Reklama

Reklama

Cha Tae-Sik (Won Bin), známy ve svém sousedství pouze jako "ajusshi" (pán), má ve svém bytě zastavárnu, okolí ho nezajímá a žije si poklidný život. Často potkává So-Mi, malou dcerku své sousedky. Jednoho dne se Cha Tae-Sik setká neplánovaně s gangstery a pašeráky drog, je donucen pro ně vykonat jednu drobnou prácičku, aby zachránil unesenou So-Mi, jejíž matka už předtím záhadně a náhle zmizela. (Vavča)

(více)

Videa (5)

Trailer 2

Recenze (315)

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Poctivý jihokorejský thriller, na který se na západě moc zvyklí nejsme, ale o to víc je třeba si ho vážit a dát mu příležitost. Ze začátku se film drží hodně při zemi a přibližuje nám postavy, aby nám následně ve druhé polovině vytřel zrak povedenou akční řežbou. Rozhodně stojí za shlédnutí. PS : ten anglickej dabing je příšernej...80% ()

mat.ilda 

všechny recenze uživatele

Kdo tyhle poetické brutality s "lidskou tváří" vymýšlí a k jakému účelu, se ptám? Poučení (pro koho, děti narkomanek, politiky?) můžeme rovnou vyloučit, a zrovna tak napětí, jelikož i v momentech, které mi dopřály odlišit obličeje - neboť vodítka jako Cha Tae Shik a Nam Ho Han fakt nezabírala (a jo, teď mi doklaplo, proč věnovali tolik pozornosti vlasovému stylingu, patrně skrz neasijské diváky... geniální!) - mně stejně byli všichni, včetně ústředního nemluvy, v ději sestaveném z x žánrově podobných zápletek minulých a jistě i budoucích, ukradení. Takže to vidím na zděšení... Jen mně při tom tak přišlo do hlavy, jak ohromně nepraktická musela být u vypjatějších "pracovních" situací mobilní véčka (svině klouzavý). Ale nebyla bych to já, abych v zájmu objektivity a nezaujatosti nepojala úmysl tak trochu porovnat filmovou tvorbu se severním sousedem, ovšem vyhledávač mi v žánru AKČNÍ/THRILLER/KRIMI nic nenabídl - z toho vychází dvě možnosti: buď netočí filmy nebo je tam prostě zlatě... ()

Reklama

Sobis87 

všechny recenze uživatele

Slavný jihokorejský tvůrce Ki-duk Kim na filmařinu, zdá se, zanevřel a Chan-wook Park (OldBoy, Žízeň) s Jun-ho Bongem (Mutant, Matka) zase excelovali loni a tento rok nic nenatočili, ale i tak v národní kinematografii nebyla pro rok 2010 nouze o kvalitní díla. Samotného Parka zastoupil Jeonh-beom Lee s výtečným filmem Viděl jsem ďábla – viz níže v článku – a právě The Man From Nowhere Jeong-beom Leea spolu s ním tvoří duo nejintenzivnějších a nejpůsobivějších jihokorejských filmů tohoto roku. Příběh o tom, jak to dopadne, když podsvětí provozující černý obchod s lidskými orgány proti sobě poštve člověka, který „žije jen pro dnešek“ a čirou náhodou je speciálně vycvičeným strojem na zabíjení, není nijak zvlášť komplikovaný a víceméně opisuje důvěrně známou šablonu, avšak emocionální linie příběhu je natolik silná, že by jakékoliv sofistikovanější hrátky s žánrovými předpoklady byly akorát na obtíž a zbytečně by odváděly divákovu pozornost od samotného jádra filmu. Tím je postupně gradující vyprávění přímočarého děje, který od pomalého úvodu neustále nabírá na intenzitě, aby v závěru doslova explodoval v katarzi formou – světe div se – neskutečně brutální a zároveň i emocionálně vyhrocené akční sekvence. Melancholický hudební podkres v kombinaci s roztřesenou ruční kamerou fungující v naprosté harmonii s precizní choreografií vyústil v jednu z nejlépe natočených a nejintenzivnějších scén tohoto roku, která je jasným důkazem toho, že Korejci dokážou na rozdíl od na pouhý efekt hrajících západních tvůrců obdařit akční sekvenci plnohodnotnou emocionální rovinou a z krvavých soubojů na nože a přestřelek vykřesat něco až dojemného. Bin Won v titulní roli tragického hrdiny si navíc se svým úsporným herectvím v ničem nezadá s léty prověřeným Byeong-heon Leem a já doufám, že si v dohledné době spolu zahrají v jednom filmu…klidně opět pod režijním dohledem Jeong-beom Leea, kterého po zhlédnutí The Man From Nowhere řadím mezi jihokorejskou filmovou smetánku. ()

