Reklama

Reklama

Smrt darebáka

  • Francie Mort d'un pourri (více)
Trailer

Obsahy(1)

Je nad ránem, Paříž se za chvíli začne probouzet. Když u Xaviera náhle zazvoní jeho nejbližší přítel Philippe, ještě netuší, že pro něj začíná nejdelší den jeho života, ve kterém mu splynou další noci a dni. Na vlastní kůži pocítí, co znamená, když se nejvlivnější síly ve státě bojí prozrazení korupce a své okolí „čistí“ tím nejjistějším způsobem. I jeho přítel Philippe Dubay se zapletl do této hry a žádá Xaviera, aby mu poskytl alibi. Netuší, že jeho život se může počítat na hodiny. Policie i všichni ti, o kterých říká záhadný předseda správní rady jakýchsi tajných fondů Tomsky (Klaus Kinski), že to jsou anonymní zájmové a nátlakové skupiny bez tváře, chtějí po Xavierovi dokumenty o korupci a zneužívání státních funkcí. Jde jim totiž o všechno, peníze, moc, postavení a v neposlední řadě i o pověst tolik potřebnou k výkonu nejvyšších politických funkcí. Řada lidí zaplatí za tyto usvědčující listiny cenou nejvyšší a Xavier si je dobře vědom toho, že vydání dokumentů by mu život nezachránilo. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (124)

Pierre 

všechny recenze uživatele

Včera večer tento snímek ČT mimořáně zařadila do vysílaní, kvůli smrti Mireille Darcové. To že vybrala zrovna tento film, ale považuji za jejich velkou lenost. Zkrátka, pro ně bylo nejpohodlnější odvysílat zrovna tenhle kus, co dávali několikrát v rámci Velikánu filmů a nedělních filmech s Delonem. To, že je tam Darc v celkovém součtu asi čtyři minuty, jim nevadilo. To jsem si musel trochu ťukat na čelo. Abych to tedy s tím postavením Darc v tomto filmu upřesnil: ona je zde sice uvedená jako čtvrtá, ale je zde vážně hodně málo. Její postava je navíc nevýrazná a pro děj nedůležitá. A teď už se budu zabírat samornou kvalitou filmu, která určitě není malá. Však i přes mé nepochopení, byl ten večer u televize velmi příjemný. Politická dramata mám rád. Trvdím, že nám mají možná ze všech žánrů, nejvíc co říct a jsou stále víc aktuální. Měli bychom je hodně sledovat. Tohleto je taky ten typ filmů, co mě dost poznamenali a šokovali. Zároveń pro mě ale jakožto diváka byli dost atraktivní. Líbilo se mi postupné rozplétaní různých situací a charakterů postav. Byli tam i místa, kdy jsem byl docela v napětí. Ten příběh mě vážně dost bavil, ale stále jsem si víc uvědomoval hořkou pravdu, kterou chce sdělit. Musím vyzdvihnout i geniální Delonův výkon. Tady z něho skutečné dýchá charisma přes všech strany. Opět také nezklamal můj oblíbený francouzský slizoun Bouise. Jen je škoda, že se nedá lépe orientovat v postavách. Občas je to úkol pro komisaře Maigreta. Ale berme, to jako takový záměr. Davám 4. ()

Aqualung 

všechny recenze uživatele

Na filmy s A. Delonem jsem svého času rád chodil.Na vrcholu stojí jistě Dobrodruzi,Dva muži ve městě a Sicilský klan.A to nejen pro nádherné obsazení.Tenhle opus maličko pozaostává, ale nepíši to ve zlém.Výrazná tenze po mstě je meritem příběhu.Můžeme debatovat o fenoménu msty.Jak kdosi řekl,msta je balzám duše.Hrdina jde nelítostným způsobem po vrahovi svého přítele.Takže se dostáváme od definice msty ke zločinu a trestu.Ovšem tady není katarze v podobě gulagu.Tady je kulka do prsou darebáka a vraha.A ten,kdo měl přítele v tom nejlepším smyslu slova jednání Delonovy postavy pochopí.Nechat pracovat stát by bylo nešikovné.Slušný film. ()

