nechce, ale Jákl rozhodne že pojede. Ta nabourá a synek přijde o život. On se zhroutí, je hospitalizován na psychiatrii. Bývalí parťáci přemýšlejí, jak ho dostat z letargie a tak vymyslí kaskadérský výstup, který jako na oko nikdo nezvládne, jen Jákl. Ten to přijme a je z toho venku. Nemáte taky pocit, že nic prostšího a otřepanějšího natočit nelze? Navíc ty dialogy a herecké výkony byly místy k uzoufání. Přestože nemám v oblibě domácí práce, při sledování tohoto díla jsem za ně byl vděčný. Takže jestli už chcete do pekla, máte možnost, ale já s váma nejdu... ()

Reklama

Dinsberg 

všechny recenze uživatele

"Potomci" Jaroslava Tomsy mají po celém světě renomé kaskadérských mágů. Pracují na těch nejdražších filmech Hollywoodu a doma se dostávají do těžkého konfliktu s českým neumětelstvím. Od pádu železné opony český film neuvěřitelně upadá. Nikoliv však provedení, ale scenáristicky. Budiž omluvou, že autor tohoto filmu není profesionální scénárista, nýbrž člen kaskadérské obce, co ale omluvit nelze, je vyznění celého filmu. Pravděpodobným úmyslem mělo být vyzdvižení filmařské práce, o které se moc neví, málo se o ní píše, ale bez které by spousta filmů přišla o notnou dávku atraktivity. Kaskadéři jsou a budou (pokud je nenahradí CGI loutkami, což by byla škoda) součástí filmařského světa, ale tady jim chybí vnitřní prokreslení. Petr Jákl se snažil být za každou cenu sentimentální, ale moc se to nepovedlo. Měl možná zachytit typově lidi, které má sám v týmu, ale vesměs pánové Dejdar, Nový a Vetchý hrají tu samou postavu, která se řídí heslem: Šplhej ostatním po zádech a dávej při tom pozor, aby někdo jiný nevyšplhal po tvých zádech výš. Akční scény dopadly i na české poměry nadmíru dobře, ale vzhledem k tomu, že byly jen kořením a ne hlavní ingrediencí, jde o chválu druhořadého prvku. Práci kaskadérů jsem vždy obdivoval, proto je škoda, že místo pamětního sousoší se jim dostalo náhrobního kamene. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Když si jeden z předních českých kaskadérů Petr Jákl napíše roli přímo na tělo, lze očekávat nezvládnutý film hrající si usilovně na americký styl. Tenhle film na to ale nemá, ačkoliv práce kaskadéra je, z pozice blíže nezainteresovaného diváka o tuto profesi, poměrně atraktivní. Jenže to by se film musel umět taky dobře natočit, nebrat se tak smrtelně vážně a přitom hraničit s parodií. Už jen to obsazení vedlejších rolí, a to i hlavní role byla zahraná Jáklem otřesně, je poměrně směšné a jako by vypadlo z nějaké parodie na akční filmy. Dejdar, Nový a spol. hrají kolegy kaskadéry tak připitoměle, až se neubráníte pousmání. Pak si náhle uvědomíte, že byste se mohli prosmát celým filmem až do konce a opravdu tomu tak je. Jedna příšerná scéna stíhá druhou, herci se smrtelně vážnou tváří pronášejí repliky jak ze Žhavých výstřelů a děj je jedna úděsná slátanina bez náznaku dobrého tmelu. A to režisér Martin Hollý uměl kdysi natočit kvalitní film, ale v našich podmínkách se nedá natočit ani průměrný akční "smažák". Tady se to tvůrcům nepěkně speklo, ale za pokusy film akčně rozpohybovat, i za cenu divácky škodolibé salvy smíchu, dávám akčních 40% ()

MickeyStuma 

všechny recenze uživatele

Natočit český snímek ze života filmových kaskadérů nebyl špatný nápad. Ze zahraniční produkce jich je známo několik a to jak akčních, kriminálních, tak i komediálních. Známý český kaskadér Petr Jákl se toho zhostil s velkou precizností. Podílel se na scénáři, dohlížel na veškeré akční scény a střihl si i hlavní roli. A je na co se dívat. Nejlepší je rvačka v hospodě. Tak tohle je vskutku na české poměry pecka. Velice tristní jsou však některé herecké výkony. Pavel Nový akční scény absolutně nezvládl a jeho sehraná scénka zásahu samopalem je prostě směšná. Ondřej Vetchý hraje sice frajírka, ale přesto velice často viditelně přehrává. Nejlepší je Radek Brzobohatý jako kaskadérský koordinátor. Lépe by to nikdo nezahrál. A scénář? Psychologické drama o smrti dítěte při autohavárii s následným těžkým traumatem je už značně provařené téma, které se používalo hlavně v osmdesátých létech. Celkově to nebylo špatné, ale určitě to mohlo být daleko lepší a snad i o něco delší. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (5)

  • Film se natáčel především v Praze, scéna s odvozem zraněného Pepína (Martin Dejdar) v Berouně a scény v lomu v Hřiměždicích u Příbrami. (rakovnik)

Reklama

Reklama