Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Jiří, živící se prodejem drog, slečna, jež se nedokáže rozejít s dlouholetým partnerem, protože je prostě hodnej, básník žijící ve své romantické iluzi, starostlivé matky a snaživí otcové. Jejich osudy se vzájemně proplétají, ale každý si přitom uchovává svůj vlastní svět, dokud jej nenaruší násilná pouliční vzpoura. HANY drze, s nadhledem a cynickým humorem zobrazuje společnost, které čas protéká mezi prsty. I z tohoto důvodu se tvůrci rozhodli film odvyprávět v jednom kontinuálním záběru. (CinemArt)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (170)

(mOnkey) 

všechny recenze uživatele

„Chceš přidat?“ „Jo.“ A já jako divák bych si taky nejradši dal rovnou nášup nebo aspoň pár desítek minut navíc. Ono těch necelých osmdesát minut sice bohatě stačí, protože příběh není nijak extra nosný a bez mučení se přiznávám, že nemám ponětí, co (jestli vůbec něco) tím chtěl/i básník/ci říct, ale stejně byla jednoduše radost to sledovat. Pokud totiž Hany něčím skutečně vyniká, pak zejména provedením, kdy se kamera pohybuje mezi postavami, událostmi a několika prostředími zdánlivě bez střihu. Pár jich tam ale přesto bude; jeden z nich je zjevný, ale osobně jsem napočítal další tři situace, kde se podle mě stříhalo - dvakrát kamera postupně vyjede do vyšších pater domu a jednou ujíždí před mužem na kole (všechny tři však mohly být technicky vyřešeny klidně i jinak). Tvůrci si nezaslouží nic než obdiv, že si na takový projekt (a v tak mladém věku) troufli; filmové situace na sebe vždy plynule navazují a zároveň se souběžně odehrává v popředí i pozadí více plánů, mezi nimiž si kamera vybírá a staví je tak do popředí, aby je zanedlouho opustila a k některým z nich se později opět vrátila. Na realizaci tedy nepochybně velice náročná a zároveň promyšlená záležitost, k tomu navíc výteční herci, moc příjemná hudba a hlavně neopakovatelný genius loci noční Plzně (ze které toho ale zase tolik nevidíme, pravda). ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

Kreténistické postavy, prázdné dialogy a v podstatě ne-existující děj. Jenže ono to ani nevadí, i tak jsem se bavil, má to atmosféru (noční Plzeň!), hrozně zábavné střípky divných existencí (čtení na literárním večeru, na programu Markýz de Smutek!), což v kombinaci s natáčením na jeden zátah (i když v reálu je jich víc) působí svěže a zajímavě. Hledat tu nějaké pokusy o "generační výpověď" nebo hluboký art je zbytečné, já se bavil, víc nechci. Howgh. ()

Reklama

honajz2 

všechny recenze uživatele

Tady jediné, co si zaslouží chválu, je ta kamera. Ta je opravdu úchvatná a fascinující. Bohužel ten zbytek je prostě špatný. Chvílemi to vypadalo, že se to celé přehoupne v podobenství, aspoň když kamera zabírala přes okna životy obyvatelů bytů v jednom domě a následně se to pak skvěle přesune do hospody, kde staří nadávají na buzny a celý svět obecně (pozn. v podobných "knajpách" (tohle se ani knajpou nazvat nedalo) jsem byl často a že by tam štamgasti pořád nadávali, jsem nezažil ani jednou, spíš řešili normální věci, takže tohle tomu filmu nesežeru) - kdyby se to v téhle chvíli proměnilo v podobenství, které by bylo složené jen ze záběrů situací v bytech, ulicích nebo restauracích v jedné jediné ulici, celé by bylo o stavu současného světa a vše by to ukazovalo v jednom dlouhém záběru - pak bych řekl, že je ten film geniální. Místo toho se to sice snaží o něco jako podobenství, které ale celé je o vyprázdněnosti současné generace, jenže ono absolutně nefunguje, všechny postavy byste nejradši zabili hned na začátku, až takhle jsou nesympatické a do toho neustále pronášejí otravné dialogy, které brzy začnou nudit. Co vás pak má na takovém filmu bavit? A dávat tomu vysoké hodnocení jen kvůli skvělé filmařské práci, to fakt ne. A co se týče podobenství o vyprázdněnosti současné generace, znám jiné a mnohem lepší - Spring Breakers. Na to se měl Samir podívat předtím, než natočil tenhle nefunkční a protivný film (teď jsem koukal, že napsal scénář k Polednici, tak asi dobře, že to nerežíroval). Neznat právě Spring Brekaers, tak bych tomu asi ty slabé 2*. Takhle to ale je za 1*, jinak to nevidím. ()

