Mandalorian a jeho spojenci jsou obklíčení. Jejich mocný nepřítel zná minulost každého z nich. (Disney+)

Recenze (75)

Wyrdas

Budu se mezi zdejšími komentáři opakovat... ale prvotní scéna se stormtroopery je dokonalá. Nejdokonalejší, co jsem kdy viděl. Nejen, že nic netrefí - to je vesmírný evergreen... ale ještě jsou správně vtipná. Správně -vtipní, ne trapně "vtipní", jako byl "humor" ve filmech 7-9. Přestože pohled na vytlámeného baby Yodu při "projížďce" městem byl fascinující, celá ta následující bojová scéna působila trapně. Velmi trapně a levně. Opět jsem ztratil iluze o nějakém věrohodném světě. Supermani kosí impérium. A proč zrovna plamenometník je jediný voják, kterého nedokážou jednoduše sejmout tomu také nepřidává. Ale to největší zklamání ze všech, bylo odmaskování Manda. Přesto mě překvapuje, že se zřejmě poměrně často holí a udržuje. Což je fascinující.  Scéna s Mandalorkou byla fajn, ale celý konec byl zase zbytečně trapný. Předvídatelný a zcela viditelně levný. Také si nejsem jistý, že by vibročepel uměla prořezávat slitiny na stíhačce Tie jako světelný meč. Poslední scéna filmu ukazuje hlavního záporáka, kterak stojí jako velký frajer. Ale přitom celý díl nám ukázal, že on i celá armáda jsou jen tuctové nic neschopné jakéhokoli úspěchu Za mě je tohle ten nejslabší díl celé série. Škoda. ()

TheDarKnig

Rozhovor dvou stormtrooperů v úvodu nejen předčasný vrchol epizody, ale i jeden z fanouškovsky nejvděčnějších a nejvtipnějších momentů celé série. Taika Waititi a jeho cit pro perfektní humor všeho druhu se prostě nezapře. Zbytek epizody na úvod navázal dobře, ale ne skvěle. K plusům patřily nové informace o stavu, osudu a způsobech Mandalorianů, Mando prošel závěrečnou fází polidštění, které logicky navázalo na jeho všechny předchozí zkušenosti (znovu se mi potvrdila důležitost vedlejších misí, problém u nich tak nebyl s nedostatečným posunem příběhu, ale se zpracováním), několik chvil bylo slušně napínavých, potěšil i cool design únikové trasy a nakonec přišlo i nějaké to emotivní loučení. K mínusům - Tempo bylo naneštěstí tentokrát docela kolísavé a i přes obětavou snahu to trochu škodilo katarzi, ústřední střet mezi lovci a troopery sice svým způsobem velkolepý, ale až na jeho stylový úvod (nápaditá a sakra dynamická scéna) a silný závěr (v obou případech vypomáhalo zase moj.. totiž Mandovo dítě) dost mdlý a nudně natočený. Objevilo se také několik situací a momentů, nad kterými člověk nesměl moc uvažovat. O tom, jak otravný byl novej padouch se svým expozičním dialogem a neopodstatněnou nafoukaností nemluvě. Sice bylo pochopitelné, proč to tam bylo, ale šlo to podat mnohem lépe bez toho aniž by tak hlasitě šustil papír. Oproti klientovi zatím rozhodně o třídu slabší postava (i přes ty jeho cool udělátka). Baby Yoda zažil v celé sérii takové situace, které by nemělo zažít žádné ubohé rozkošné malinkaté zelené děťátko - jestli se mu to bude dít i příště, tak si tvůrce najdu! 7,5/10 Mandalorian isn't a race, it's a Creed. ()

Sany33

Príbeh: Za záchranu malého Yodu je Mandalorian ochotný obetovať aj svoj život. našťastie je v obklopení priateľov, ktorý mu neváhajú pomôcť aj v zdanlivo bezvýchodiskových situáciách. Prevedenie: Prvý raz sa Mando odhelmoval na plátne a prvý raz som súcitil s robotom a jeho obetavosťou. Veľmi dobrý diel. Dávka humoru, akcie ale aj emócií na veľmi vysokej úrovni. 95% ()