Reklama

PetrPan 

všechny recenze uživatele

"Objektivně? To je nesmyslné slovo, co nemá žádný význam" Sžíravý a nadčasový politický thriller o korupci, konspiracích a soukolí moci a fungování společnosti jako takové.  "Má pro ekonomickou stabilitu význam, že nějaký ministr nebo poslanec si hrabe víc než je obvyklé? Nemá..."  Šlehnutí bičem do obou tváří společenského řádu, kapitalistického molocha požírajícího svět i fanatického askety a revolučního žháře číhajícího v temnotách. Delon v roli mstitele  (pomstu prosím neplést se spravedlností) přesný, Ornella opět krásnou ozdobou a vynikající český dabing. Eduard Cupák rulez!  K páté hvězdičce chyběl  jen špatný konec. ()

vesper001 

všechny recenze uživatele

Kvůli otřesnému českému dabingu jsem nejdřív dala **, po zhlédnutí v původním znění zvyšuju na 4. Vedle Delona tu hraje třeba Maurice Ronet (a daří se mu hrát i přes mejkap, díky němuž vypadá jako by utekl z výlohy), Jean Bouise (samozřejmě s knírem) nebo Julien Guiomar (překvapivě v záporné roli). Květinou v klopě hlavního hrdiny je Ornella Muti a třešničkou na dortu kluzký týpek Klaus Kinski. Zápletka je trochu překombinovaná, ale pokud se člověk nebude za každou cenu snažit pochopit všechna ta „kdo s kým a kdo s kým ne“ (v politice), bude se dobře bavit. Dojde i na pár překvapivých zvratů, zručně natočených akčních scén a jednu pěknou honičku v náklaďácích. A rozuzlení příjemně překvapí. Jen ten závěrečný monolog s Eiffelkou v pozadí a nadbytečnou postavu Mireille Darc si mohli tvůrci nechat od cesty. ()

charge 

všechny recenze uživatele

Delonovi vážný role nesednou, kór v politických krimi, už poněkolikáté jsem se o tom více než přesvědčil, vždy při tom vznikne kýč u kterého se jen velmi těžce dá udržet pozornost, zatím jsem se s ním bavil pouze u komedií Náš život, kde si střihnul roli ztroskotance závislého na alkoholu a Poloviční šance, ve které ovšem hraje pouze jednu z hlavních rolí. Zde to nezachrání ani náplast v podobě kvalitního dabingu. 15% ()

Galerie (39)

Zajímavosti (10)

  • Snímek byl natočen na motivy stejnojmenného románu, který napsal Jean Laborde. (Terva)
  • Natáčení se ukázalo jako poměrně obtížné: Ornella Muti (Valérie) neuměla francouzsky; první kameraman Maurice Fellous uprostřed natáčení projekt opustil a musel ho nahradit Henri Decaë; Klaus Kinski (Nicolas) nebyl k dispozici ve správném termínu, takže jeho scény byly natočeny ještě před dokončením scénáře. (classic)
  • Když je Christiane Dubaye (Stéphane Audran) vyhozena z okna, po dopadu na zaparkované auto ji tvůrci naaranžovali do stejné polohy jako americkou úřednici Evelyn Frances McHale. Tato dívka spáchala 1. května 1947 ve svých třiadvaceti letech sebevraždu skokem z 86. patra mrakodrapu Empire State Building. Jediný snímek mrtvé ženy udělal fotograf Robert Wiles a když byl o jedenáct dní později otištěn v časopise LIFE, dostalo se mu titulu "Nejkrásnější sebevražda" a zařadil se na špičku ikonických fotografií 20. století. Později bylo foto publikováno ve stovkách časopisů a fotografických knihách. (Zdroj: ČSFD)

Reklama

Reklama