Režie:
Spike LeeKamera:
Sayeed Malik HassanHudba:
Terence BlanchardHrají:
Harvey Keitel, John Turturro, Delroy Lindo, Mekhi Phifer, Isaiah Washington, Keith David, Peewee Love, Regina Taylor, Thomas Jefferson Byrd, Sticky Fingaz (více)VOD (1)
Obsahy(2)
„Clocker” je dealer, který prodává drogy čtyřiadvacet hodin denně a Strike (Mekhi Phifer) patří k těm, co na ulici opravdu tvrdě makají. Jenže časy se mění a změnily se i pro něho. Když mu místní šéf (Delroy Lindo) dá tip na to, jak se dostat nahoru, skončí jeho protivník v márnici a Strike zjišťuje, že se ocitl mezi mlýnskými kameny v podobě dvou detektivů. Jedním je Mazilli (John Turturro — Otázky a odpovědi, Hrdinové mého dětství), který prahne jen po snadně vydělaných penězích. Ten druhý (Harvey Keitel — Piano, Mladí Američané) hledá něco, co lze najít mnohem obtížněji — pravdu. A když se ukáže, že se Strikeův bratr přiznal k vraždě, Rocco si nedá pokoj, dokud se neujistí, že za mříže dostal toho pravého. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))
(více)Recenze (56)
Solidní drama prosté patosu z prostředí pouličních drogových dealerů v černošském sídlišti s autentickou atmosférou a dobrou analýzou mechanismu ničícího životy lidí v okolí. Líbí se mi, jak se všichni výrazně inteligentnější černošstí herci dokázali herecky proměnit v podstatně jednodušší bytosti, aniž by to působilo nějak nevěrohodně. Závěrečná pointa mě dostala. ()
Velice pozoruhodná a zdařilá sonda do života uvnitř černošské čtvrti. Je vidět, že Spike své dětství prožil v Brooklynu. Člověk jeho film pozná na první pohled, jeho rukopis je nezaměnitelný. Když k tomu připočteme výborné herecké výkony v čele s Harveym Keitelem jsme svědky hodně zdařilého snímku. ()
Spike Lee zná svoje >ňjujorkhajmský< a ze zdánlivě banálního policejního vyšetřování tuctové vraždy drogového dealera dokázal vytvořit silné sociálněkritické drama, nahlížející na bezvýchodný život mladé - na ulici se flákající a drogy prodávající i beroucí - části černošské komunity, kdy vyhlídky snad má jen ten, do se včas dokáže odpoutat od vlivu >černejch bratrů< a za pomoci rodiny i ač cynického, v jádru však svým způsobem férového a protřelého bílého detektiva (skvělý H.K.) vydat se >na cestu< někam dál... Jojo, je dobré mít při všech těch sračkách koníčka, krom bouchačky i třeba zde až symbolické vláčky - a jednou do jednoho skutečného nasednout a jet... - - - - - (Poprvé viděno 11.2.2013 na dvd /s původní zvukovou stopou a č. titulky v originálním formátu obrazu/, hodnocení 478., komentář zde jako osmatřicátý - 11.2.2013) ()
Na tento film jsem se chtěl kouknout jen kvůli tomu, že v televizi zrovna nic pořádného nedávali (jako obvykle :o)) a já se šíleně nudil. Takže jsem si vybral tohle. Naštěstí jsem neudělal chybu a neusnul jsem u toho, když to dávali tak pozdě. Spike Lee se asi v režírování filmů nezmění. Pokaždé když uvidím nějáký jeho film poznám, že to dělal zrovna on. Jeho barevnost obrazu a střihová práce je na první pohled poznat. Já toho nelituji a ani on nemusí. Díky tomu mám rád jeho filmy i samotného Spika. Jeho dramata prostě musí milovat každý, protože zobrazují život američanů v jakémkoliv světle a z jakéhokoliv úhlu. ()
Hra so smrťou už nie je tak živelný film, ako Do the right thing alebo Tropická horúčka, skôr sa Spike Lee trochu umiernil, ale stále dokáže nakrútiť veľmi dobre komponovaný dlhý záber, klamať subjektivizovanými retrospektívami alebo inovatívne nakrútenými rekonštrukciami, viď Keitel ako svedok vraždy, pri ktorej nebol a ktorú si sám s malým páchateľom vo svojej hlave rekonštruuje. Máme tu vlak ako metaforu úniku z tohto pekla, respektíve začarovaného kruhu, keďže aj ten vláčik sa premáva u Strikea doma stále dokola. Jeden policajt čaká, kedy sa konečne medzi sebou už vystrieľajú, zatiaľ čo jeho parťák sa snaží vyriešiť problémy skutočnou zaangažovanosťou. ()
Galerie (50)
Photo © Universal Pictures
Zajímavosti (10)
- Martin Scorsese na pľac neprišiel ani jeden jediný krát, a to aj napriek tomu, že bol výkonným producentom. (Real Tom Hardy)
- Slovo "fuck" ve filmu zazní 185krát, což je 1,44krát za 1 minutu. (Dixxx)
- Na konci filmu Mekhi Phifer uvidí z vlaku bilboard, který je totožný s modelem, který měl ve filmu jako dekoraci u svých vláčků v bytě. Stojí na něm: "No more packing.", což odkazuje na záměr tvůrce filmu. (c.tucker)
Reklama