Reklama

Reklama

Zločin v Polné

(TV film)
  • angličtina Murder in Polná (festivalový název)
TV spot
Česko, 2016, 2x86 min

Režie:

Viktor Polesný

Scénář:

Václav Šašek

Kamera:

David Ployhar

Hudba:

Zdenek Merta

Hrají:

Jaroslav Plesl, Karel Heřmánek ml., Karel Roden, Gabriela Míčová, František Němec, Jan Kačer, Petr Štěpánek, Jiří Plachý ml., Ondřej Kavan, Luboš Veselý (více)
(další profese)

Obsahy(1)

Zločin v Polné je vzrušující drama jedné detektivní historie. V roce 1899 na Bílou sobotu byla na cestě mezi obcemi Věžničkou a městečkem Polnou nalezena mrtvá dívka, švadlenka Anežka Hrůzová. Bylo jí devatenáct let. Na hrdle měla řeznou ránu a nejspíš vykrvácela. Sexuálního násilí se vrah nedopustil. Místním lékařům se zdálo, že sražené krve na místě činu není dost, a na otázku, kde je „chybějící" krev, se hned našla pohotová dopověď: Židé ji přidali o Velikonocích do macesů. K dispozici byl náhodou i potenciální vrah: přidrzlý a nepříliš chytrý mladík Leopold Hilsner, šnorer, tulák a žebrák... (Česká televize)

(více)

Videa (1)

TV spot

Recenze (215)

Gemini 

všechny recenze uživatele

Fascinující vhled do doby, kdy byla Spravedlnost ve jménu vyššího dobra opakovaně umlčována tváří v tvář faktům - a to prosím ani nebyla doba totality, "jen" v tom měla celá veřejnost jasno (a někteří v tom mají jasno dodnes, viďte, pane Bartoš...). Zdenko Auředníček navzdory extrémní deziluzi svoje úsilí nevzdal, a Zločin V Polné je hlavně jeho portrétem. Masaryk je zde opravdu jen vedlejší postavou, byť důležitou. Na televizní poměry velkolepé dílo, a jedna z ukázek přínosu veřejnoprávního média. 80% ()

kingik odpad!

všechny recenze uživatele

Svět má na velkofilmy Baye, u nás straší Polesný. Pane Polesný, jenom taková drobnost - neměl jste náhodou režírovat Lídu Baarovou? Vaše ambice dělat ze standardního tv filmu kino-inscenaci je vskutku fascinující. A v jaké fázi Vám došlo, že točíte s neherci, pro vyhaslou Čt a ještě blbě?! Aha, odpovím si sám, Vám to nedošlo. Takže na tenhle film se nedalo vůbec dívat, víte to, že. Byl dokonale příšerný. Ve jménu všech amerických bijáků se angažoval Roden, s nímž má sebedebilnější film hereckou jistotu. Masarykovi byl podobný asi jako já Pamele Anderson. Stále ke mně promlouval Roden, nezapracoval nijak na intonaci a barvě hlasu, tudíž jeho kreace je nepovedená jako Křížův Hitler z opusu Liduna. Zbytek herců je odstrašující - Heřmánek junior by neměl, zdůrazňuji NEMĚL nikdy a nikde hrát. Jeho čestné místo je ve vitríně zvaná Ordinace, tam nikoho neobtěžuje. Plesl to je čurák, to víme všichni. Stále stejný ksicht. Další herci už vůbec nikoho nezajímají, tak co se o nich rozepisovat. Film je legračně nasnímaný. "Skvělé" bylo nasvícení. Asi svítili svíčkami. O stupínek výš bylo báječné barevné rozlišení. To nevím, kdo na to přišel. Zřejmě angažovali Osmáka Lafatu (Osmany Laffita) na barevnou korekci. "Tón v tónu", jinak nevím, jak to nazvat, byl tak hnusný pro oči, že jsem po půl hodině litoval, že nejsem pes, abych nerozeznal barvy. Ten barevný hnus se nedal vydržet dva díly. Tahle intelektuální fraška pro hloupé neználky, mně byla desetkrát odpornější než konkurenční VIP vraždy, které alespoň dokázaly přiznat svoji lacinost, kopírku i režijní neumětelství. Od Polesného nic takového nepřišlo. Ten blb je fakt přesvědčený, že natočil dobrý film. Kdyby jeho jediný režijní postup nebyl tak trapně a ohraně televizní. Celé to stálo tak dvě kila. Otřesná výprava, kostýmy, žalostná technická stránka. Polesný pro mě nikdy nebyl režisér. Ten prostě jen přišel diváka obtěžovat. Kdyby raději točil něco ze současnosti. Těch dobových slátanin mám plný šourek. Kurva, kdo pamatuje, že to tenkrát takhle bylo. Já ne! Takže mrdat celou hildamrdiátu, pardon, hilsneriádu. To zase byl, pičo, název. Když to neuvidíte, uděláte jen dobře. 0% ()