filmfanouch

Závěr 1. série Mandaloriana je tady! Nutno dodat, že osm epizod Mandaloriana uteklo jako voda i když čekání na ně rozhodně ne. Zvláště to platí u Chapter Eight, protože na tu se od Chapter Seven muselo čekat 9 dní. A finále 1. série si vzal na starost Taika Waititi, kterého krom hlasu droida IG-11 můžete znát jako režiséra Thora: Ragnarok nebo čerstvé pecky Králíček Jojo. A Waititi nejen, že nezklamal a nepolevil z tempa oproti předchozím epizodám ale rozhodně natočil ve finále i jednu z nejlepších epizod. Neoznačil bych Chapter Eight jako nejlepší epizodu seriálu, rozhodně by se mi ale aktuálně společně s Chapter Three a společně s Chapter Seven vešla do TOP 3. Chapter Eight totiž nejenom funguje jako funkční tečka za 1. sérii, podaří se jí navíc i nalákat totiž na 2. sérii na kterou si budeme muset ještě nějaký čas počkat, rozhodně ale závěr kapitoly s podtitulem The Redemption láká na velké věci budoucí...... Když už Waititi režíruje, pochopitelně více prostoru dostává IG-11! IG-11 si pro sebe krade už úvodní akční scénu, kterou definitivně vykoupí svůj malý prohřešek z finále Chapter One. Ještě štěstí, že IG-11 dostal druhou šanci, protože právě on je srdíčkem Chapter Eight a především se dočkává zajímavé interakce s Mandalorianem. Jak už totiž víme tak Mandalorian z pochopitelných důvodů droidy nesnáší a nevěří jim. Právě zde ale mezi Mandalorianem a IG-11 vzniká jakási verze vzájemného respektu, která by za jistých okolností časem mohla vyspět i ve vzájemné přátelství. Toho se už bohužel z pochopitelných důvodu nedočkáme, rozhodně ale potěší fakt, že právě IG-11 je postavou, která možná změní Mandův postoj k droidům. A právě i o Mandovi se dozvíme spoustu nových informací i přesto ale neztratí svojí tajemnost. Víme o něm sice výrazně více, pořád by to ale měl být náš starý Mando, který méně mluví a více koná. Pascalův vokální výkon pořád funguje a i když jsem měl ze začátku obsazení pochybnosti, právě on dokázal parádně vystihnout maníka co podle pravidla nesmí za žádnou cenu před ostatními sundat masku a proto si musí vystačit se svojí přilbou, která sama o sobě dodává respekt. Tvůrce seriálu Jon Favreau a jeho spolupracovníci ale pořád dokázali o postavu Manda pečovat a ukazují nám, že stvořili parádní postavu se kterou těch pár dalších sérii v pořádku vydržíme. Protože je Mando prostě a jednoduše cool postava, která má zároveň hluboko pod maskou své komplexy. Ale pořád je to především drsný lovec odměn. Náš ´´McGuffin´´ je pořád roztomilý a díky bohu to vypadá, že s ním ještě nějaký čas strávíme, Gina Carano je jako Cara Dune pořád důstojná společnice a Carl Weathers si svého Greefa Kargu pořád dosti užívá, především se tu ale v plné síle objevuje Giancarlo Esposito jako Gideon. Ten už v Chapter Seven naznačil, že je schopen velkých věcí a tady nezahálel a opravdu předvádí neskutečně věci. Espositovo charizma a přirozená vloha hrát záporáky je parádní a ze všech protivníků, kterým náš Mando s ´´McGuffinem´´ čelil je zatím rozhodně nejnebezpečnější, nejcílevědomější a vypadá to, že i všeho schopný. Nicméně to vypadá, že jsme Espositova Gideona neviděli naposledy a je to dobře, protože kvalitními záporáky se nesmí plýtvat tak snadno. Zvláště když mezi ním a Mandem je ve finále velmi zajímavé pojítko, které by tyhle dva jednou mohlo dovézt k hodně zajímavému střetnutí. A zatím to vypadá, že by mohlo jít o souboj tuze vyrovnaný. Waititi poslední epizodu zvládl náramně, protože nemá problém ukočírovat akci, emocionální scény a především snad poprvé režíruje něco co se až na výjimky vyhýbá humoru a překvapivě s tím nemá problém. Už v Králíčkovi Jojovi Waititi dokázal, že nemá problém skočit do vážnějšího žánru a Redemption je dost možná ze všech epizod Mandaloriana nejtemnější. S finálem Mandaloriana jsem nicméně spokojený, nejenom, že totiž nevznikl slabší odvar předchozích epizod ale dokonce dorazila jedna z nejlepších. Waititiho rukopis se totiž pozná i zde a pokud by měl režírovat i jednu z epizod 2. série tak budu jedině rád. A šokující závěr naznačuje, že se v příští sérii bude tak trochu pracovat s událostmi seriálu Klonové války a Povstalci a vrátí se jeden výrazný předmět z těchto dvou seriálů, jehož návrat v závěru rozhodně nenechá někomu jen tak spát. Každopádně je jisté, že je Mandalorian skvělé dílo, které Star Wars nedělá ostudu a čekání na 2. sérii prostě bolet bude..... () (méně) (více)

Mallinali

Špatný to nebylo, ty dobrý stránky tu popisuje plno uživatelů, ale na rozdíl od řady ostatních mě "cool" robot IG-11 vytáčel jako zavíračka od půl osmý večer. Byl totiž strašně over powered. Podle sw kánonu tvořili stormtroopeři hlavní síly impéria kvůli své vyšší bojové kvalitě vůči droidům. A tady jeden droid, i když nabouchaný, vymlátí desítky stormtrooperů a oni mu neudělají vůbec nic. Ale proč teda vůbec existují stormtroopeři, když mohli vyrobit miliony podobných droidů někde na pásu a armáda by měla stonásobnou bojovou hodnotu? A ten konec "asi jsme vyčistili město", po kterým najednou zmizeli všichni stormtroopeři, byl zbytečně useklej. U dílu s hodnocením přes 90 % bych očekával, že logika nebude jeho nepřítel a sw vesmírem si nevytře sedinku jako jeho poslední tři filmoví bratříčci. Škoda. ()

Zajímavosti (3)

• Meč, který má v ruce Moff Gideon (Giancarlo Esposito) na konci epizody, je Darksaber, který se objevil v obou animovaných seriálech ze světa Star Wars a byla o něm zmíňka i ve filmu Rogue One (2018). Mandaloriané Darksaber berou jako znak moci a ten kdo ho vlastní, vládne všem Mandalorianům a určuje směr „Cesty Mandaloriana“. (UncleMorty)