Chrustyn 

všechny recenze uživatele

Film o devadesáti minutovém večeru několika lidí, který se snaží zaujmout převážně vizuální stránkou, která se tváří, že jde o souvislý hodinu a půl dlouhý záběr, který střídá postavy a několik metrů od sebe vzdálené lokality. Film je to absolutně o ničem a postavy nejen, že jsou špatné, ale ony jsou i extrémně nepříjemné a divák si po celou dobu přeje, aby se jim stalo něco opravdu nepříjemného, protože ať cokoliv řeknou, nebo udělají je to jedna velká, neúnosná křeč. Na druhou stranu hlavní nápad a celková režie a kamera je zajímavá i působivá zároveň. Ono střídání lokalit i postav je ladné a propracované, kamera je neustále v pohybu a nechybí ani "jeřábové" záběry. Za to si film zaslouží obrovské plus a pokud by tvůrci dostali kvalitní herce a scénář, mohli by stvořit něco, co by překračovalo standardní českou produkci. Takto se jedná o zajímavý tvůrčí záměr, zpracovávající něco nezajímavého až nepříjemného. ()

Disk 

všechny recenze uživatele

Zásadní problém tohoto filmu je ten, že nejprve se zrodila idea natočit film v jednom záběru a teprve potom byl podle této idey koncipován scénář, což je cesta do pekel. Celé je to vykonstruované, chybí tomu proklamovaná realističnost a scéna s demonstranty je vysloveně směšná. Nepomáhá tomu ani velké množství postav, jejichž ztvárnění je mnohdy neživotné a jejich představitelé poměrně často přehrávají. Z herců jednoznačně vyčnívá Jiří Kocman. I když v reálu bych si o jeho napsanou postavu neopřel ani kolo, tak ve scéně u lavičky je skvělý a v závěrečné fázi filmu se na něj dá koukat. I když co do obsahu jsou Hany bídné, tak po technické stránce je film skvostný. Za pozornost stojí hlavně výtečná kamera nadějného talentu Martina Žiarana a výborné nasvícení, které nevšedním způsobem utváří atmosféru noční Plzně. Je obrovská škoda, že film selhává v té oblasti, kde mají problémy ostatní české filmy - ve scénáři. 5/10 ()

Galerie (23)

Zajímavosti (17)

  • Film se natáčel od 19. do 23. září 2013 v Plzni nedaleko Náměstí Republiky. Harmonogram začal 19. září, kdy se uskutečnila herecká generální zkouška. (Yardak)
  • Proto, aby se film povedlo natočit v jednom záběru, muselo všech 50 herců zkoušet snímek dva a půl měsíce před první klapkou. (Zdroj: CinemArt)
  • Film se celý natáčel v Plzni v okolí Náměstí Republiky. Filmovou kavárnou Hany je ve skutečnosti kavárna Anděl Café v Bezručově ulici 7 v Plzni, jejíž interiér byl pro účely natáčení zásadně pozměněn, např. doplněním polic s knihami. (Zdroj: CinemArt) (Martin_L)

Související novinky

Finále Plzeň nově udělí Zlaté ledňáčky

Finále Plzeň nově udělí Zlaté ledňáčky

21.04.2014

Světové "neformanovské" filmy kameramana Miroslava Ondříčka, téměř kompletní domácí hraná i dokumentární tvorba za poslední rok za účasti tvůrců a poprvé i výběr nových slovenských filmů, to… (více)

Reklama

Reklama