• USA Godzilla (více)
USA / Japonsko, 2014, 123 min

Nejznámější impozantní monstrum na světě se ve filmu postaví proti zlým nestvůrám ohrožujícím samou existenci lidstva, kterým vdechla život vědecká arogance lidí. (Warner Bros. CZ)

Videa (23)

Recenze (1 622)

Flipnic

Při sledování poslední Godzilly jsem byl po délku stopáže jak na houpačce. Úžasná, dech beroucí první třetina, která navozuje atmosféru tajemnosti, očekávání toho, co každý divák očekává, naprosto epické a monumentální zobrazování scén, kdy hudba a kamera prostě exceluje ... ve druhé třetině jsem ale jaksi nechápal záměry tvůrců a "děj", ve který se to stočilo, dostavovala se nuda a já pokukoval po stopáži a říkal si ... "uuups ... tady někdo zapomněl na hlavní "postavu"?" Jenomže ta celá hodina a půl diváka a hlavně skalní příznivce Godzilly jako "moster subžánrovýho kousku" natahuje, napíná a připravuje na závěr, kterej je TAK STRAŠNÁ sada !!! Tak nehoráznej nářez neskutečně gigantickýho, epickýho a doslova mostrózního kalibru, že ten film vlastně vyzní jako donekonečna oddalovanej orgasmus, kterej když konečně příjde, tak kdyby vám řezali rezavou pilou hlavu, tak žádnou bolest neucítíe ... Tam Godzilla exceluje a při posledním jejím zařvání na diváka mi šel zároveň mráz po těle a zároveň slza dojetím se mi vkradla do oka ... A o to jde, že já neodsuzuju již od dětství filmy, který mají až špičkovej konec ... spousta diváků chce akci (ať už jakýhokoliv charakteru) od začátku do konce. Takový filmy jsou fajn, ale filmy, kde to hlavní proběhne až v závěru a film si s divákem trochu pohraje ... proč ne? Takže já jsem spokojenej, nejsem nadšenej jako když jsem viděl Jacksonova King Konga, ale jsem naprosto spokojenej a u konce opravdu nadšení a emoce fungovaly a já si s Godzillou zařval s rukama nad hlavou nadšením na celej barák... :-) ()

Isherwood

Sledovat blockbuster, který je silně schematický (rodinný archetyp voják – sestřička, šachovnice vedlejších postav) a zároveň v mnoha ohledech žánrové stereotypy bez skrupulí obchází (utnuté souboje monster!), přičemž si celou dobu buduje prostor přesnou kamerou a nervózní hudbou, je prostě ryzí radost, která se v závěrečném souboji několikanásobně umocní do potřebné epické šíře. Aneb dlouho mi nějaká destrukční žánrovka nedělala takovou radost tím, že je vlastně konverzačním dramatem. PS: Trumfnout vizuální highlight seskoku padákem pravděpodobně letos už nebude možné. ()

Marigold

Scénář staví na střetu civilizace s přírodou a zjevně vychází z předpokladu, že lidstvo je přežitek. Jak jinak si vysvětlit, že postavy jsou šablonovité, občas promlouvají jako po požití psychotropních látek a nemají žádné smysluplné dramatické oblouky? Zůstává jen ta nejošuntělejší peripetie ze všech - tatínek musí najít rodinu. To ostatní se rychle zazipuje do pytlů a odbude pár přibližnými větami. Žádný realismus, hlubší psychologie a provokativní práce se známými motivy se nekoná (snad jenom smrt / obecně vážná stylizace jsou tu nezvykle častými hosty). Druhým skrytě (zřejmě) mizantropickým prvkem je jednání lidského velení, které plánuje s důmyslem doby kamenné a pokud někdo v jeho konání spatřuje hlubší smysl, ať mi ho prosím sdělí, nejlépe písemně a s nákresy. Takže zbývá Godzilla vs. MUTO + mravenčí lidská perspektiva, která střet monster dokáže fragmentovat, včas zakrýt nebo mimoděk nahlédnout v celé jeho gigantické majestátnosti. Lidi tu prostě nejsou proto, aby jednali a byli zajímaví sami o sobě, ale aby se mohli dívat a film se mohl sytit jejich pohledy. Tady Gareth Edwards a jeho posádka předvádějí, že někdy jednoduše stačí dodat výživnou potravu pro oči a uši a efekt se uprostřed nefunkční lidské story stejně dostaví. Opojení měřítkem monstra, jeho vypiplané estetizování a rámování ve fotogenických kompozicích je smyslem celé Godzilly, která je pomalejší a majestátnější, než bývá zvykem. Podobně jako pár výtečně načasovaných scén a old schoolové hromobití Alexandre Desplata v orchestřišti. Monstra z hlubin mají přesně tu kulervoucí vibraci, kterou jsem čekal od Pacific Rimu. Ten tak konečně dostávám v jedlé podobě rok poté. Můžeme spekulovat, jestli napřesrok pro změnu někdo doručí to, co se čekalo od Godzilly. [75%] ()

