Režie:
Christopher KenneallyScénář:
Christopher KenneallyHrají:
Michael Ballhaus, Dion Beebe, Danny Boyle, James Cameron, Michael Chapman, Anthony Dod Mantle, Lena Dunham, David Fincher, George Lucas, Greta Gerwig (více)Obsahy(2)
Keanu Reeves a světoví filmaři o historii a budoucnosti kinematografie aneb Je lepší klasika, nebo digitál? Pohyblivé obrázky provázejí lidstvo déle než sto let. A nejen provázejí – ony přitahují, fascinují, magnetizují. Od vynálezu kinematografu už nikdy nic nebylo „jako dřív" – lidem se otevřely netušené možnosti, jak si plnit vlastní sny. Po století byl klasický filmový materiál výhradním nosičem k natáčení, vyvolávání, promítání i archivování pohyblivých obrázků. To se ovšem v posledních desetiletích změnilo, ba co víc, stále se neuvěřitelně rychle mění. Digitální technologie se nám takřka vyvíjí před očima, skýtá nové a nové možnosti, a filmaři stojí na křižovatce dějin: kam se dál vydat? Je lepší „malba světlem", nebo hledání dalších možností digitálních triků? Na tuto a mnoho podobných otázek souvisejících s vývojem kinematografie se pokusí odpovědět průvodce dnešním dokumentem, slavný americký herec Keanu Reeves, a s ním mnohé další legendy světového filmu: David Lynch, George Lucas, Lana Wachovski, James Cameron, Vittorio Storaro, Lars von Trier a další. (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (59)
Přílišně ukecaný dokument o souboji mezi digitálem a filmovou surovinou. Mnohé myšlenky a výpovědi jsou naprosto výborné a obohacující. Bohužel ani to mi nevynahradí zbytečnou reklamu, kterou dokument dal kamerám Red nebo Netflixu. A už vůbec jsem nezvládl Keenu Reevese v roli moderátora, v níž působil asi stejně tak dobře jako Cermat ve školství. ()
Velké osobnosti současného filmu lehce kloužou po povrchu, ohlížejí se několik let zpět a hledí vstříc „nejasné“ filmové budoucnosti. Klasika, nebo digitál? Jako v běžném životě – každý si rád zkusí něco nového, ale dost často se vrátí ke standardu, který není tak okatě „umělý“ a po prvotním omámení tak trochu prázdný. Samozřejmě film bude ubíhat mílovými kroky dopředu, protože netušené možnosti budou dál přicházet. Dokumentová diskuse ne úplně rovnoprávná, ale názory svých oblíbenců si skoro každý rád poslechne. ()
Na půl cesty. Na jednu stranu fascinující. Těmhle věcem nikdy nebudu rozumět, ale ohromně se mi líbí. Je fajn vidět své oblíbené režiséry vyjadřovat jakékoliv názory a trochu si o nich dotvořit obraz. Na druhou stranu to rozhodně mohlo být daleko zajímavější a buď jsem v druhé půlce na chvilku usnul a nebo to fakt hodně ztratilo tempo. Jedno z toho to bude. ()
Digitalizace všeho je proces ve kterém jsem žil posledních 10 let a vyrostl, je moc zajímavý ohlédnout se nyní zpět a uvědomit si co se vlastně stalo, slyšet názory z různých perspektiv. Původní médium je nahrazováno a samozřejmě se to spoustě lidí nelíbí, jsou v tom plusy mínusy... a je to předmětem dloooouhý diskuze. Tento dokument je pro film něčím podobným, jako bylo SOUND CITY pro muziku - zastesknout si a jít dál. Běžný divák-konzument beztak změnu ani nezaregistruje. ()
Byla to jízda jak blázen, ale mám dobrý vnitřní pocit, že jako filmový fanda jsem pro věc něco udělala. Jsem o chloupek chytřejší a vím například, proč tu příšernou roztřesenou kameru někteří tak rádi používají a jiné podobné filmové lahůdky a vymoženosti. Je to v mnohém velký posun vpřed a nebo naopak ? :-) Doporučuju. ()
Reklama