Mandalorian - Season 2

(série)
USA, 2020, 5 h 21 min (Minutáž: 32–52 min)

Epizody(8)

Recenze (163)

DragonnCZ

9,5/10. - Já... Já to tak nehorázně zbožnuju ❤️ 2. série je dechberoucím zážitkem a skvělým navázaním a pokračováním na první sérii. Ten fan servis, který již byl v 1. sérii přislíben nijak neničí příběh. Naopak ho neuvěřitelně pozvedává do výšin. 1. epizody začínají velice slibně. Shledáváme se se známými postavami plno vynikající akce. 3 ep kdy vidíme Mandaloriany z Clone Wars. Ten moment kdy Mando skříží cesty s Ahsokou Tano a Mando pak získá kopí z Beskaru. Nebo 6. epizoda, která kompletně zlomí příběh a objeví se Boba Fett. Nebo 7 epizoda, ten moment kdy si poprvý za celý seriál Mando sundá helmu, kterou si nesundal od utlého dětství, je tak vynikající. No a to finále. To nejde ani popisovat slovy. Každý fanda musel u toho stříkat. Ty emoce když se Mando s Gruguem loučil a sundal si před ním helmu. A pak ta úžasná podtitulkovka. Jon Favreau s Donem Filonim jsou naprostí bohové a vymyslet takový seriál dokáže jen mistr svého oboru a herci zde předvádějí famózní herecké výkony a Göransson se svou hudbou v tom jen utvrzuje. Nemohu se dočkat 1.3. na 3. sérii. Tento seriál čeká ještě slibná budoucnost. ()

Lachtaan

V prvních i posledních epizodách jsem absolutně neváhal, že by druhý přídavek do Mandalorianí ságy nebyl za plný počet. V pomyslném prostředku série jsem se ale začal trochu nudit a vířily se kolem mě obavy, jak se série zacelí. Její konec naštěstí opět trumfnul většinu filmových dílů a já se už teď nemůžu dočkat další sérky. ()

Malarkey

Hrozně se mi líbí koncept Mandaloriana, který díl za dílem vypráví vedlejší příběhy, které postupem času posouvají i příběh hlavní. Díl za dílem jsem se těšil, co Baby Yoda s Mandem zažijí. Díl za dílem jsem se kochal nádhernou atmosférou Hvězdných válek, kterou jsem, a teď už to mohu říct, zažil naposledy v době, kdy mi snad nebylo ani -náct a já poprvé viděl první trilogii Hvězdných válek. Tohle se tvůrcům prostě povedlo. Na konceptu se střídá bezbřehé množství lidí z Hollywoodu a v případě tohoto seriálu dělají to nejlepší, co z Ameriky aktuálně vychází. Dobré příběhy, dobré efekty, roztomilost na absolutní rovině a napětí, které by dokázalo krájet máslo na plátky o tloušťce mikro metru. ()

vyfuk

Asi se nedá mluvit o tom, že by se laťka posouvala. Ale minimálně se drží. S tendencemi směrem vzhůru. Je asi jasné, kam tvůrci směřují ve svých hlavách a je to i vidět. Epizodický seriál, který vlastně drží celistvý a napínavý příběh, který dokáže upoutat i překvapit vlastně ukazuje to, co mohl být Zaklínač, kdyby ho někdo úplně neposkvrnil. Toto je úkaz, že stále lze čerpat ze světa Star Wars velmi epicky a originálně. Po tom všem asi není, co dodat. Bude záležet jakým směrem bude se ubírat budoucnost, která je nyní v celku nejistá. ()

William_

Všechno to do sebe zapadá, baví mě se na to dívat, má to smysl a příběh není hloupý. Režiséři dělají své maximum, scénář dává smysl a mnohdy i pobaví (v tom dobrém slova smyslu). Postavy jsou sympatické a jsou daleko lépe napsané než například v nové filmové trilogii (nazval bych spíše tragédii). A k tomu naprosto úžasný soundtrack, který se mi už od 1. série vryl do paměti. Prostě vše je zde provedeno dobře. A výtka že se ve většině epizod nic moc neděje? Ono je možná lepší mít pozvolný průběh, než kdyby se do 4 epizod narvalo všechno a nemělo by to žádnou výstavbu či dynamiku nebo uvěřitelnost - viz. nové SW filmy. 2.série Mandaloriana je MASTERPIECE, který musíte vidět! Tak, a teď si jdu zkazit chuť k Boba Fettovi. ()

Zajímavosti (100)

• Boba Fett (Temuera Morrison) v tomto díle o sobě prohlásí: „I'm a simple man making his way through the galaxy,“ což je téměř stejná odpověď, kterou řekne jeho „otec“ Jango Fett (Temuera Morrison) Obi-Wanovi (Ewan McGregor) ve Star Wars Epizodě II (2002), konkrétně: „I'm just a simple man trying to make my way in the universe.“ Oboje je to reakce na zjišťování hlavních kladných postav, co jsou zač. (Sidarius)
  • I v tomto díle se objevilo mnoho odkazů na originální Star Wars filmy. Při příletu na Corvus je Razor Crest skenován ručním skenerem vesmírných lodí, který používali rebelové ve Star Wars Epizoda IV (1977) při příletu Millenium Falcona na Yavin 4. V zahradě magistry Morgan Elsbeth (Diana Lee Inosanto) v Calodanu byl zase k vidění závlahový systém velmi podobný tomu z pouštní farmy Owenů na Tatooinu, který se objevil ve Star Wars Epizoda IVStar Wars: Epizoda II (2002). A brána města Calodan vydávala při otevírání velmi podobný zvuk, jako brána Jabbova paláce na Tatooine ve Star Wars Epizoda VI (1983). (Sidarius)
  • V tomto díle se objevily zvuky ze všech původních Star Wars filmů. Hned na začátku je slyšet stejný zvuk nefunkčních hypermotorů, který provázel hrdiny Star Wars - Epizody V (1980) opakovaně napříč filmem při snaze „nastartovat“ hypermotory Millennium Falcona. Je slyšet také známý zvuk otevírání obrněných dveří, letu Tie Fighterů, střel jejich blasterů a ovládacích panelů pro zaměřování střel (ze Star Wars - Epizody IV, 1977) a pak také zvuk speeder bikes ze Star Wars - Epizody VI (1983). (Sidarius)