Buchty a klobásy, první mládeži nepřístupný počítačem animovaný film, vypráví o skupině potravin, které se pod vedením odvážné uzeniny rozhodnou odhalit pravdu o své existenci, a o tom, co se doopravdy stane, když jsou vyvoleni a opustí supermarket. (Falcon)

Videa (10)

Trailer 3

Recenze (787)

silentname

Kto nechcel tohto roku vidieť "Sausage Party?" Myslím si, že už je to dlho, čo sme naposledy mali animovaný film, ktorý je iba pre dospelých. No som presvedčený, že všetci 12-roční chlapci budú chcieť tento film tajne vidieť aj tak, lebo sa budú cítiť dospelejšie. Každopádne všetkým rodičom vopred píšem - Nečakajte tu žiadnu rozprávku pre deti o jedle. Toto je niečo úplne iné. A už len úvod to dokazuje svojou vulgárnosťou a sexuálnymi a náboženskými narážkami. Myslím si, že je to skutočne dobrá komédia. Je to rozhodne jeden z najbizarnejších filmov roka a myslím si, že ak chcete dobrú komédiu, tak sú tu skutočne klenoty. Dokonca musím povedať, že sa mi páči ako je film prezentovaný z pohľadu potravín ako absolútny horor. Ale funguje to vynikajúco. Príbeh je dobrý, postavy sú niektoré zaujímavejšie a iné zase vôbec. Napríklad musím povedať, že hlavný zloduch tohto filmu ma akosi moc nebral. Ale tak možno budete mať na to iný názor. Musím ale pochváliť veľmi dobrý dabing, kde skutočne vybrali dobrých hercov, ktorí dali týmto postavám život. A funguje to dobre. Seth Rogen a Kristen Wiig sú dobrá dvojka a ladí im to. Animácie sú podľa mňa ale dosť slabé. Viem, že film vznikal s oveľa nižším budgetom, ale je tu vidno, že to nie je najlepšie vyzerajúci film tohto roku. Animácie sú okey, ale nič nejaké výrazné, čo by som pochválil. Než ale skončím komentár hodnotením je ešte nutno spomenúť jednu vážnu kontroverziu, ktorá sa s týmto filmom spája a to je fakt, že mnohí animátori pracovali skoro zadarmo na tomto projekte, a mnohí ani neboli kreditovaní v titulkoch, nakoľko boli z produkcie vyhodení. Ale aj tú prácu, ktorú ešte spravili nikto z manažmentu neocenil. To je veľmi smutné. Hodnotenie: B+ ()

Zíza

Rozhodně je tohle food porn nálož sprostých slov a výjevů, které jsou pro někoho přes čáru únosnosti. Na druhou stranu je to animák pro dospělé, tak je jasné, že se nebude zachraňovat Willy. Na jedné straně oceňuju, že se film vyjadřuje k takovým těm „plačivým“ otázkám jako je náboženství, jinakost, etnicita a tak, ale nechává to jen na úrovni legrace, něco hlubšího z toho samozřejmě nikdo nevyvodí. Nakonec v podstatě všechny ty stereotypy jsou využity k tomu, aby pobavily nebo zdramatizovaly scénu. Ovšem některé (pop)kulturní odkazy byly povedené, to samé i návštěva cukrovinkového Stephena Hawkinga. Vybrané písničky byly skvělé a bylo vidět, že si s tím tvůrci vyhráli. Na druhou stranu jen sprosté výrazy a sem tam dobré a hravé nápady nestačí, aby vás film 100% zaujal. Navíc ani animace mě nijak zvlášť nenadchla, neoslovila. Myslím si, že zhlédnutí bolet nebude, pokud nevadí, že to není zrovna příběh s morálním poučením a že vyvrcholení je opravdové vyvrcholení. Lepší 3*. Přeci jen i druhý den po zhlédnutí jsem na film myslela, především z toho důvodu, že jsem netušila, jak ho ohodnotit. ()

Matty

Anti-LEGO příběh. Hrdinové mají mozky vymyté (firemní) ideologií, podle které je smyslem existence čekat, až si vás vybere jeden z „Bohů“ a odnese do země zaslíbené, kde najde klid a mír židovský bagel i muslimský lavaš, jinak vedoucí nekončící spor o to, kdo má nárok okupovat „západní regály“ supermarketu. Netuší přitom, že je namísto 77 lahví panenského olivového oleje a jiných potěch čeká bolestivá smrt v hrnci vařící vody nebo mlýnku na maso. Každý pracovní den začíná kolektivním zpěvem idiotské feel-good písničky à la Everything is Awesome, ve kterém chtějí postavy pokračovat i po zjištění, že všechno možná až tak boží není. Je pro ně holt pohodlnější dál věřit iluzi, kterou si sami vytvořili a která jim namísto existenční úzkosti nabízí útěchu. Neblahá historická zkušenost od dogmatického lpění na optimismu odrazuje, raději se tedy tvařme, že minulost neexistuje a dál žijme ve lži. Zdá se, že jedinou uspokojivou alternativu k víře ve spasení, která vyžaduje mimo jiné odříkání tělesných potěch, představuje hédonismus. Všichni nakonec stejně zemřeme (vyjma trvanlivých potravin), tak proč předtím alespoň nevylízat žemli nebo nevykouřit řepu a svou neradostnou existenci si tím trochu nezpříjemnit. Proti-konzumní poselství filmu z produkce obří mediální korporace samozřejmě nelze brát moc vážně a budiž proto Buchtám a klobásám připsáno k dobru, že po divákovi ani nic podobného nechtějí. Na druhou stranu je možná škoda, že za všemi ultrasprostými vtipy trochu zaniká, jak chytrý a podvratný film Rogenova parta tentokrát vytvořila. Největším monstrem nakonec není mluvící pičifuk, ale postava libovolného člověčího konzumenta, žijícího ve víře, že bude stále co jíst. Kdyby nic jiného, za vítězství tvůrců lze považovat už jen to, že vás přimějí fandit mluvícímu párku, vyschlé žvýkačce a prsaté žemli v jejich boji proti lidem jako jste vy sami (tedy lidem, kteří se provinili svým konzumerismem). 85% ()

Superpero

Tak takhle parádní dobrodružnou jízdu jsem od toho nečekal. Srší to nápady a při akčním finále jsem byl vyloženě napnutý, jak to dopadne a nadšený z předváděného inferna. Hrozně se mi líbilo, jak se žrádlo dělilo na národnosti podle toho odkud je. Akorát mi to přišlo až zbytečně sprosté. Drtivá většina vtipů by byla stejně vtipná i kdyby mluvili normálně, ale mě to naštěstí nerušilo. ()

Wacoslav1

Hmm tak pro mě spíš lehký zklamání a promarněný potenciál. Ne, že bych se vyloženě nudil, nebo by mě tenhle druh humoru pohoršoval, ale když se furt jenom v lehkých obměnách opakují dokola ty stále stejný přisprostlý fóry, tak to začne časem nudit a upadat do stereotypu. Jako pár nářezových situací a hlášek se tu najde, ale nezbavím se dojmu, že se z toho teda dalo kurevsky víc vytěžit. Nejvtipnější byl nakonec závěrečný titulek přeložil : František Piči Fuka. To o něčem vypovídá...55% ()

Zajímavosti (20)

• Ve Švédsku na film mohly - v doprovodu rodičů - už děti od sedmi let. (NIRO)
  • Film stál - na poměry animovaných celovečeráků velmi střídmých - 19 milionů amerických dolarů. (NIRO)