Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Scenárista, režisér a herec Woody Allen tentokrát situoval děj svého komediálně laděného příběhu do carského Ruska 19. století, do doby napoleonských válek. Hlavní postavou filmu je obyčejný, tak trochu neduživý bojarský synek Boris (v Allenové podání) s celoživotní láskou ke krásné sestřence Soně (Diane Keatonová). Jeho obrovskou smůlou je, že se náhodou narodil právě do společnosti vyžadující příliš velké sliby, velké válečné činy a nepřiměřeně rozmáchlá romantická gesta. Ironií osudu právě Boris má zaplatit vlastním životem za zločin, který nikdy nespáchal. A právě tento okamžik slouží k tomu, aby retrospektivně vyprávěl tragikomickou historii svého života. Film Láska a smrt je neobyčejně vtipnou filozofickou "lahůdkou" na existenciálně pojaté téma - sex a konec života, stejně jako parodií na historické romány typu Vojna a mír. Také tady nalezneme Allenovy originální vizuální gagy, nejednou inspirované proslavenými tituly světové kinematografie: Kachní polévka, Světla velkoměsta, Sedmá pečeť (postava Smrti, která si odvádí nebožtíky) a Křižník Potěmkin. Děj provázi hudba Sergeje Prokofjeva, za kamerou tentokrát stál klasik frankofonního filmu Ghislain Cloquet. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (305)

Satan 

všechny recenze uživatele

Vojna a mír? Ale kdeže – Láska a smrt! Znáte nějaký film, kde by seznam nějakých vtipných a vypointovaných hlášek zabral aspoň tucet normostran a stejně byste nevyčerpali veškerou zásobu, kterou skýtá? Pokud ano, sem s ním. Pokud ne, Láska a smrt budiž příkladem. Allenova raná tvorba je zkrátka nepřekonatelná. Napoleonské války, Rusko, Francie, chystaná poprava… Pro někoho drama, pro Allena půda pro jeden z jeho nejlepších filmů. Všude samé odkazy, narážky na vše možné i nemožné, a to zabaleno do typického allenovského hábitu, který má hluboko v látce zašito několik filosofických myšlenek, jejichž interpretace je opět zábavného, ba až groteskního rázu (časté promluvy přímo na kameru pak vůbec nepůsobí křečovitě, ale naopak velmi senzibilně a empiristicky). Posuzování každého systému jevů přeci existuje v každém logickém, metafyzickém nebo epistemologickém rozporu s abstraktním empirickým konceptem, jakým je bytí, či nebytí nebo vyskytnutí se ve věci samé nebo věci sama o sobě…Jo, to říkám pořád. ()

Renton 

všechny recenze uživatele

Scénář: Woody Allen .. Co bude po tom, až umřeme? --- Budou tam holky? Rozpustilé, sarkastické, empirické, geniální. Hlubokomyslné filozofování o lásce, sexu, náboženství a smrti. Allenův scénář je prostě protkán božskými narážkami a neuvěřitelnou otevřeností v těch tzv. nejzásadnějších otázkách lidského žití. Podáno je to pak místy ve výbušně humorném tempu, kdy režijně nápadité scény, oduševnělé monology a otevřené dialogy jedou jeden za druhým. Woodyho závěrečný tanec se Smrtí i to co k němu vede je mnohonásobně působivější než v případě Sedmé pečeti. No, takhle nějak by měl vypadat každý pokus o remake nudných evropských artů. ()

Reklama

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Fajne, fajne by řekli Ostravaci, ale já nejsem Ostravák, takže to neřeknu, a dokonce to ani nenapíšu. Jediné, co bych si filmu troufnul vytknout je jeho stopáž. Je zbytečně krátký. Woody je zkrátka šikovný človíček a tvořit filmy prostě umí. Některé jeho hlášky je zločin vůbec překládat, protože byly vytvořeny pro angličtinu a v češtině ztrácejí velkou část svého potenciálu. Nedá se říct, že bych ze samého smíchu vymetal podlahu. Ve filmu se vyskytuje pouze takový jemný inteligentní humor, u kterého hlasitý smích nepadá v úvahu. Ovšem kouká se na to skvěle. Navíc děj je opravdu úžasný a je zasazen do velmi netradiční doby. Navíc Diane Keaton byla v době vzniku filmu opravdu kus, takže proč ty 4* vlastně nedát. Šup sem s nimi. ()

