Režie:
Peter BebjakKamera:
Martin ŽiaranHudba:
Juraj DobrakovHrají:
Ondřej Vetchý, Martin Finger, Elizaveta Maximová, Lukáš Vaculík, Aleš Bílík, Ondřej Malý, Lenka Krobotová, Jan Novotný, Jan Plouhar, Jitka Schneiderová (více)VOD (1)
Epizody(3)
Obsahy(1)
Jakou cenu musí zaplatit detektiv vyšetřující případ vraždy prominentního soudce, kterou spáchala jeho dcera? Třídílné psychologické drama, v němž divák sice zná vraha už od začátku, ale až do konce je v napětí, protože postupně odkrývá okolnosti a důvody vraždy, která ovlivní životy hned několika postav. Dvacetiletá Lily přibíhá v šoku uprostřed noci do bytu svého otce, policejního vyšetřovatele Richarda, aby mu celá od krve sdělila, že v sebeobraně zabila svého milence. Poté, co Richard zjistí, že zavražděným je prominentní soudce Kowalský, rozhodne se dceru krýt. Zamete stopy a tělo zakope. Když se Kowalského ostatky najdou, je vyšetřování přiděleno kriminalistickému týmu, který vede právě Richard. V průběhu vyšetřování Richard zjišťuje, že postupně získávané důkazy jsou v rozporu s verzí jeho dcery... (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (200)
Napad dobry, postupne vsak me ocekavani vyprchavalo a verim tomu, ze za mesic si max. vzpomenu, ze se to tocilo v Ostrave, hral tam Vetchy a snad, ze mel zlobivou dceru:-). Postavy vesmes nesympaticke, atmosfera dobra, libily se mi i herecke vykony, za vsechny Ondrej Maly. Skoda, ze jsem nevidel vsechny dily najednou... Nejedna se o zadny propadak, ale momentalne se da u nas narazit i na lepsi kriminalky. ()
Postavit projekt na vnitřním rozkolu mezi rolí otce a profesí kriminalisty je rozhodně nosný a originální prvek, a není ani s podivem, že role otce v etickém dilematu převáží, krev prostě není voda, Bebjakova rutinní režie funguje jak dobře promazaný stroj, Ondřej Vetchý má role policistů rovněž v malíčku, trochu ale drhne scénář - hlavně tedy ke konci dost šustí papírem... ()
Peter Bebjak je rozhodně schopný režisér, který má na kontě jedny z nejlepších českých seriálů od revoluce. Jenže zatímco v Devadesátkách a Případech prvního oddělení měl k dispozici reálné události, tady je nemá a je to na kvalitě dost znát. První dva díly jsou ještě celkem v pořádku a zvládají udržet divákovu pozornost a očekávání. Je tu hodně postav a i když od začátku víme co se stalo, nevíme jak o nakonec do sebe všechno zapadne a jestli v tom náhodou není ještě něco víc než by se mohlo zdát. Jenže pak přijde poslední díl, který dá logice na prdel a odhalí spoustu děr, včetně té, že Ondřej Vetchý úplně nezvládá emocionálně náročnější/drsnější role. Není sice tak zmatený jako ve Vražedných stínech, ale i tak sem mu prostě něvěřil ani polovin toho co sem viděl.Chválím snahu o psychologický rozměr, který nebývá v českých filmech a seriálech úplně běžný, ale tentokrát to bohužel nevyšlo...40% ()
Když už tato mini-série má "jenom" tři díly, tak jsem se rozhodl, že jí dám šanci od začátku do konce. První dva díly nahlodaly tíživou a vysloveně kousavou atmosférou, která střídala jednu dobrou scénu se dvěma poměrně průměrnými. Bylo vidět, že tvůrci chtěli vsadit na jistotu a tak do hlavní role vsadili Ondru Vetchýho. Ten tu ale byl naprosto bez emocí a stejně tak se odvíjel i samotný příběh. Jemu tedy ku prospěchu byl samotný nápad, který nebyl vůbec špatný a tak to byl vlastně jediný důvod, proč jsem vydržel až do konce. Závěr tomu ale naložil korunu nejvyšší a domotal vše, co mohl. Tudíž nakonec hodnotím průměrem. Technicky to není špatné, ale nulový vztah k postavám způsobil, že jsem k této televizní mini sérii měl obrovský odstup. A to i přesto, že samotné herce mám jinak hodně rád. ()
Filmařina na český poměry vcelku slušná, jen by občas nebylo od věci zlepšit zvuk a nepoužívat tolik zpomalovaček nebo jinak dobrou industriální hudbu (často totiž hrála napínavá hudba i při scénách, ve kterejch se nakonec nic napínavýho nestalo). Příběh měl skvělej potenciál, kterej se ale dařilo využívat hlavně na začátku (pokusy Vetchýho různě ovlivňovat z pozice kriminalisty samotný vyšetřování). Líbilo se mi i postupný odhalování "jak to doopravdy bylo" v rámci konfrontací Vetchýho s dcerou včetně pointy. Jenže překombinovaný finále bez větší snahy dohrát do konce aspoň hlavní dějovou linku převážně pozitivní dojem dost zkazilo. Počáteční nadšení teda časem vyšumělo a Spravedlnost můžu označit za sympatickej průměr, ale je fajn, že jde v posledních letech česká seriálová tvorba evidetně nahoru. ()
Galerie (43)
Zajímavosti (8)
- Kowalského auto, které Richard (Ondřej Vetchý) řídí na cestě z místa činu je Audi A6, později však zapálí o něco starší Volkswagen Bora. (Shareck)
- Jako lokace policejního oddělení vražd posloužily industriální prostory nové Pragovky v Praze na Vysočanech. Tyto prostory posloužily také jako Barrandovská jídelna v seriálu Bohéma (od r. 2017). (kriplozoik)
- Když Richard (Ondřej Vetchý) hledá důkazy proti své dceři na chatě, tak než nahlédne do krbu, rozhodí peřinu na posteli. Na konci záběru si prohlíží fotku u okna a když pak odchází, je postel opět vzorně ustlaná (MaraF)
Reklama