Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Děj filmu se odehrává v koloniální Indii, kdy britský důstojník a jeho žena násilně vezmou do péče kmenovou dívku z komunity Gond a je na místním kmenovém hrdinovi Bhimovi (N.T. Rama Rao Jr.), aby zachránil dítě. Spolu s několika dalšími členy své komunity míří do Dillí, kde je mladá dívka držena v zajetí. Mezitím Ram, statečný britský policista, dostane za úkol najít Bhima a jeho muže a zatknout je. Ram a Bheem se stanou blízkými přáteli, když se v Dillí střetnou. Co se stane, když poznají své skutečné úmysly? (jorgus)

(více)

Recenze (130)

Rozjimatel 

všechny recenze uživatele

"Don't call me madam. It is just Jenny, yes."     Pôsobivý akčný film v štýle rozprávky (hoci dosť drsnej), ktorý ma uchvátil v mnohých ohľadoch. A to poriadne nadupanou akciou (a to nie som žiaden milovník akčných filmov), nádherným pestrofarebným obrazom, ktorý dokonale navodzuje rozprávkovú atmosféru (napodiv mi v tomto prípade nevadilo ani to množstvo "digitálneho smogu") a samozrejme veľmi pútavým príbehom - film napriek svojej enormnej dĺžke nenudí ani na chvíľu, je nabitý dejom a zaujímavými zvratmi. Zápletka je založená na konfrontácii indickej a britskej kultúry, z ktorých tá prvá je v zásade priateľská a mierumilovná a tá druhá povýšenecká a výbojná. Briti sú tu až prekvapivo otvorene vykreslení vo veľmi odpudivom svetle - ako namyslené, arogantné a mimoriadne kruté kreatúry. Vo filme je množstvo nesmierne pôsobivých scén, z ktorých spomeniem aspoň útok armády zvierat (so súbojom titanov), bičovanie, pri ktorom bičovaný takmer na pokraji smrti začne spievať veselú pesničku (aké typické indické!) a záverečnú apokalypsu. Páči sa mi tiež, ako je ten film humorne odľahčený. Hádam jediná moja menšia výčitka smeruje k hudbe, ktorá je väčšinou taká jednoduchšia, skandovaná (paradoxne práve pieseň takéhoto typu obdržala Oscara). Mrzí ma to o to viac, že ja som v podstate milovníkom indickej hudby, ktorá vie byť skutočne nádherná (krátkou ukážkou je spev toho dievčatka).     "He said that an Indian's Life is not worth a bullet. So how will this bullet earn its value? When it comes out of your gun and pierces an Englishman's heart." ()

Martrix 

všechny recenze uživatele

Hustokrutopřísná indická pecka, která se opět pěkně zvostra opře do praktik britských koloniálních sil. Ono se pořád píše o tom, jak černý muž, pod bičem otrokáře žil, ale on si svoje užil i hnědý muž. Ale nenechejte se mýlit, nejde o historickou exkurzi, ale o pořádný akční spektákl, ve kterém je rovným dílem zastoupen i příběh o lásce, přátelství, povinnosti...prostě je tam všechno. A ve vysoké kvalitě, snad s výjimkou digizvířat, ale to kvituji s povděkem a tvůrci už v úvodu přiznávají, že použili CGI. Jinak by to nebylo ani možné. Indie má 1,4 mld. obyvatel a mnoho z nich filmy miluje. Takže filmaři si mohou dovolit opravdu nákladnou výpravu, stovky herců...ty filmy se i v tom obrovském množství, které Bollywood chrlí, s přehledem zaplatí. Všichni dostanou svoje. Divák tři hodiny zábavy a emocí, tvůrci mají kreativní svobodu a tisíce lidí práci. Ale aby nedošlo k omylu...tohle není jen tak nějaký akční film. Příběh je vydatný, bohatý, dává smysl stejně, jako motivy postav a s výjimkou závěru není (na indické poměry) přehnaně patetický. Dívá se na to opravdu moc dobře, herci jsou standardně sympatičtí, písničky chytlavé, tanečky rajcovní... . Co se mi ale líbí nejvíc, tak Rajamouli v ničem nekopíruje západ. Jede si svoje, protože to funguje a protože on má v rukávu výjevy, jaké jste v žádném americkém filmu jistě neviděli. Zatímco Hollywood už na své tvorbě kanibalizuje, jede z remakeů, tvoří sequely, prequely, spin offy, nebo dělá verze neamerických filmů, Indie má evidentně stále dost čerstvé scénáristické krve. Možná je to i tím, že mohou čerpat z tisíce let historie. Nejsem na indické filmy odborník, ale pár jsem jich už viděl, takže jsem čekal ledasco. Ovšem musím říct, že tentokrát jsem ...zase čuměl. Ano, tři hodiny je drsná stopáž, ale nenajdete tam pasáž, kterou by jste s klidným srdcem vystřihli. A to i když se ke konci kupí přepálenosti až komiksového charakteru. Ale to beru jako něco, co patří k stylizaci...stejně jako třeba u Wicka, nebo Hrdiny. Škoda, že se mezi našimi distributory nenajde aspoň jeden, který by takový film procpal do kina. Na velkém plátně, to musí být mazec. ()

