Režie:
Jan PrušinovskýKamera:
Petr KoblovskýHrají:
Martin Hofmann, Erika Stárková, Filip František Červenka, Michal Isteník, Zdeněk Godla, Cyril Drozda, Vladimír Škultéty, Jitka Čvančarová, Jiří Schmitzer (více)Epizody(8)
Obsahy(1)
Osmidílný komediální seriál je již šestou spoluprací dvojice Prušinovský a Kolečko. V projektu, který si nadsázkou bere na paškál složitá témata, jakými jsou nesnášenlivost či xenofobie, si hlavní roli zahrál Martin Hofmann. Rámec seriálu tvoří příběh Luďka, kterého právě vyhodili z práce, bydlí v polorozpadlé barabizně, dluží, kam se podívá, má problémy s exmanželkou i se synem. A v tom nejhorším za ním přijde pošťák Ondra s pozváním do Pošty pro tebe… (Česká televize)
(více)Recenze (798)
Tvůrci oblíbeného Trpaslíka z Nymburka se přesunuli do Mostu, kde dělají veliký bordel. Na české poměry je to super komediální seriál, nevadí mi tu narážky na menšinu a vše okolo. Každý normální člověk ví jaké jsou poměry v té naší republice, takže si to chytrý dokáže přebrat a nehodnotí seriál kriticky. Mně jen vadí ukázky postelových radovánek a další "oralistické" věci, které myslím nepatří do komediálních serošů a ani před desátou hodinu. :-) Bohužel poslední dva díly mě vůbec nebavily. Raději bych udělal pokračování Trpaslíka od Prušinovského, než další Most. ()
Most má své kvality a přestože se odehrává v prostředí ztracených existencí, není hloupý a většinou i dává smysl. Pořád je ale v našich končinách možná až zbytečně adorovaný a to převážně z toho důvodu, že podobné kousky u nás nevznikají a vedle klasické české, seriálové tvorby, vyčnívá jak vztyčení prostředník. Když se na to ale člověk podívá nezaujatě, zjistí, že se toho v jednotlivých epizodách vlastně moc neděje a veškerý humor je založený na vulgarismu (rozhodně proti němu nic nemám a naopak ho kvituji) a jednoduchosti postav a jejich myšlení. Což je i na těch 45 minut docela málo. ()
Jestli existoval seriál, který jsem už z principu nechtěl nikdy vidět, byl to právě příběh z mého rodiště. Ještě dřív, než jsem jeho existenci zaregistroval, se totiž usadil snad v každém českém obýváku, na ulici se v úterý ráno mohutně hláškovalo ze včerejší epizody a když se člověk osmělil ozvat, že zatím Luďana a spol. nesleduje, odpovědí mu byl zaražený a nechápavý pohled. V okamžiku, kdy jsem získal dojem, že budu nejspíš opravdu ta poslední osoba, která ještě do Severky nezavítala, jsem tedy sebral odvahu - a zavítal. A jak se rozjezd překvapivě dravě daří salvou více či méně vtipných situací (a druhý díl to nadšení zase brzdí neutuchající snahou udělat z hlavní postavy nesnesitelného blba), musel jsem být chtě nechtě zvědavý, jak se z relativně nesourodé podívané dá vybruslit. Prušinovského zručnou ruku totiž většinou blokuje neustálé cílení na echt sociálno, ve kterém se sice silné malé příběhy hledají snadno, ale žánrové vybočování v jejich rámci často kvůli nutné nadsazenosti nefunguje. Tady tomu tak není a v první i poslední řadě za to vděčí hercům. Bez dokonale padnoucího obsazení by totiž skoky do romantiky, do existenciality a sporadicky až téměř do akce nemohly fungovat. Jenže jak nejoslavovanější Hofmann, tak fatální objev Stárková a můj osobní favorit Michal Isteník si uhrají jak prvoplánové grimasy, tak překvapivě nosné glosy, které nemohly než zlidovět a konečně i tu nejvážnější stránku. Za všudypřítomným "Dycky Most" nebo vulgaritou v každém vyhrocenějším dialogu se totiž skrývá překvapivě trefné poselství, které k mému šoku v mnoha bodech odpovídá mému náhledu na svět. V kombinaci se zvážněním posledních epizod rád odpustím úvodní rozevlátost a nesoudržnost a když se na samém konci rozezní první tóny jedné z nejoblíbenějších písní mého života, zapadne do sebe už úplně všechno. Na pár sekund jsem tak zvažoval i nejvyšší hodnocení, ve kterém mi brání jen ona nemilá upocenost českých počinů, které se pořád ne a ne zbavit ani v prvotřídních kouscích. Most! ale přesto k této skupině patří a i když bych před měsícem nevěřil, že to někdy napíšu, kultovní status mu přísluší plným právem. ()
„DYCKY MOST!...“ /// Chlast, rasismus, sexualita, chlast, rasismus, chlast, chlast, Most. Jsem překvapenej, že seriál se soustředí spíš na příběh, než aby chrlil stupidní ftipy. Navíc ten humor vylejzá tak nějak z těch scén, který jsou ze života. A jestli je to celý na hraně nebo za ní... jděte do prdele. Dyť to má bejt zábava! Navíc voceňuju, jakou si dali práci se soundtrackem. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Jsem z Mostu. 2.) Chlastám v Severce. 3.) Jsem transka. 4.) Můj brácha je ségra. 5.) Musím držet úhel. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ** AKCE ne NAPĚTÍ ne ()
Jednou jsi dole a jednou nahoře. To bych asi tak řekla k Mostu. Jeden díl byl super a pak se to zase prostřídalo s těmi slabšími, ale to nic nemění na faktu, že se Honza Prušinovský trefil přesně do mentality lidí všech, kteří byli v tomhle filmu na paškále. Za to smekám a myslím, že ta pětka je zasloužená. Jen na ten konec bych zahrála nějakou tu rómskou muziku, vždyť v tom jsou oni prim https://www.youtube.com/watch?v=Q0dRgEmzE9c, ale holt to musela být nějaká čočkinionáda, ale taky dobrý...….a ještě budu opakovat druhé uživatele, casting byl vynikající ! ()
Galerie (111)
Photo © Česká televize
Zajímavosti (81)
- Město Most požádalo Českou televizi o svolení používat hlášku „Dycky Most!“ na propagaci společenských a kulturních aktivit města. Ta souhlasila. (Duoscop)
- Když pan Juliš (Jiří Schmitzer) oslovuje Dášu/Pavla (Erika Stárková), aby vedl exkurzi učňů v autoservisu, osloví ji jménem Erika. To je ale skutečné jméno herečky, nikoli její postavy. (rakovnik)
- Pozorný divák si všimne, že když Tonda (Filip František Červenka) si prohlíží profil Blanky na Facebooku, je laptop připojený k Internetu pomocí WiFi, a to v momentě, kdy v baráku nešel elektrický proud. (Leopard105)
Reklama