Reklama

Aky 

všechny recenze uživatele

Nad současnou obvyklou úroveň vysoko čnící televizní film. Skvěle herecky zvládnuté role, pečlivé reálie, stálý rytmus a udržované napětí. Co mi malinko sledování komplikovalo, byla znalost reálného příběhu, kterého se scénář pokorně drží, takže jsem byl ochuzen o překvapení. Scény sledující samotný případ Hilsnera, zejména pak soudní, jsou o poznání zajímavější, než soukromá rovina, která zůstává trochu šedivá a v pozadí. ()

*CARNIFEX* 

všechny recenze uživatele

Jeden jediný prípad, jeden jediný obvinený, dve skupiny ľudí s rozdielnymi názormi. Celý snímok je vlastne o dokazovaní viny, respektíve neviny jednému jedinému podozrivému. Hľadanie dôkazov, ich predkladanie, vyvracanie, či následná obhajoba na súde. Nebolo to zlé, no je skrátka cítiť, že ide o TV počin, čo JA osobne príliš nemusím .. ()

VaHo 

všechny recenze uživatele

Detektivka o dvou jednáních. O hilsneriádě jsem měl pouze omezené povědomí, takže jsem nevěděl co čekat. Příjemně mě překvapilo uchopení v podobě detektivního pátrání a soudního procesu jak z Perryho Masona. Jsem spokojený. Děj je napínavý, postavy dobře zahrané (s postavou Jaroslava Plesla, bych si hned dokázal představit dobový detektivní seriál), vizuál, kostýmy a celková atmosféra přelomu století, je uvěřitelná a příjemně se s dějem doplňuje. Na autory bych měl několik otázek, ohledně detailů některých částí případů. Něco bylo trochu patetické (např. obdivná řeč novináře, nebo Hilsnerova myš). Film byl možná až moc tlačen do pozice, že Hilsner byl nevinný, a to, i když se o tom dodnes vedou dohady. Trochu nejistoty u samotného advokáta, by možná neškodilo. To jsou ale jen detaily. České televizi se to povedlo. Můžu jen doufat, že po tomhle a Českém století, se bude v podobném trendu, tedy tvorbě kvalitních dobových filmů/seriálů pokračovat. ()

Galerie (46)

Zajímavosti (11)

  • Bratrem Hilsnerova obhájce Zdenka Auředníčka byl Otakar Auředníček, právník, železniční úředník, básník a překladatel z francouzštiny a italštiny. Je autorem několika básnických sbírek vytvořených pod vlivem dekadence. Mezi jeho nejznámější díla patří například „Královna loutek“ a „Nejdokonalejší milenec“. (stefji)
  • Hilsneriádu poprvé zfilmoval režisér Franz Köhler v roce 1919. Jednalo se o celovečerní film Der Fall Hilsner - Případ Hilsner, v hlavní roli se zde objevil sám Hilsner. (MTHRFCKR)
  • Oborným poradcem filmu byl JUDr. et PhDr. Stanislav Balík, Ph.D., český právník a historik, který byl v letech 2004–2014 soudcem Ústavního soudu. (Pitbull16)

Související novinky

Zemřel herec Stanislav Zindulka

Zemřel herec Stanislav Zindulka

14.03.2019

Ve věku 86 let zemřel český divadelní, filmový a televizní herec, Stanislav Zindulka. Ten měl za sebou vystudovanou pražskou DAMU, od roku 1994 byl pak členem pražského Činoherního klubu. Mezi jeho… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno