Epizody(8)

Maeve odjela do Ameriky, školu Moordale zavřeli a Otis si musí najít svoje místo na progresivní Cavendish College. Tam ale nebude zdaleka jediný sexuální terapeut. (Netflix)

Trailer 4

Recenze (133)

Torgal

Kvalitatívny držkopád sa vo finálnej sérii nezastavil, ale naopak akceleroval. Hlavný problém bol za mňa ten, že namiesto dôstojného zakončenia súčasných príbehových línii sem na poslednú chvíľu začali tlačiť nové postavy, pričom viacerí známi sa už nedostavili. To súvisí s presunom dejiska na novú progresívnu školu, na ktorej by homofóba do piatich minút porazilo. Tu nebol hetero snáď nikto. Tvorcovia si povedali, že toto je posledná šanca pridať zastúpenie ešte minoritnejším sexuálnym menšinám, tak sa toho chopili s takým gustom, až vznikla táto dúhová paródia. Zmenilo sa to na freakshow pri ktorej sa nejak pozabudlo na to, kvôli čomu si ľudia seriál obľúbili - vtipný vzťahový seriál zo života, ktorý sa divákovi nebojí rozširovať obzory. 5+/10 ()

Flopik

Tak a máme za sebou poslednú sériu tohto geniálneho seriálu. Musím povedať aj keď nerád, že rozhodne najhoršiu. Nie je zlá, pozerá sa nato fajn, baví to, ale ako keby stratila to, čo robilo tento seriál výnimočným. Zmena prostredia na poslednú sériu za mňa chyba, vylúčenie niektorých postáv( síce vedľajších) chyba a celkové zakončenie chyba. Tu sa patrilo skončiť veľkolepo, v štýle a dobrej nálade. Troška mi prišlo, že chémia medzi Otisom a Maeve sa vytratila. Na druhú stranu som sa bavil, postavy mi budú veľmi chýbať tak ako aj celý seriál a nemôžem tomu odoprieť skvelé komediálne ale aj dramatické scény, ktoré tlačili slzy do očí. Veľká vďaka tvorcom za niečo tak šialeného  a za kopu zábavy. PS: Za mňa Endgame Otis a Ruby, ktorá si ma od druhej série neskutočne získala. PS: Parádne vygradovanie postáv ako Adam, Aimee, Michael. ()

Chen

V určitých ohledech čtvrtá řada ubrala na lehkosti, stala se "dospělejší" a výrazně změnila prostředí, což někomu nemusí sedět, ale já jsem rád, že tvůrci zkusili něco nového. Kromě toho, byť se v několika ohledech finální řada liší od těch předchozích, stále jí nechybí určitá štiplavost, skvěle napsané a zahrané postavy, skvělý humor, ale i velmi emotivní chvilky. Já jsem veskrze spokojen a žádný velký propad kvality nevidím, vidím jen snahu zkusit to jinak. ()

mm13

Dejové linky a osobné osudy, to všetko tu bolo ukončené zdarne, divácky celkom uspokojivo, určite bez podrazov či prílišných useknutí. Ale ničím iným sa pri nakrúcaní tejto štvrtej (a zároveň poslednej) série asi  ani nezaoberali. A tak to stratilo presah, nieto ešte aby v tomto smere veci vygradovali či nebodaj prekvapili. Ale postavy to do sveta seriálov prinieslo úžasné a ja už len kvôli nim sa k tomuto dielku určite ešte niekedy vrátim. Ak dramaticko-komediálny seriál pre súčasnú mládež, tak poprosím aspoň taký nejaký. ()

FrankSusta

Nemáte ani tušení, jak strašně jsem se těšil, až se tenhle seroš vrátí (bohužel tedy se závěrečnou řadou, ale asi to je i dobře). Až se znovu podívám na jeden z mých nejoblíbenějších seriálů, přeci jen s trochu vyzrálější hlavou a tak vůbec (protože přeci jenom, před dvěma lety, kdy jsem seriál sledoval a vychzela třetí řada, jsem si ochoten přiznat, že jsem na to úplně neměl hlavu - a recenze z té doby to dokazují). Tenhle sic teen, tak vyzrálý počin od Netflixu (nepochybně jeden z nejlepších jeho počinů) se ve čtvrté sérii sice nevrací v maximální neudržitelné síle prvních dvou sérií (třetí série přeci jen trochu zabila), ale i tak přináší v dnešní především korektní době vlnu až parodické korektnosti, strereotypů a zamyšlení nad xenofobií, rasismem a sexualitou celkově a podává to v tak neotřepaném a svěžím znění, že jsem byl po těch dvou letech skoro až u toho ''vyvrcholení'' (jak slibuje plakát), když jsem viděl první epizodu. A jsem strašně rád. Už jen za to, že stejně jako u předešlých sérií, dokáží chytře využít všech menšin a popřemýšlet nad nimi (to ale nic nemění na tom, že Cal je nejhorší a nejotravnější postava, už proto, že jsem si její jméno zapamatoval jen proto, že v poslední epizodě to jméno řeknou asi tisíckrát). Je tu ale problém v této sérii, že příběh je zvládnut tak nijak a jakoby nuceně, postavy nic moc ničím neprojdou, vše se odehrává v řádu dnů, neprochází se žádným vývojem a pokud tedy ano, tak většinou nesmyslným a neuvěřitelným (tedy, až na Adamovu linku, která je reálně to nejzajímavější a nejsrdceryvnější z celého seriálu - pak teda ještě Aimee je docelqa fajn, ale ke konci už taky moc ne). A je vlastně smutný, že to dech původních sérií spolu s balancem na pomezí komedie a dramatu, nabere až v epizodě 6 s docela smutnou událostí. Ještě k tomu zase nové postavy, které jsou mnohečm horší než původní vedlejší, kterým se dá strašně málo prostoru (Adam, ale především Jackson, který je najednou mnohem větší sympaťák). A je to škoda... a ještě to finále, který přijde prostě jakoby odnikud a jakoby si tvůrci řekli: ,,Hele, nějak to skončit... a navíc si nikdo nepamatuje jméno Cal...´´ A je to škoda... Ale abych tomu jen nekřivdil, stále to má úžasné herce, především Asu Butterfielda s ještě lepším Ncuti Gatwou, kterej si to neuvěřitelně dává v každý scéně a dělá z Erica nejlepší postavu, minimálně co se zahrání týče. A tím bych to ukončil. 7/10 Více ZDE: ()

Zajímavosti (10)

• Keď v 28. minúte Pan Groff obeduje na WC, v držiaku na toaletný papier je kľúč, avšak pri zábere zhora tento kľúč zmizne. (maros336)