anderson 

všechny recenze uživatele

Ťažkopádne sa vlečúca červená knižnica, ktorá s akčným/krimi či thriller filmom nemá spoločné absolútne NIČ. Osud "niktoša" ma vrcholne nezaujímal, toporne budovaný scenár skáčuci od drog k obchodníkom s orgánmi ma emotívne vôbec nedokázal zainteresovať a záverečný patetický a nelogický súboj zavŕšil túto preceňovanú nudnú historku ranou bezobsažnej istoty. Jeden úd ergo orgán - z milosti. (12.11.2023) ()

Eliott 

všechny recenze uživatele

Asi jsem již příliš rozmlsaný, jelikož roztřesená kamera v akčních scénách mě poslední dobou spolehlivě odradí a já si tak akční filmy natočené před deseti lety a starší ani nechci pouštět. Zde jsem však udělal vyjímku a kamera tak zůstává mojí jedinou výtkou tomuto filmu a to ještě pouze výtkou drobnou. Z toho důvodu se mi vlastně příliš nelíbila úvodní scéna (naštěstí nedůležitá). Nicméně se jedná o jeden z nejlepších korejských akčňáků a mohl by klidně svojí kvalitou zaútočit i na TOP dvacítku ever. Jednak tu máme skvělé obsazení a to je v asijském počinu těžké snad pokaždé, aby z pohledu evropana nevypadaly všechny postavy jako jeden muž. Příběh je velice zajímavý a o mnoho nápaditější než jsem zprvu očekával. Zazářil především drsňácký hlavní hrdina, skvěle provedený souboj s noži a povedené humorné vložky. Závěr pak mírně předvídatelný, ale myslím, že potěší. 85% ()

Galerie (280)

Zajímavosti (8)

  • Při posledním souboji proti Muži (Bin Won), vytasí zabiják nůž Karambit. (Ouwen)
  • Se snímek bylo spojováno i jméno jihokorejského herce a režiséra Ik-june Yang (Breathless (2009, The Fake (2013)). Ten měl dle prvotních předpokladů ztvárnit roli filmového detektiva. Navzdory blíže nespecifikovaným rozdílnostech mezi hercovým pojetím dané role a představami filmových tvůrců ke spolupráci nedošlo. (Conspi)
  • Bojové umění, které prezentuje Muž (Bin Won) je filipínská Escrima. Je to vojenský bojový styl, ve kterým jde o efektivní odzbrojování a práci s nožem. Také je určena k přizpůsobování prostředí a využití všeho, co je po ruce ( např. láhev, kniha, tužka atd.). (Ouwen)

Související novinky

Režisér Bong Joon-ho přijíždí na Filmasii!

Režisér Bong Joon-ho přijíždí na Filmasii!

02.12.2011

Korejský filmař bude mít retrospektivu na 7. ročníku festivalu Filmasia. Setkat se s ním můžete na projekcích v neděli 4. prosince. Celý festival se koná v pražském kině Světozor 1. - 4. prosince… (více)

Filmasia: posedmé na východě

Filmasia: posedmé na východě

26.11.2011

7. asijský filmový festival Filmasia se uskuteční v pražských kinech Aero a Světozor 1.-4. prosince 2011. Uvede novinky různých žánrů z dálného východu (Japonsko, Hongkong ad.) i profil výjimečného… (více)

Reklama

Reklama