Reklama

BarryLyndon 

všechny recenze uživatele

Indii mám jednou za čas rád a tohle byla příšerná šleha. Jeden z nejzábavnějších filmu, co jsem z loňska viděl. Je to brutálně přepálený ve všech ohledech. Když si člověk odmysli digitální zvirata a nefunkční fyziku, tak si občas dělal poznámky i Strahelski a Simír Gerchan. V podstatě bych to popsal jako indickou verzi filmů Johna Woo, emoce, trademarky a super akce. Bavila se i přítelkyně, což se do teď divím. Jenom mám teorii že je to od začátku skrytá gay romance.   A zadejte si RRR do Googlu, asi jenom na PC, ale pěkný Easter egg. No a taky asi nebyli v žádném filmu západní kolonisti za takové hitlery, ale historicky to bohužel sedí. 9/10 ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Režisér S. S. Rajamouli udržel laťku nasazenou Baahubalim, ale jeho nejpromyšlenějším a kompozičně nejsevřenějším filmem pro mě, aspoň v tuto chvíli, zůstává Eega. _______________ Z celé Rajamouliho tvorby se RRR nejvíc odchyluje od konvence, že první cca třetina až polovina filmu je vlastně prolog, kde se divák seznamuje s postavami, dělají se humory a romantika, přičemž zápletka se začne pořádně rozjíždět až později. V Baahubali: The Beginning docela dlouho trvá, než hlavní hrdina (spolu s diváky) vůbec zjistí, že existuje království Mahishmati. V Eeze se od začátku dozvídáme spoustu informací, které vyprávění posléze zužitkuje, ale cca prvních 30 - 40 minut ještě Naani není moucha a místo netypické revenge story sledujeme de facto romantickou komedii. RRR naopak vyloží karty na stůl hned v prvních minutách a od začátku je jasné, co musí hrdinové udělat. Jejich backgroundu se film v dlouhém flashbacku věnuje až v druhé polovině, a to proto, aby změnil dosavadní pohled na motivaci a cíl jednoho z nich.  _______________  Rom-comové sekvence jsou zde poměrně úsporné a jasně podřízené hlavnímu cíli - Bheem se seznamuje s Jenny především proto, že ji chce využít k proniknutí do guvernérova sídla. Stejně tak jediná hudební scéna s tancem (nepočítáme-li titulkovou) je vlastně symbolickým (kulturním) soubojem Britů a Indů.  _______________ Když se film zaměřuje na oba "odlišné a přece stejné" hrdiny a kreativně je propojuje s živly vody a ohně, je super. Problémy nastávají u dalších postav, kterým je věnováno méně péče a pozornosti. Evidentní je to u záporáků. Eega se záporákovi věnuje stejně jako hrdinům. V Baahubalim jde stále o výrazné postavy, s nimiž se poměrně rozsáhle seznamujeme. Suroví Britové v RRR jsou na tom ale podobně jako v Baahubalim "vedlejší zlouni" v podobě Kalakejů - ty nebylo třeba nijak představovat, protože to prostě byli agresivní barbaři ohrožující království a basta. Britové jsou v RRR sadističtí rasisti a basta. _______________ U guvernéra a jeho ženy by asi až tak nevadilo - jsou to jednorozměrné karikatury, hlubší charakteristiku nepotřebují. Ale třeba v případě Jenny by divák docela chtěl vědět, jak se vyrovnává s napětím mezi příslušností a loajalitou k Britům na jedné straně a s odporem vůči britské krutosti a rasismu na straně druhé. To se nedozvíme a Jenny tak prostě jednou (se znepokojeným obličejem) sleduje bičování zajatce a jindy pomáhá protibritským rebelům. Navíc bych řekl, že většina holek by se rozešla i s partnery, kteří by u nich doma předvedli řádově menší rotyku než tu, kterou v půlce filmu rozpoutá Bheem. Film to opět nijak neřeší. _______________ Jistým zklamáním je i finální zúčtování, které nepůsobí jako logický důsledek předchozího dění (když se bude divák snažit, v rámci logiky filmu s nějakým vysvětlením asi přijde, ale film sám mu v tom nejde naproti). Tak jako se během závěrečné honičky v nočním lese náhle rozední a náhle se (s přispěním tradiční indické medicíny) uzdraví Rajuova noha, tak náhle hrdinové přestanou prchat a naopak mohou záporáky celkem snadno vyřídit._______________P.S: Na rozdíl od některých indických komentátorů si nemyslím, že by se RRR vezl na vlně "Hindu supremacist" filmů poplatných současné vládě. Sice se z Rajua na konci stane doslova ztělesnění Rámy, cituje (myslím) Bhagavadgítu a řídí se jejími etickými principy, ale Rajamouli hinduistické motivy do vyprávění zapojuje přirozeně - bez snahy o patolízalské deklamace zjevně odkazující k současné politické situaci. Nakonec RRR jasně ukazuje historické centrum Dillí jako muslimské, což by se v 'modiwoodském' blockbusteru těžko stalo. Rajamouliho filmy (a ty telugské obecně) ostatně s hinduistickými motivy kontinuálně pracují po celou svou historii, zatímco osobnosti typu Kangany Ranaut, Anupama Khera, nebo Akshaye Kumara v sobě okázalý nábožensko-vlastenecký zápal objevily teprve před pár lety. _______________ Většina neeindických komentářů k RRR nějak blíže popisuje jeho excesivnost, což se mi nedělá snadno, protože jsem na ni už zkrátka zvyklý. Není to pro mě nová zkušenost budící nadšení či naopak divácký diskomfort - prostě to automaticky beru tak, že takhle (některé) filmy vypadají a takové věci se v nich dějí. () (méně) (více)

