Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Harold Lloyd přjíždí do velkoměsta s ambicemi stát se někým, aby získal ruku svojí dívky. Stane se však pouhým prodavačem a když mu hrozí vyhazov, rozhodne se udělat obchodu nečekanou reklamu - nechá svého přítele vylézt na vrchol mrakodrapu. Protože má ale jeho přítel problémy s policií, rozhodne se první patro vylézt sám s tím, že v dalším patře se nenápadně vymění za svého přítele. Kam až bude muset Harold vylézt? (Rosana)

(více)

Recenze (103)

Zagros 

všechny recenze uživatele

Při doplňování starších kousků jsem se dostal i k třetímu králi grotesky z počátků minulého století - Haroldu Lloydovi a jeho nejznámějšímu snímku O patro výš. Z neodmyslitelného srovnání s Chaplinem a Keatnem u mě vychází Lloyd jako nejslabší. Charlie Chaplin dokázal mimo skvělé zábavy dát do svých děl vždy ještě nějaká poselství. Díky tomu byla pak jeho díla právě něco více než jen zábava. Buster Keaton sázel své gagy s větší kadencí a jeho grotesky mě bavily častěji a s větší intenzitou. O patro výš je dobrou groteskou s občas skvělými gagy, ale také se místy táhne a nepřidává nic navíc. Dávám pěkné tři hvězdy za několik výtečných nápadů a přidám i doporučení na zábavu na jeden večer, i když sám bych asi volil druhé dva jmenované. ()

HAL 

všechny recenze uživatele

90 let stará 70ti minutová němá groteska, která z největší míry stojí na scéně s lezením po zdi mrakodrapu? A mezi nejlepšími komediemi všech dob? Zcela jednoznačně - protože Harold Lloyd tu prokázal tak velký cit pro fyzický, přitom ale velmi milý humor, že je těžké s ním nesoucítit a nefandit mu... a zároveň díky ve své době unikátně invenční režii a komponování záběrů berou jeho eskapády dech i po bezmála století. Už proto že je každému jasné že v dnešní době by se to na plátně hemžilo digitálními efekty... kdežto tehdy do toho všichni šli natvrdo, bez zeleného plátna a digitálně odmazaných provazů. 9/10 ()

Reklama

classic 

všechny recenze uživatele

Pravdupovediac tretieho kráľa grotesky som doteraz nepoznal,či skôr nič nevidel,Vedľa Chaplina,Keatona,výnimočný obyčajný chlapík,ktorému sa stávajú neobyčajné veci,tzv.„Najsvätejšia Trojica” Nemej Éry,pričom Lloyd sa odlišuje od nich tým,že je to okuliarnatý ctižiadostivý chlapík,ktorý by žene zniesol aj „Modré z neba”,alebo on vylieza po fasáde výškovej budovy,a pritom bol dohodnutý s kamarátom,že tam vylezie on,aby zožal všetku slávu,ale tieto šialené kúsky,ktoré predvádza sa vyznačujú výbornými nápadmi,ktoré Harold predvádza do dokonalosti... Nemý film nie je mojou parketou,síce od Charlieho,Bustera som skrátka videl ich BEST,čo sa chystám taktiež v tomto prípade,všetci sú excelentní,ale v Lloydovom podaní je to možno ešte výraznejšie. Prostý príbeh z obchodu s textilom,do ktorého prichádza The Boy(Lloyd) za prácou,v ktorej nelení,ale vyvádza výstredné veci,posiela svojej priateľke dary a pritom jej píše,že sa mu darí,že je vo vysokej funkcii,zakrátko sa pôjde pozrieť priateľka The Girl(Davis),ako sa mu„ DARÍ...” a na ceste je chaos... ()

(mOnkey) 

všechny recenze uživatele

U šplhání mi nebylo věru dobře. Sám mám strach z výšek, a tak i když všechno nebylo tak vysoko, jak se divákovi může zdát, ten stísňující pocit opravdový byl. Jinak však standardní groteska, která má kromě této ještě jednu famózní scénu - hned tu první. A proto se přikláním k vyššímu hodnocení. 75% ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Pravdupovediac prvé cca 2/3 som nebol moc spokojný. Lloydovi chýbala elegancia Chaplina, drive Bustera Keatona aj šialenosť Laurela a Hardyho. Ale potom nastúpilo jedno z najlepších a najlepšie vygradovaných finále kinematografie a ja som s úžasom kukal koľko komediálnych a zároveň dramatických nápadov sa dá vymyslieť okolo jednej scény. Proste dokonalosť. ()

Galerie (32)

Zajímavosti (19)

  • Za mrakodrapem se střídají různá pozadí. Jednou se dokonce za lezoucím Haroldem objeví velký billboard lákající na film "Harolda Lloyda". (Rosana)
  • Během proslulé scény s věžními hodinami není Harold Lloyd tak daleko od země, jak se ve filmu jeví. Stavba, na kterou leze, byla vlastně padělkem zdi, vybudovaným na střeše skutečného mrakodrapu a obratně vyfotografovaným, aby diváka udržoval v přeludu. (Kulmon)
  • Americký filmový historik Jeffrey Vance v roce 2006 odhalil, že Harold Lloyd byl mezi léty 1921-1927 dublován Robertem A. Goldenem. Golden byl však vždy uváděn jako asistent režie. Podle Vance dubloval Golden Lloyda např. ve scéně, kdy Harold tančí na římse, když mu do nohavice vlezla myš. (Kulmon)

Reklama

Reklama