Slasher

Monster film jak žádnej jinej. (Popkornovější) KONG mě konečně dohnal si dohnat tohle, a přes pomalejší (ale zdaleka ne zbytečně) rozjezd se to "vybarvilo" ve zlověstnou, temnou, epickou, čarovně black on black demoliční jízdu, která zanechá slušný umělecký dojem a kde jsou ty radioaktivní prastarý svině tak gigantický, že se vůbec nemusí zajímat o nějaký lidičky tam dole, válcují nám velkoměsta spíš ve stylu mocný mimozemský invaze. Sám ještěr v roli zachránce je super. Rád bych měl možnost zopáknout si někdy na plátně, teď se vyloženě třesu co všechno bude v rámci téhle resurekce třeba ještě následovat... Kong X Godzilla v mixu těch dvou filmů, fuck yeah! P.S. 60% fakt nee :D ()

Enšpígl

Tenhle film můžu hodnotit jako rejpal intelektuální a můžu se ptát jak je to s radiácí a elektřinou, jak je to s obyčejným sklem na který se valí tsunami, to můžu, ale taky se na to můžu vysrat a můžu film hodnotit jako divák obyčejný, který se přišel do kina bavit, dostat blockbuster se vším všudy, vyslechnout si hlasové možnosti šupinatý přerostlý slečny, mající na vizitce prosté "Godzila" a tak taky ten biják hodnotit chci a budu. Prolog trval krapet delší dobu než měl, chápu že nás Gareth chtěl pořádně natěšit, ale už to hraničilo. Nicméně jak se na scéně objevila přerostlá hovádka, začalo se na sedačce spokojeně pochrochtávat, protože to co umí pan Seamus s kamerou je fakt good job, mostová scéna, para vysádek do San Francisca, bitka na Golden gate, Godzilka v mlze, to jsou abslutní blaha filmu a to fakt musí ocenit každej kdo má část srdce z filmové pásky. Trošku mě mrzel střih, třeba scéna kdy Godzila kousne MUTA a střih na modlící se vojáky, ale budiž Gareth je hold amík a odpouštím mu i proto, že jsem z mnoha záběrů cítil, "miluju tě Godzillko" a podle toho ten film dělám, což se mě líbí. Další chvála půjde na hudbu, hrozně se mě líbil ten akční motiv, škoda že nebyl využit častějc. Herci mě nějak nepřesvědčili, ale oni tady beztak hrajou druhý housle. Fajné a pěkné byly záběry které zdůrazňovaly velikost hovádek. Jo, krapet střihnout ohrané fráze a dialogy a bylo by to bez výčítek. I tak se ale jedná o zábavnou vizuálně nadstandartní podívanou při který člověk zjistí, že Putin není vrcholvej predátor. ()

Zajímavosti (78)

• Severoamerické tržby dosáhly 200,7 milionu amerických dolarů, celosvětové pak činily 525 mil. (NIRO)
  • Když Sandra (Juliette Binoche) utíká v elektrárně před radioaktivní mlhou, neustále se mění její pozice vzhledem k ostatním členům. (drtalec)
  • Na place byly v průběhu natáčení zakázány mobilní telefony, protože si plno lidí pořizovalo fotografie či videa. Dva mladíci pak tyto záběry zveřejnili na Twitteru a studio s nimi zahájilo soudní řízení o pokutě ve výši 150 000 dolarů. (G_I_S_M_O)