Dvojice vyšetřovatelů hledají ztraceného studenta a vejdou do jeho domu, kde naleznou sbírku videokazet. Na kazetách jsou děsivé záběry a vyšetřovatelé si spojují souvislost mezi kazetami a jeho zmizením. (Nivenx)

Recenze (244)

Slarque

Povídky z rozklepané kamery, část druhá. První povídka má slušnou atmosféru, druhá mě pobavila cyklisticko-zombie zápletkou, indonéská sekta je nejoriginálnější (byť svou béčkovitost neskrývá, ale staví ji na odiv) a pak už to jde jen s kopce. Poslední povídka už je hodně podprůměrná a rámcující historka také k ničemu čímkoliv zajímavému nedospěje. Omezení daná konceptem kameramanů na place jsou tak velká, že se s nimi málokdo popere s úspěchem, je třeba přijít s něčím novým a netočit další díly... ()

maddy

Tie pochvalné recenzie z filmových festivalov mali tento krát pravdu, a aj keď nie som až taký nadšený ak iní užívatelia, musím uznať, že oproti nevýraznému prvému V/H/S (2*) sa jedná o kvalitatívne vyváženejší príspevok. „Found footage“ forma je síce až priveľmi vynútená, ale prevažne b-éčkoví režiséri na ploche cca 20 minút v nej dokázali rozpútať slušný gore fest s niekoľkými fungujúcimi ľakačkami. Ale pekne po poriadku: Tape 49 (od režisérsky nie veľmi skúseného Simona Barretta) rámuje ostatné štyri príspevky vo forme príbehu dvoch detektívov, ktorí pátrajú po zmiznutom mladíkovi a v jeho dome objavia kolekciu videokaziet, z ktorých štyri máme možnosť vidieť. Ako „rámovací príbeh“ k ostatným príspevkom to je mierne nevýrazné, ale na druhej stane nepôsobí ako zbytočná snaha o vyplnenie stopáže, a hlavne v závere dokáže ponúknuť celkom atmosférický moment (v šatníku) a pár efektných ľakačiek (2,5*) / Clinical Trials (od Adama Wingarda, napr. A Horrible Way to Die (1*) – príspevok, ktorý sledujeme priamo očami hlavného hrdinu je síce dosť zbytočne vynútený tým, že tento pohľad sprostredkováva implantované robotické oko, čo je dosť zbytočne pôsobiaci pokus o „inováciu“ a klasický pohľad očami hlavného hrdinu ako v nedávnom Maniac (3*) by rozhodne pôsobil dôveryhodnejšie. Celkovo sa jedná o neurážlivý príspevok o značne agresívnych duchoch odohrávajúci sa prevažne v okolí jedného domu. V závere sa dožadovala nejaká pointa a neprehľadnú scénu v bazéne by taktiež chcelo vystrihnúť, avšak rýchle tempo a niekoľko naozaj efektných ľakačiek vytvárajú slušný hororový kraťas. Od daného režiséra som čakal omnoho horšie. (3*) / A Ride in the Park (Gregg Hale & Eduardo Sanchez, napr. Blair Witch Project (3,5*). Tvorca kultového Blair Witch je známy tým, že po tomto svojho času prvotriednom horore, ktorý nakopol všetky novodobé found-footage snímky už nedokázal natočiť ani jeden poriadny snímok (a že sa o to snažil niekoľko krát). V tomto kraťase sa opäť vrátil do prostredia lesa, ktorý však tento krát prekvapivo skombinoval so zombies, namieto čarodejnice. Vznikol tak až čierno humorný príspevok, obohatený o poriadnu dávku nechutnosti, so zbesilým tempom a fajn nápadom kamery umiestnenej na prilbe zombíka, takže dianie máme možnosť sledovať z jeho pohľadu. Zo začiatku navyše drží napätie dosť nepredvídateľný vývoj situácie, kedy nie je tak úplne jasné, aký bude osud hlavnej postavy. Nič čo tu ešte nebolo, ale v danej krátkej stopáži nanajvýš efektné. Navyše zombie som vo V/H/S/2 vážne nečakal (3*) / Safe Haven (Gareth Evans & Timo Tjahjanto) – mnohými považovaný za najkvalitnejší príspevok je u mňa ten najslabší. Od spojenia režiséra priam ospevovaného akčňáku The Raid (3*, pre mňa však len mlátička so slušnou choreografiou) a režiséra vychvaľovaného brutálneho Macabre (2*, u mňa opäť len maximálne samoúčelý a prehnane uvrieskaný) som čakal rozhodne viac. Ich príspevok má priveľmi rozvláčny úvod s nekončene dlhými monológmi jedného vyšinutého náboženského fanatika. Následne udalosti s pokusom o vyvolanie démona sú nesúdržné, navyše ich dotvárajú otrasné digitálne efekty, prehnané gore scény (samovoľne vybuchnutie človeka, známe z traileru) a v samotnom závere kazí dojem záber na priam až C-éčkovu masku okrídleného kozľa ako z toho najlacnejšieho hororu. Čo potom z toho, že tu sú tie najprehľadnejšie zábery kamier z celej série. (2*) / Slumber Party Alien Abduction (Jason Eisener, napr. Hobo with a Shotgun) – známeho „Hoba“ od tohto režiséra som si po negatívnych ohlasoch ešte neodvážil pustiť, ale minimálne tento zárez s mimozemšťanmi sa mu vydaril. Skazu celého príspevku dokonáva jedine dementne zvolené umiestnenie kamery na hlavu psa, čo z mnohých scén robí zmätočný sled záberov a divák stráca prehľadnosť. Okrem tohto dosť podstatného problému nemám čo vytknúť. Masky mimozemšťanov sa v rámci možnosti vydarili, má to veľmi slušnú atmosféru a pár nepríjemných momentov (prvý alien vo vode). (3*) / CELKOVO: 13,5* x 100 : 25 = 54%, takže 3* / PS: pri sledovaní V/H/S/2 som si však po prvý krát uvedomil podstatný rozdiel medzi ázijskými a americkými hororovými kompiláciami takýchto krátkych snímkou. Tam kde Aziati dokážu na poli 30 minút v jednom krátkom horore naservírovať zaujímavé postavy a vypointovaný príbeh (napríklad príspevky v Three, Three... Extremes, Black Night atď.), tu sa Američania sústredia len na rozpútanie, čo najnechutnejších gore scén bez väčšieho zmyslu. Nesúdim, ktorý prístup je lepší ... () (méně) (více)

