Režie:
Alain CorneauKamera:
Étienne BeckerHudba:
Georges DelerueHrají:
Yves Montand, François Périer, Simone Signoret, Stefania Sandrelli, Mathieu Carrière, Vadim Glowna, Serge Marquand, Alice Reichen, Gabrielle Doulcet (více)Obsahy(2)
Yves Montand a Simone Signoretová, osamělý policista a žena stojící v pozadí. Dokonale rozehraný příběh osamělého policisty Marca Ferrota, který jako dítě vyrůstal v dětském domově. Při vyšetřování drobného deliktu se seznámí s mladou Sylvií, která se stane jeho milenkou. Ta má však tajného milence, který ji vydržuje a který ji při hádce zabije. Vše však svědčí proti nevinnému Ferrotovi... (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (38)
Ne thriller, ale v podstatě noirek, protože jakkoliv je zápletka těžko uvěřitelná (příliš velká náhoda!), kousnout se to dá a Ferrot je ne vlastní vinou v prdeli jak významný český průmyslník se svou vzpomínanou obuví. Hudba je hodně divná, a skvěle pasuje. Plné hodnocení je za herecké výkony a neobvyklý námět. ()
Lehké zklamání. Než totiž dojde na zločin je Policejní kolt jen nedotaženým romantickým dramatem o dvou rozdílných mužích, co si šlapou do zelí a jejich femme fatale, to se na mě nezlobte, nestojí ani za zlámanou grešli, ale budiž, každý máme jiný vkus a do toho nám leží v posteli Simone Signoret a čeká na svou chvíli, která dlouho nepřichází, páč se oba muži musí dostat tam, kde se jejich osudy protnou úplně jinak než by si oba přáli. Jakmile se to tedy stane, stává se z Policejního koltu konečně ta správná napínárna, v které se ztrácí i několikero když ne hloupostí, tak řekněme podivností, třeba schovky mladé Sylvie jsem moc nepobral a spějeme k finále, které je konečně reklamou na poctivou starou francouzskou školu. Čili slabší, ale čtyři. ()
Sedmdesátá léta francouzské kinematografie produkovala v oblasti krimi velmi slušné snímky. Policejní kolt bych ale mezi ně jistě nezařadil. Důvod? Toporný herecký výkon Montanda, kterého považuji za lepšího zpěváka než herce. Ta topornost se projevovala především v závěrečných akčních minutách filmu, kdy fyzickou výbavou herec již nestíhal a na mě osobně to působilo víceméně úsměvně. Herecké umění Simone Signoret mě také zklamalo a konečně scénář mi připadá nějak ušitý horkou jehlou. To jsou důvody, které mě přiměly hodnotit celkem malým počtem hvězd. Ty tři hvězdičky jsou přiděleny s "odřenýma ušima". Volba zbraní (1981) se režisérovi A. Corneau povedla lépe. ()
Napínavá jízda. Příběh, jehož milostný trojuhelník mezi dívkou, policajtem a jeho nadřízeným končí vraždou dívky, je dost zajímavý a zaujal mne. Zvláště poté, co je dívka zabita nadřízeným, všechny důkazy svědčí proti podřízenému a děj se rozjede. Má i celkem zajímavý průběh. U toho se nešlo nudit. Montand je skvelěj, Munzarův dabing lahodnej, filmařina krásně nenápadná a přímočará. Není čas nic řešit, ani logiku. Jen si užívat příběh. Bavil jsem se hodně. Hold i poldové potřebují svoji atomovou továrnu na výrobu štěstí. První film tohoto školního roku (po pondělním opáčku Nevím, nic ale řeknu všechno na DVD) si nešlo vybrat lépe. Zaujala mě i mě neznámá Stefania Sandrelli jakožto pořádná Femme fatale. Napínavá jízda s milostným začátkem. ()
Policajný kolt je tak trochu schizofrenný film. Ak by som ho po prvej pol hodine prepol, už by som si na neho v živote nespomenul. Ak by som videl iba jeho rozuzlenie, čiže zhruba záverečnú polhodinu plnú zvratov, asi by som film vidieť celý nechcel. Lenže jeho prostredná časť je podľa mňa excelentná, ústredný nápad s dvoma vyšetrovateľmi, z ktorých je jeden vrah, druhý hlavný podozrivý, jeden o druhom nevie a ten druhý o tom prvom áno, je nápad, ktorý sa mal rozpracovať do nezabudnuteľnej klasiky. Lenže v spomenutej záverečnej časti akoby scenárista nevedel, ako príbeh zakončiťa tak prichádzajú k slovu zbytočné zvraty a prepálená akcia, namiesto prepracovanej psychológie a údernej pointy. Na konci som mal pocit, že som videl tri filmy v jednom. Našťastie mal režisér šťastie na Montanda, ktorý je uveriteľný v každom momente filmu a núti diváka mu držať palce až do úplného záveru filmu, pri ktorom si nikdy nie ste istí, čo bude nasledovať v jeho ďalšom momente. Občas je to trochu kontraproduktívne. ()
Galerie (41)
Photo © NBC Universal
Zajímavosti (1)
- Úvod s titulky je velmi podobný tomu ve filmu Modrá Electra Glide (1973), chvilkou téměř totožný. (AlDelon)
Reklama