Slarque 

všechny recenze uživatele

Allenova ruská parodie patří k jeho vrcholným dílům. Je to variace na Tolstého Vojnu a mír doplněná o prvky z Dostojevského a Bergmana. Spousta povedených vtípků a ještě lepších, švihlejších a zamotanějších dialogů. Partnerství s Diane Keaton se osvědčilo a při sledování tohohle filmu jsem si uvědomil, že žádná jiná herečka s Allenem takhle fungující dvojku neutvořila. ()

Willy Kufalt 

všechny recenze uživatele

Na Woodyho Allena jako režiséra a scenáristu jsem měl naladěno okamžitě od první scény. S Woodym Allenem jako hercem jsem to zase měl o něco těžší a chvíli mi trvalo, než jsem si na jeho zběsilé pitvoření v uniformě s brýlemi zvykl, ale během scén z divadla se přihodilo, že mě sám mistr před kamerou začal najednou rozesmívat přibližně stejným dílem, jako mnoho jeho autorských dialogů ve společnosti okouzlující a komediálně excelující Diane Keaton... a najednou jsem ho už plně bral, i když pár trapným momentům se v mých očích občas nevyhl (např. v groteskní scéně bez zvuku s opakovaným mlácením dámy tvrdou láhví do hlavy). Láska a smrt možná lehce trpí tím, čím i mnohé další Allenovy filmy cca do začátku 80. let a sice, že nedrží tolik pohromadě a místy připomínají spíše tematicky poslepený sled scén. Naštěstí to zachraňuje nejen důstojné a stejně vtipné završení, ale i bohatá náplň filmu mnoha zdařilými scénami a nápady ve svérázném pojetí motivů z notoricky známých ruských literárních klasik a národních dějin, ale také osobností, teorií a myšlenek z dějin filozofie. Pojmout ony filozofické střípky s takovou lehkostí i nadsázkou a vložit je do vtipných situací, vztahových zápletek nebo reálných událostí jiné epochy (Napolen v Rusku) si vyžadovalo spoustu kreativity, jaká mě na Woodyho starších filmech velice baví. Výsledkem je opět velice zábavná filmová skládanka, v jejíž pestré palety humoru si většina diváků najde něco svého. [80%] ()

Galerie (38)

Zajímavosti (19)

  • Boris (Woody Allen) s sebou při odjezdu do armády veze kolekci motýlů a síťku na jejich odchyt. Vzdal tak poctu slavnému ruskému spisovateli Vladimiru Nabokovovi, jenž byl uznáván také jako znalec motýlů. (HellFire)
  • Woody Allen při filmování v Budapešti nevěřil kvalitě tamějšího jídla natolik, že se živil jen stravou z plechovek, které si přivezl z Ameriky. Později byl jedním z mála členů štábu, kteří netrpěli úplavicí. (hot_spot)
  • Woody Allen ve filmu použil jako komparz sovětské vojáky, kterých tehdy v Budapešti, kde se natáčelo, bylo plno. Uměli dobře pochodovat a cvičit se zbraní a nechtěli za to nic jiného než pár kartonů cigaret. (raininface)

Související novinky

Vychází 20dílná DVD kolekce WOODY ALLEN

Vychází 20dílná DVD kolekce WOODY ALLEN

21.01.2011

Čtyřicet celovečerních autorských filmů, jeden televizní a jedna spolupráce na povídkovém díle – a to všechno během jednačtyřiceti let! Americký filmař Woody Allen se za svou pracovní morálku určitě… (více)

Reklama

Reklama