Reklama

Reklama

Smrt darebáka

  • Francie Mort d'un pourri (více)
Trailer

Obsahy(1)

Je nad ránem, Paříž se za chvíli začne probouzet. Když u Xaviera náhle zazvoní jeho nejbližší přítel Philippe, ještě netuší, že pro něj začíná nejdelší den jeho života, ve kterém mu splynou další noci a dni. Na vlastní kůži pocítí, co znamená, když se nejvlivnější síly ve státě bojí prozrazení korupce a své okolí „čistí“ tím nejjistějším způsobem. I jeho přítel Philippe Dubay se zapletl do této hry a žádá Xaviera, aby mu poskytl alibi. Netuší, že jeho život se může počítat na hodiny. Policie i všichni ti, o kterých říká záhadný předseda správní rady jakýchsi tajných fondů Tomsky (Klaus Kinski), že to jsou anonymní zájmové a nátlakové skupiny bez tváře, chtějí po Xavierovi dokumenty o korupci a zneužívání státních funkcí. Jde jim totiž o všechno, peníze, moc, postavení a v neposlední řadě i o pověst tolik potřebnou k výkonu nejvyšších politických funkcí. Řada lidí zaplatí za tyto usvědčující listiny cenou nejvyšší a Xavier si je dobře vědom toho, že vydání dokumentů by mu život nezachránilo. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (124)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Standardní francouzská detektivka, která potvrzuje svůj ročník a kvalitou ji ještě tradičně stvrzuje Alain Delon. Téma je více než oblíbené - tedy politické - a jediné, co mě mrzí je závěr, který mě víc nešokoval. Myslím si ale, že vůbec není podstatné, co si o filmu myslím, jako že vůbec můžeme být rádi, že existuje. Tedy myšleno vzhledem k tomu, že ve filmu hraje Klaus Kinski. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Při posuzování kvality této klasické detektivky hodně záleží na zvoleném úhlu pohledu. Typově a žánrově je jasným předchůdcem Moulinů, Navarrů a dalších zcivilňujících seriálů z přelomu století na jedné a paralelně současníkem společenskokritických thrillerů typu ČERNÝ TALÁR PRO VRAHA na straně druhé. V specifických delonovských filmech patří DAREBÁK k tomu nejlepšímu. Abstrahujeme-li od všech těchto východisek, vidíme slušně natočený, nápaditý film z rozhraní lehčího ("béčkového") a vlastního uměleckého žánru hraného filmu. I tak ovšem nabízená výpověď odpovídá rázu doby a hranicím možností jedince. Český dabing té doby opravdu byl třídou už proto, že byl profesionálně zadáván a také profesionálně odváděn. Angažovali se v něm špičkoví herci se zájmem odvádět i zde špičkové výkony. Ve filmu nejenže neruší, ale naopak navozuje poměrně přesvědčivě dojem, že Delon natočil pro potřeby našeho diváka zvláštní českou mutaci francouzského originálu. Dobré řemeslo je ve výsledném účinku vždy lepší než nezvládnutá umělecká ambice. Pohled filmu na společenskou skutečnost je pohledem "preapostmodernitním". ()

Reklama

Brejlil 

všechny recenze uživatele

Všichni jsou zkorumpovaní, všichni hrabou, mezinárodní kapitál se spojil dávno před proletáři všech zemí, kdo se zkorumpovat nedá, ten žije stranou, kdo se začne cukat, ten nežije vůbec. Sladká Francie 70. let. Jenže film je velmi dlouhý, ani Delon ho sám neutáhne, zápletka není příliš srozumitelná, nakonec za všechno mohou ti tam někde, a Delon ani nenechal Ornellu svléknout. Takže jen průměr. ()

JASON_X 

všechny recenze uživatele

Další z klasických francouzských "politických" kriminálek, kterou jsem od dětství viděl už několikrát a na kterou se rád podívám i dneska. Ale ani množstvím "vážných" dialogů a předstíraně hektickým dějem se nedá zastřít skutečnost, že její příběh je pouze průměrný až nudný, a že postava Spravedlivého, Čestného a Statečného pana Maréchala je sice okázale sebejistá a namachrovaná, ale zároveň i hodně plochá a neživotná. Nemůžu si ovšem pomoct - tenhle film se mi líbí a dobře se mi na něj kouká, líbí se mi Delon, líbí se mi Klaus Kinski se svou skvělou fráninou, líbí se mi tři sedmdesátkově krásné ženské (Stéphane, Ornella a Mireille), líbí se mi jeho hudba i celková atmosféra, zkrátka ačkoliv to sice není film hluboký, má šťávu a je hezký na pohled. ()

Orlau32 

všechny recenze uživatele

Nebudu hodnotit obsah filmu. V politice jak vidno zříti se vůbec nic nezměnilo a je absolutně jedno, jestli se jedná o Francii nebo o jiný stát. Korupce, chlast, drogy, prostitutky- to je myslím zákon politiků. Zpět k filmu: když se řekne ve francouzském filmu ALAIN DELON, tak všichni vědí, že je to záruka nejen pohledu na charmantního chlapa, ale též brilantního hereckého výkonu. K tomu jeho téměř "dvorní režisér GEORGES LAUTNER. A máte 100% záruku dobrého filmu. Říkám záměrně pouze dobrého, protože francouzský film má ještě vynikající filmy s přitažlivějšími náměty. Nicméně tuto kriminálku rozhodně řadím k těm nadprůměrným. Hraje zde celá plejáda známých vynikajících herců, kteří už dnes nejsou mezi námi, ale podle mě, dosud je nikdo srovnatelně nenahradil. ()

Galerie (39)

Zajímavosti (10)

  • Režisér Georges Lautner měl zprvu dost obavy ohledně zapojení Klause Kinskiho, jehož předcházela jeho reputace divocha, s nímž bylo obtížné spolupracovat. Překvapivě na něj přehodnotil názor a považoval ho za jednoho z nejmilejších, nejvstřícnějších herců, se kterými kdy spolupracoval. (akisha)
  • Natáčení se ukázalo jako poměrně obtížné: Ornella Muti (Valérie) neuměla francouzsky; první kameraman Maurice Fellous uprostřed natáčení projekt opustil a musel ho nahradit Henri Decaë; Klaus Kinski (Nicolas) nebyl k dispozici ve správném termínu, takže jeho scény byly natočeny ještě před dokončením scénáře. (classic)
  • Snímek byl natočen na motivy stejnojmenného románu, který napsal Jean Laborde. (Terva)

Reklama

Reklama