rikitiki odpad!

všechny recenze uživatele

Nesnáším nacionalismus v jakékoliv podobě, stejně jako dehonestaci jiných národů. A taky zcela vymyšlenou historii zasazenou do realistického kontextu. V RRR je tohle všechno v tak přehnané míře, že sledování filmu pro mě bylo nesnesitelné. Já vím, že se Britové k Indům nechovali v rukavičkách, ale tady ze všech (s jednou výjimkou) udělali sadistické krvelačné zrůdy. Věrní a čestní Indové, žijící v bukolickém pralese v harmonii a lásce – versus britská surová monstra, která Indy mlátí na potkání, případně jim unáší děti coby své nové zpívající hračky -  celkové pojetí filmu mi připadá velmi nebezpečné, protože vzbuzuje národnostní nenávist. Za tohle jsem na Rajamouliho fakt naštvaná, utužuje národnostní mýtus (ok, to se pochopit dá), ale dělá to způsobem, který vede k nacismu. Jinak, uznávám, že opět režisér omamuje obrazem a má dobré taneční scény, ale herci, zejména ti, co představují, Brity, byl patrně kompars posbíraný z právě projíždějících turistů. Podle jejich vzhledu i hereckého umu. S pár výjimkami – plastikami udržovaná guvernérova manželka a guvernér sám, který mi byl něčím povědomý. Až jsem si vzpomněla - ten tupější chlápek z ústřední dvojice legionářů ze seriálu Řím! SHRNUTÍ: Nacionalistická vyprávěnka. ()

Galerie (13)

Zajímavosti (1)

  • Název filmu RRR byl původně jen názvem pracovním a písmena R mají odkazovat na jméno režiséra a hlavních hvězd  – S.S. Rajamouli, Ram Charan a Rama Rao Jr. Ovšem fanouškům se líbil natolik, že se producenti rozhodli jej zachovat a název se poté přizpůsoboval tak, aby zapadl do RRR, a to i přesto, že název má poté rozdílný překlad (Rise, Roal, Revolt v hindštině, Raudraṁ Raṇaṁ Rudhiraṁ v telužštině, Rattam Raṇam Rauttiram v tamilštině, Raudra Raṇa Rudhira v kannadštině a Rudhiram Raṇam Raudhram v malajámštině). (marrjaana)

Související novinky

Zemřel herec Ray Stevenson

Zemřel herec Ray Stevenson

22.05.2023

Velice smutná zpráva zasáhla v pondělí filmový svět. Milovaný a uznávaný herec Ray Stevenson zemřel ve věku 58 let. Zprávu potvrdil server Deadline s tím, že Stevenson údajně zemřel v Itálii, kde… (více)

95. Ceny Akademie ovládlo Všechno, všude, najednou

95. Ceny Akademie ovládlo Všechno, všude, najednou

13.03.2023

V noci z 12. na 13. března proběhl v losangeleském Dolby Theatre slavnostní ceremoniál 95. ročníku předávání prestižních Oscarů, tedy cen americké Akademie filmového umění a věd (AMPAS). Opulentním… (více)

Reklama

Reklama