Epizody(8)

Maeve odjela do Ameriky, školu Moordale zavřeli a Otis si musí najít svoje místo na progresivní Cavendish College. Tam ale nebude zdaleka jediný sexuální terapeut. (Netflix)

Trailer 4

Recenze (133)

TheEvilTwin

Čtvrtá série sklouzává do vod průměrnosti a tak trochu se nechala unést dnešní trendy dobou a při snaze zavděčit se všem dnešním divnolidem tak nějak zapomíná být taky normální a být taková, pro kterou jsme si první sérii oblíbili. A tedy příjemně a nenuceně zábavná a ze života běžných lidí. V nové sérii je totiž vyloženě přepal veškerých LQBTQRSTUV komunit, homosexuálů, duhových človíčků a weirdheadů a všichni "normální" jdou tak nějak na vedlejší kolej. Stejně tak když seriál neví, kam dál, tak sahá k tomu nejjednoduššímu, co jej napadne - a tedy udělat další vztah a hodit tam nějakou tu love scénu. Tím se celkem ztrácí jakýkoliv zajímavý vývoj děje, originální a překvapující vztahy nebo prostě touha seriál s chutí dokoukat a spíše jsem se jen nutil do dalších dílů bez větší radosti. Komediálních prvků stejnětak ubylo a je to prostě jen přešlapování na místě a ždímání pozornosti na netflixu. Možná nejvyšší čas skončit...? ()

dubinak

4. série mě hodně vyděsila svým prvním dílem, který naladil úplně jinou náladu, než na kterou jsme byli v tomhle seriálu zvyklí. Trochu mi to připomnělo zážitek z první série And Just Like That..., kde se roztrhl pytel s nadměrnou a dost otravnou hyperkorektností a propagací LGBTQ+ komunity a celý ten nový woke koncept a nové křiklavé postavy v nové škole mi přinesly celkem dost rozpaků. Po třetím díle to ale naštěstí zase sklouzlo do známých kolejí a zdejší příběhy a osudy postav byly dojemné a oduševnělé. Nic to ale nemění na faktu, že ty dějové linky byly dost roztahané, zdlouhavé a až na svěží nápad s Otisovou konkurencí to nenabízí téměř nic nového. Takže dějově určitě slabší než zbylé řady a jak tady někdo psal, tak i na mě ty vedlejší postavy často působily karikaturně a přišlo mi, že už jsme kulturně spíš v Americe než v Británii. Paradoxně mi ta škola v Americe, kde se náchazela Maeve přišla méně americká než ta Otisova. Uvažovala jsem spíš o třech hvězdách, ale suma sumárum je to furt srdcovka, i když už trochu ohraná. ()

Lachtaan

Seroš, co se za 4 roky vyprofiloval do pozice jednoho z nejoblíbenějších na Netflixu, jsem svého času fakt miloval a až na pár až moc extravagantních postav fandil naprosto každému, s kým jsme se tu začali pravidelně stýkat. Letošní kadence razantních změn mě ovšem až moc vylekala a donutila zarazit řádnou zpátečku ohledně očekávání, přeci jen jsem už předloni říkal, že mi tvůrci dluží do příště. To nedodrželi a naprosto chápu zdejší obecný propad v hodnocení. Naštěstí jsem dost za dobře s tím, jak to celé na konci zaoblili a stále budu vzpomínat pouze v dobrém. [viděno na Netflixu] ()

Streeper

Nejslabší série ze všech čtyř. Nevadily mi tam nové postavy, naopak jsem si říkala, že jsou zajímavé a docela mi do příběhu i seděly. Ale co mi vadilo bylo to, jak nábožensky tuhle sérii pojali. Hlavně ohledně Erica, který měl náboženské vidiny, navštěvoval ho Bůh, tohle mi přišlo totálně mimo mísu. Chápu, že někomu se to může líbit, ale pro mě tohle nebylo. Mohl najít úplně jinou cestu, kterou by zjistil, že se má stát knězem. Na druhou stranu se mi ale líbilo, jakým způsobem zakončili linku mezi Maeve a Otisem. ()

Ondatra

Tak tu máme po dvou letech konečně 4. a poslední sérii seriálu Sex Education. A absolutně nevím, kde mám začít. Vyplatilo se čekání a stojí to za to? Moje odpověď je ANO. Žádné spoilery tu nejsou, takže se nemusíte bát. Pokud jste stejný fanoušek tohoto seriálu tak jako já, tak už z nutnosti doporučuji zkouknout. Čtvrtá série oproti třem předešlým je výrazně jiná. Nové postavy, nová škola a nové vztahy. To by nebylo zas tak nic zvláštního, ale pak tady scénáristé přišli s jednou věcí, která podlě mě celý seriál akorát zhoršila. A to je až moc LGBTQ+ záležitostí. Jsem úplně v pohodě s tím, když je někdo gay nebo lesba, ať si každý dělá, co chce. Navíc hromadu postav je zde od začátku a mají jinou orientaci, jako je Adam nebo Eric. A to mi vůbec nevadí. Ale když už do toho někdo až moc míchá ještě queer party, transgender lidi a do toho všeho ještě téma ekologie, tak to mi přišlo fakt už moc. Humor je zde podobný jako u minulých sérií, takže to aspoň hezky vyvažuje. Celkově jsem si jinak ale 4. sérii užil. Ze všech sérií je čtvrtá asi teda nejslabší, ale je poslední, a jako zakončení se to víceméně povedlo. Je tu spoustu momentů, kdy jsem pouze zíral a ani jsem nemohl popadnout dech, kdy jsem brečel smíchy a nebo naopak mě přepadl pocit smutku, když jsem se vcítil do situace a do hlavních postav. Hlavně teda druhá polovina seriálu a poslední dva díly. Chvílemi mi to i připomínalo trochu seriál Euforie. Smutné někdy až depresivní situace, kdy citlivější člověk by brečel hned. I já se přiznám, že při posledních dvou dílech jsem měl na krajíčku a modlil jsem se, aby seriál dopadl dobře. Jestli se tak stane nebo ne, to si počkejte a podívejte se sami. Zároveň se mi líbí, že hromada postav prošla osobním vývojem a někam se posunuly. U hodně postav se mi stalo, že na začátku seriálu jsem je nemusel nebo i nesnášel, ale tady ke konci se mi zalíbili. I to, jak dopadl Otis, se mi ve výsledku taky líbí a upřímně jsem to čekal. Na Netflixu prostě končí éra jednoho z nejpopulárnějších teen seriálů a doufám, že někdy přijde třeba podobný. A nebo se za pár let na tento podívám znova, ať už jenom z nostalgie a nebo zavzpomínat na jeden z mých oblíbených seriálů. Byla to jízda a rozhodně doporučuji. 7/10 ()

Zajímavosti (10)

• V epizodě je odkaz na filmovou sérii Pán prstenů, a to ve scéně, kdy sestra Jean (Gillian Anderson) v bance zmíní, kde pracovala, a pracovník odvětí, že by chtěl na Nový Zéland kvůli filmu Pán prstenů. V následující scéně pak napodobují Gluma ze zmíněné série. (griph)
  • Na pohřbu hraje píseň „With Or Without You“ od U2. (griph)