Režie:
Steven SoderberghScénář:
Lem DobbsKamera:
Steven SoderberghHudba:
David HolmesHrají:
Gina Carano, Michael Douglas, Michael Fassbender, Ewan McGregor, Channing Tatum, Bill Paxton, Antonio Banderas, Michael Angarano, Mathieu Kassovitz (více)VOD (2)
Obsahy(2)
Mallory Kane je tajnou vládní agentkou, která pracuje v těch nejnebezpečnějších a nejšpinavějších koutech světa a její mise nejsou vždy tak úplně legální. Po úspěšném osvobození jednoho čínského novináře jí někdo z kolegů podrazí a chce její smrt. Stane se terčem zabijáků, kteří znají každý její krok, a aby přežila, musí dopadnou ty, jenž ji zradili. Díky svému vojenskému výcviku vymyslí dokonalou – a nebezpečnou – léčku. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Videa (32)
Recenze (513)
Deadly Is the Female. Soderbergh pojal soužití muže a ženy naprosto logicky – jako akční thriller. Leitmotivem filmu je potřeba přenést se přes krach prvního vážnějšího vztahu. Mezitím si hrdinka vyzkouší manželství, vnímané oběma účastníky od začátku jako hra plná přetvářky a poměrně rázně ukončené po svatební noci o charakteru souboje na život a na smrt. Jediným spolehlivým mužem, který ji nechce vystřelit mozek z hlavy a před nímž Mallory sama nemá žádné tajnosti, je její otec. Jistotu tudíž nachází jedině v návratu domů, nikoli ve vylhaném vztahu s některým z „otestovaných“ partnerů, kterého ani pořádně nezná. ___ Oproti „patriarchálním“ špionážním thrillerům (bondovky) tady žena není zápornou, nýbrž jedinou kladnou postavou. Respekt mužů přitom nezískává svým půvabem a intelektem, nýbrž fyzickou převahou. Sice opět používá své tělo, jako by jej musela použít k erotickému okouzlení muže (dělat pouhou vějičku je pod její úroveň), ale poněkud razantnějším způsobem. Pocit tělesného kontaktu je díky syrovému obsahu elegantně nasnímaných (oproti bourneovské shaky-cam) bojových scén mnohem intenzivnější než v akčních filmech, spoléhajících výhradně na prudký střih. ___ Sledovat hrdinčino tělo v pohybu skýtá pro mužského diváka hned dvojí slast, neboť její zas a znovu obhajována kontrola situace (nikoli kontrola kamery nad jejím tělem) mírní pocit voyeurské provinilosti. Krásná žena zde nevystupuje jako objekt k očumování, ale jako cílevědomá, aktivně jednající bytost, iniciativnější dokonce i v otázce sexu. ___ Mallořina nadvláda nad obrazem je během prvních dvou třetin filmu navíc znásobená faktem, že jde o její flashbackové převyprávění dřívějších událostí. Provokativně jsme zas a znovu upozorňováni, že své vyprávění směřuje ke konkrétní, pro příběh vcelku nedůležité postavě. Naše „oko“, zastupované v diegezi kamerou, není ani vpuštěno do auta, v němž protagonistka svou historii shrnuje. (Nabízí se také interpretace, že vyjukaný mladík zastupuje typického diváka akčních filmů, z něhož si Soderbergh tak trochu utahuje – proto například Mallory neustále opakuje důležitá jména, podobně jako jsou v hollywoodských akcích opakovány stěžejní informace.) ___ Rozkrývání momentů, kdy Zkrat využívá na kost obnažené akční zápletky k nadžánrovým komentářům, netvoří podstatu filmu, ale jeho přidanou hodnotu. V jádru jde o svižnou, třebaže dramaturgicky trochu rozvolněnou ženskou variaci bourneovek, resp. (a to vzhledem k béčkovosti námětu spíš) Komanda, v níž vycházející akční hvězda na různých světových kontinentech drtí mezi stehny své (zatím) slavnější herecké kolegy a nic nám nebrání vychutnávat si akci pro akci samou. Chuck Norris možná umí dělit nulou a Bonda jeho dvě nuly opravňují zabíjet, Gina Carano by ale oba vynulovala dříve, než by stačili doříct „shit“. 80% ()