juta

Sice si už úplně nevzpomínám na první V/H/Sku, ale myslím si, že příběhy jsou svoji kvalitou celkem srovnatelné. První mě tak trochu zklamala, když jsem viděl ty odfláknuté duchy, kteří nenaháněly strach, i když příběh ušel. Druhý příběh se zombíkama, byl sice na jednu stranu atraktivní, ale při dnešním počtu zombie filmů bych raději viděl něco originálnějšího. Ze "Safe Haven" se vyklubal taky docela slušnej příběh, ale nejvíc se mě líbila asi poslední páska s ufounama, která mě dokázala i pobavit, ale kde mně také bylo hodně líto Tanka. :-( ()

verbal

A tak tu máme druhý, masivní epileptický záchvat kameramanů. Moc bych si přál, aby jim už konečně někdo dal nějaké prachy a mohli si aspoň pořídit kameru se stabilizátorem obrazu, protože prasit parkinsonem takový opravdu originální a svěží materiál s neotřelými vychytávkami, to je téměř až trestuhodné. Myslím, že kdybych nemusel celý film kmitat hlavou, abych se naladil na třepotavou amplitudu toho kokota, co držel tu hájosmičku, náramně bych si to užil a velkohubě to prohlásil za horor roku. Takhle mám z toho akorát omlácený mozek o dutinu lebeční, za krkem mě bolí jaxviňa a mít můj atlas s čepovcem nohy, nakopali by celý tvůrčí tým do prdele. ()

schizmo

Říká se, že opakovaný vtip není vtipem. Jak moc tohle pořekadlo platí u dvojky poměrně ambiciózního projektu VHS, nedokážu posoudit, ale faktem je, že jsem kompilaci krátkých found footage příběhů už nehltal s takovým nadšením jako u dílu předešlého. Především se vytratil ten inovativní pohled do zatuchlých handy cam vod, takže pokud napoprvé přišly krátké motivy vhod, napodruhé prostě víte, do čeho jdete a to také plus mínus i dostanete. Možná originalita samotných příběhů není tak zasádaní, takže celý biák jste poměrně v klidu, i když pronásledování Lamiou nebo příchod čtvrtého druhu je bez pardonu zatraceně creepy. Pro fandy žánru další zářez, pro odpůrce spíš ztráta času. ()

• Natáčení probíhalo ve Frederick County v Marylandu. (Terva)
  • Pracovní název filmu byl S-VHS. (Terva)