Zakázané uvolnění je o únosu nevěsty, který se dost nepovedl, o důležitém hokejovém utkání a koktejlu, který si holky nalejou, až když je ten správný čas. (Bontonfilm)

Recenze (351)

Vančura

Zajímavý film, který však zcela jistě nesedne každému. Při sledování jsem doslova cítil tu Hřebejkovu volnost, s níž si už dávno může točit co chce, nemuseje se starat o komerční aspekt filmu. ZAKÁZANÉ UVOLNĚNÍ rozhodně není žádná hřejivá pelíškovka, ale formálně uvolněná hříčka (promluvy hereček přímo do kamery) pro lidi se zájmem o hledání nových podob českého filmu. Osobně jsem zde velmi ocenil, řekněme, jistý minimalismus, kterým je celý snímek prodchnut (minimum lokací i postav, děj koncentrován do krátkého časového úseku), báječnou kameru (prostředí hokejové hospody se všemi těmi barevnými neony a stylovými koženými sedačkami se mi velmi líbilo), jakož i velmi dobré herecké výkony představitelek všech třech hlavních postav (uz nichž se stále nemůžu rozhodnout, která z nich se mi líbila nejvíce). Ne vše mi tam sedlo (scénu se zvracením tlusťocha na svatbě bych si klidně odpustil, taktéž i novácký product placement), ale jako celek film hodnotím velmi kladně. Potěšilo mě, že je to film, který před divácky vděčným návratem do retro časů totáče dává přednost aktuální látce, a vyjadřuje se k naší současnosti a tématu vztahů mezi muži a ženami (které třeba mě osobně asi nikdy neomrzí). Retrospektivní prostřihy na svatbu mi dokonce připomněly Trierovu MELANCHOLII a její atmosféru neutěšenosti, sklíčenosti a gradujícího napětí, kdy ve vzduchu visí nějaká katastrofa. V obou filmech k ní dojde a dosavadní řád věcí, tak jak byl nastolen na začátku snímku, už neplatí - všechny hrdinky Hřebejkova filmu (i s jejich mužskými protějšky) vyjdou ze závěru filmu jako někdo úplně jiný, kdo během jediné noci radikálně přehodnotil svůj život. Je po bouřce, (nejen) vzduch je očištěn, a může se začít znovu žít (na rozdíl od zmíněné MELANCHOLIE). Za mě silné 4 hvězdy. ()

claudel

Kouzlo Rubínu ve zhuštěné hodinové divadelní hře se ve filmové verzi tak trochu rozplynulo. Vzpomínám si, že jsem se bavil a smál od začátku do konce, u filmu jsem některé fórky už čekal a znal a navíc vznikla sice místy poetická, ale taky částečně hluchá místa. A to mi rozhodně nevadí rozšíření filmové verze o pánské osazenstvo a vynikající minutové vystoupení Norberta Lichého. Chápu, že Jana Hřebejka tahle hra zaujala a v podstatě jsem za tu adaptaci rád, ale u mě většinou vždy vyhraje divadlo před filmem, zvláště pokud to vidím v pořadí divadelní hra - film. A dobře si vzpomínám, že na tehdejším představení v Rubínu byl pan režisér osobně, takže třeba zrovna tehdy pojal myšlenku film natočit. Sečteno a podtrženo, Zakázané uvolnění si zaslouží lepší tři hvězdičky a rozhodně více než zdejších 44 procent. ()

MATADOR

Odpad současné české tvorby stále trvá, nebýt předpremiéry zadarmo, nikdy bych ten další Hřebejkův odpad neviděl! Opravdu by mě zajímalo, kdo mu stále dává peníze na tak marné, laciné filmy, které jsou bez nápadu, postavy se chovají naprosto otřesně a pak vlastně na závěr zjistíte, že ten film ani závěr nemá. Naprostá tragičnost, kterou zachraňuje song Michala Hrůzy a jeden moment, který pobavil - tedy pokud to porovnám s tím ostatním bahnem vtipu. ()

ABLABLABLA

Ještě 15 minut před koncem jsem si říkala, na co se to sakra dívám... jen wtf.. a tomuhle dám snad odpad, budu-li hodná 1*. Nevěsta naprosto otřesná postava, se kterou vůbec nejde sympatizovat, nejlepší kamáradka - naprosto hrozná lhářka - mít s někým aféru, tak se nesložím po první otázce, barmanka - naprosto divní patrona, ženich - totální debil. Ale pak přišel ten úplný konec.. ten krásně realistický konec o tom, že všichni žili nešťastně až do smrti, protože tak to v reálném životě prostě chodí... a to se mi líbilo, takže v závěru 1,5*. ()

Gilmour93

Docela absurdní komedie, už jen proto, že tuto unesenou jalovici by asi hledal jen jelen.. Hřebejkův lichý úsudek napovídal, že více vrstvami natřená divadelní prkna, pár vtipných replik mezi osudovým hřměním a šavle u harfy budou budit dojem, že má o kolečko víc a ještě nám jako správný sokol české kinematografie uleví od tlaku zakázaným uvolněním. Troufalé, jenže já byl celou dobu v postavení mimo hru.. ()

• Předlohou k filmu je stejnojmenná divadelní hra, která režiséra nadchla. (jenik71)
  • Zakázané uvolnění (anglicky „icing“) je nedovolený způsob hry v ledním hokeji. (sator)