Poněkud nezáživný a mdlý snímek. Gina Carano je sice holka od rány, ale co na tom, když děj, ani atmosféra nestojí za nic. Ke všemu, Ewan McGregor tu má divné vlasy a Michaela Fassbendera odprásknou asi dvacet minut po jeho vstupu na scénu. Takže, co má vlastně divákovu pozornost upoutat, aby ho děj i nadále zajímal? Kvůli čemu se má dívat? Já jsem nenašla téměř nic, a děj mně zhruba po hodině začal nudit a uspávat. Nedokázala jsem mít oči otevřené a vydržet až do konce. Ani mi to nevadí. ()
Teda tady ani nechápu, proč tak béčkový, tupý, přímočarý a nudný akční filmy cpou do kina... ?? Moc se v tom filmu neděje. Je to jak nějaká videohra, běhá tam kozatá holka, která je buď v upnutých šaťičkách, nebo večerních šaťičkách. Holka může střílert z pistole. Jestli umí střílet i z jiných střelných zbraní nevím, protože během hry ... tedy pardon, filmu, žádnou nenašla. Taky může řídit auto a bojovat na férovky beze zbraně. A to je asi to nejlepší na hře, tedy sakra ... na tom filmu ... ty bitky. Spousta zajímavej úderů a hmatů stylu jiu jitsu, judo, lámání, páky, přehozy ... super!! Choreografie soubojů hodně fajn a připomínala mi nedávno shlídlý Dragon Eyes ... Jinak tam nic jinýho není, teda vlastně je, opálený botulotoxinový celebrity jako je Antonio Banderas a Michael Douglas, které mi připadaly jako čerstvě uprchlé zombies z mauzolea ... Jo a je tam ještě Ewan McGregor no ... No a to je tak všechno, ...teď koukám, kolik s....k se dá napsat o h...ě... Přidávám 1* za souboje, jinak hrůza ... ()
,,JE TO DOHODA DVA ZA CENU JEDNOHO. VY SE ZBAVÍTE JIANGA, KENNETH SE ZBAVÍ TÝ HOLKY. SMYČKA SE UZAVŘE“..... /// Soderbergh svým způsobem a ústy vodřený Mallory vypráví, že podraz na tebe neudělaj jen parťáci v kolbence (Vítku Bárto!), ale že prohnilej už je i svět soukromejch operačních agentů. Na to, že nemíní (Soderbergh) plejtvat časem (hodina a půl!), vypráví (Mallory) rozvážně a srozumitelně, kterak k vodřeninám přišla, a udržuje moji (stárnoucí) mysl ve stálý pohotovosti. Akce a všechno ostatní je podřízený účelu. Žádný kudrdlinky a novoněný kecy. Prej bude stačit, když uvěřím, že Gina Carano svou roli zvládne. Abych tady teď rozjel úvahy o artový složce či básnil o tom, že Steven nám chtěl ukázat ... a proto...ble ble ble – to vode mně nečekejte. Na to su moc malej uživatel. Já jen říkám, že přesto, že to občas maličko zahapruje, stejně, jako třeba s tou jinou ženskou (Hanna se jmenovala), ani s tímhle filmem nemám problém a za ty 4* jsem si to užil! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Tvrdím, že v dobrým filmu si Banderas a M.Douglas mají už jen štěknout. 2.) Thx za titule ,,Milenka“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ * ()
Podobně jako většina recenzentů na Rotten Tomatoes nemůžu pět chválu na herecké kvality Giny Carano; narozdíl od většiny ale musím být podobně kritická i ke zpracování. Po několika scénách jsem sice pochopila, že záběry, kde nejvýraznějším vizuálním elementem je světlo v pozadí (postavy bavící se před velkým oknem, rozsvícená lampa za hlavní hrdinkou, pokoj s bílými stěnami a bez jakékoliv výzdoby), jsou asi Soderberghovou poznávací značkou, na mě ale působily nepříjemně amatérským dojmem. A když k podivnému rozložení barev přidám ještě divný střih, fakt, že některé záběry působí nedoostřeně a že příběh také nijak poutavý není, musím přiznat, že něvědět, že to režíroval Soderbergh, budu asi Haywire považovat za nepovedené dílo nezkušeného filmaře. ()
Galerie (59)
Zajímavosti (9)
- Držiteľom autorských práv na tento film je spoločnosť "Five Continents Imports". Rovnaký názov používa CIA ako svoje krycie meno v snímke Tri dni Kondora (1975). (m.a.t.o.)
- Natáčalo sa od 2. februára do 25. marca 2010 v Írsku a Novom Mexiku, USA. (m.a.t.o.)
- Úplne prvé a posledné slovo, ktoré vo filme zaznie je "Shit." Mallory (Gina Carano) ho povie na začiatku a Rodrigo (Antonio Banderas) na konci. (m.a.t.o.)
Reklama