Trailer 3
USA, 2023, 6 h (Minutáž: 33–59 min)

Epizody(8)

Trailer 3

Recenze (127)

Algernons

Třetí série se vypořádávala s řadou problémů (Zrušení Rangers of the New Republic, odchod Giny Carano, Boba Fett) a ten nejzásadnější byl, jak navázat po Bobovi? Je očividné, že tu původně Grogu neměl být. Zároveň spoustě lidí nesedl více uvědomělí tón, který si nehraje na drsný a špinavý svět jako první dvě série, ale z nějakého důvodu lidem tato přímočarost vadí více, než přetvářka a stěžují si tak na věci, které byly přítomné i v prvních dvou sériích. Jako by jim to otevřelo oči. Avšak já jsem ve výsledku nadmíru spokojen, změna zaměření na znovuzískání Mandaloru a na vztah Bo s Mandem, kteří mají často úplně jiný pohled na svět mě bavila. Stejně jako růst jejich vztahu a postupný vývoj. A ikdyž tu místy Grogu působí navíc, nakonec se krásně poprali s jeho zakomponováním a dalším krokem ve vztahu s Dinem. U série šla taky cítit mnohem větší produkční hodnota, která nadělila víc kulis, lokací, planet, komparzistů a akce (hlavně té vesmírné) než první dvě série dohromady. Díky tomu působí celá galaxie a éra Nové republiky hmatatelněji a uvěřitelněji. Avšak občasné tápání, rozervanost skrze zrušení Rangers of the New republic a zkratkovitost z toho dělá nejslabší sérii, kde to zachraňují hlavně poslední epizody, které mi to přehouply na maximální uspokojení ze světa Star Wars. Tyhle tři série, jsou momentálně má oblíbená trilogie. Někdo může mít strach z toho, že to vymýšlí tvůrci za pochodu, ale jde vidět že Favreau v tom dokáže plavat a rozumí dílu, které stvořil a ví vždy, jak jednotlivé dílky zapasovat a znovu využít. Je to prostě machr! ()

BROKEN_

Třetí řada oblíbeného Mandaloriana dopadla dobře. Doteď jsem byl ze seriálu nadšený i přesto, že Mando neměl scénář a jel hodně na epizodní příběhy. Druhá řada, která je u lidí právem považována za nejlepší měla cíl, ke kterému se každým dílem dostávala a posledními díly úžasně vygradovala. Třetí řada chvílemi působí, že neví přesně kam chce jít. Hraje se tady opět na epizodní příběhy, které mohli nahradit zajímavější věci. Samotný Jon Favreau prozradil, že nemá plán a každou další sérii píše za pochodu. Naštěstí samotný Favreau ví co dělá a ve finále ty všechny témata a věci co řešil v některých epizodách třetí řady dokáže v závěru dát krásně dohromady.Co bych zde rád vyzdvihl jsou postavy. Je hrozně fajn vidět, že tvůrci rozvíjejí charaktery a dávají je do zajímavých situací. Koho jsem si užíval v každé scéně je Bo-Katan Kryze. Ta dostala ve třetí řadě velký prostor a patří mezi hlavní postavy třetí řady. Naproti tomu všemi milovaný Grogu dostává naopak zbytečně moc prostoru a měl jsem pocit ke konci, že na scéně by ani neměl být. Ale abych nezněl příliš negativně, tak řeknu, že Grogu pořád baví a jeho roztomilost a vztah s Mandem to zvedá nahoru. Přesto mám dojem, že Groga tvůrci zbytečně dostávají do popředí i přesto, že víte, že hrdinům bude hrozit nebezpečí a bude lepší když malý Grogu zůstane v bezpečí. Po technické stránce seriálu není co vytknout. Je to na filmové úrovni. Hudebně opět velmi povedené a motivy z předchozích řad jsou pořád skvělé. Akční finále bylo perfektní a na další sérii se budu zase těšit. Jen mě osobně mrzí, že plán není a jde to vidět. Přesto pořád Mando baví a doporučuji, pokud jste se na seriál pořád nezačali dívat zkusit to. Myslím, že se u toho nebudete nudit. Minimálně vás nebude mrzet strávený čas u tohoto seriálu z předaleké galaxie. 8/10 ()

VanTom

Do třetí sezóny jsem se nedostával, řešila dokola tradiční mandalorianské krédo a polovičku (z) epizod obtěžkávala vyložená výplň. Někam zamířila až snaha sjednotit znesvářené kmeny a znovu osídlit/dobýt zdevastovaný Mandalore, přestože při tom Din Djarin především přisluhoval Bo-Katan Kryze (skvělá Katee Sackhoff)… a Grogu roztomile koukal, v této sérii naprosto bez role. No jo, jenže pak přišly závěrečné dvě kapitoly a nejlepší akční (hrané) Star Wars snad od Pomsty Sithů… ()

Hellierer

S přehledem zatím nejhorší série. Stále se najdou příjemné momenty a dokonce i epizody (celkově 2), ale zbytek je ukázkou toho, že scenáristé nemají jasný směr vyprávění a spíše jen na sebe vrší jednotlivé momenty, které by si přáli fanoušci. Příběh je odvyprávěn unyle, vývoj postav a prohlubování vztahu je ledabylé a místo toho, aby seriál stál na vlastních pevných nohách, neustále odkazuje k případným dalším odbočkám a chystaným projektům. Takové uchopení mi příliš nevyhovuje a moderní seriálové vyprávění si představuji trochu jinak (delší formát by se měl využívat, nikoliv zneužívat). Jestli bude čtvrtá série, ještě se budu muset pořádně rozmyslet, zda u ní budu. Každopádně má láska ke značce zase trochu klesla. ()

fabecc1222

Vypadá to, že většina projektů Star Wars už definitivně přejde do módu, že primárním zaměřením je všemožný merch, který ze značky plyne a k tomu jsou uzpůsobené veškeré projekty. Třetí řada Manda je vesměs primárně pouťovou atrakcí, která ve většině dílů nemá žádný děj, jen ale efektivně vypadá. Když v průběhu třetí řady došlo k oznámení filmu od Filoniho, tak je v současné situaci dle mého jasné, že všechny projekty budou postupně směřovat k tomuto filmu a jen tak po drobkách nastinovat děj směrem k tomuto filmu a postupně propojovat jednotlivé aspekty. ()

Zajímavosti (40)

• „Skinny Pete“ mandalorian, jeden z přeživších, má ramenní chránič vyrobený z hlavy B2 Super battle droid. Můžeme to vidět ve scéně s podzemní flórou a jezírky. (Veskoslav)
  • Poprvé se na obrazovce ukážou tzv. Imperiální komanda, která byla pouze v rámci „Star Wars Legends“. V rámci „Legends“ a zejména v knížce „Order 66“ to byly nástupnické jednotky republikových komand nejlepších klonů. Zde jsou spíše nová verze Imperial Super Commando. Je teorie, že Moff Gideon (Giancarlo Esposito) v této „tradici“ pokračuje a jeho elitní beskarem pokrytá komanda jsou ve skutečnosti klony. Návrh jejich zbroje vychází z původního návrhu pro Imperial Super Commando, které jsme mohli vidět v rámci seriálu Star Wars Povstalci (od r. 2014). (Veskoslav)
  • Tvorové žijící pod povrchem Mandaloru jsou Alamité. Primitivní humanoidní druh, který před čistkou žil na povrchu v neosídlených oblastech. (Veskoslav)