Mařenka a Jeníček v lese hrůzy

• USA Gretel & Hansel

Kdesi daleko v zemi pohádek vede mladá dívka svého malého bratra do temného lesa. Zoufale shání jídlo i dřevo. Narazí ovšem na děsivé ztělesnění zla. (Filmbox)

Recenze (183)

Big Bear

Co asi tam může vzniknout z rasově vyvážené moderní adaptace nesmrtelné pohádky, když rejža ani neví co za žánr vlastně točí? Eintopf. A dokonce skutečně plný střev, uřezaných ručiček, srdíček a ledvinek. Viděl jsem z tohohle filmu pár záběrů (les a chapupa) a vypadalo to docela zajímavě. I porušil jsem své pravidlo, protože na filmové moderní adaptace klasických příběhů ne zrovna moc rád koukám. To co bylo tehdy vymyšleno bylo dobře vymyšleno. pokud se chce někdo předvést a ukázat co umí, ať si natočí vlastní kousek s originálním scénářem. Sebrat Jeníčka a Mařenku, poslat je do lesa a nechat bydlet u ježibaby a jen tomu dát moderní háv a tmavé filtry umí každý. Nezastírám, že kamera byla místy velmi zajímavá a třeba to moderní pojetí chaloupky bylo super. Ale tady mocně vyzuál převyšoval děj a někde před pečením Jeníčka (to není spoiler) jsem nelžu i klimbnul. To by se asi tvůrcům hororu stávat nemělo, že si divák u toho krapet dáchne... Je to stejné jako když se nesmějete u komedie, nebo u thrilleru co není napínavý začnete při sledování opravovat mixér, protože má spínač někde blbý kontakt. Škoda, že veškerá ta snaha o ponurost a temnost vyzněla na prázdno. Mařekna byla zajímavě obsazená, Jeníček též a fajn byla i ježibába. Možná si Oz Perkins dal moc perníku, ale ne toho z nějž je postavena naše česká perníková chaloupka.  Dávám tedy jen za dvě ztracené panenky. * * ()

ricci.s

Nedivím sa, že film vyškrtli z našich kín, moderný mladý divák je totiž orientovaný na horory trochu iného razenia ako toto. Perkins doteraz nakrútil dva priemerné horory, v ktorých nádherne vybudoval atmosféru, akurát že sa potom nikam nepohol, a tak jeho filmy začali veľmi rýchlo nudiť. A ani v tomto prípade nedošlo k žiadnej veľkej zmene, hoci si myslím, že Gretel & Hansel je z nich najpodarenejší. Film je po atmosférickej stránke brilantný, meditatívny, pohlcujúci až hypnotický, ale súčasne dosť strnulý, prešľapuje na jednom mieste, a v konečnom dôsledku žiaľ neponúkne nič, čo by diváka dostatočne "nabudilo". Ani samotná striga sa vlastne poriadne neprejaví. Plus ešte ten debilný rating PG-13. Niekoho to možno pohltí a bude to považovať za dokonalé hororové umenie, niekoho totálne uspí. Za mňa veľmi porovnateľné povedzme s nórskym Skyggenes dal. Lesík, hudbu a atmosférku som si miestami celkom vychutnával, no napriek tomu som sa najmä v druhej polovici tešil na čím skorší koniec. Forma jednoznačne predčila obsah. Potenciál bol vyšší. ()

Makky

Ťažký náraz a precitnutie... to tak človek dopadne, keď uverí traileru. Technická stránka filmu je prvotriedna a Lillis sa usilovne snaží zaujať v inak nikam sa neposúvajúcom príbehu dvoch súrodencov, ktorí zažívali pre diváka najzaujímavejšie situácie úvodných niekoľko minút, kým sa dostali k osudovej chalúpke. Odvtedy všetko smeruje len k finále, ktoré nestojí za tých 87 minút. Striga absolútne nevyužitá. Sklamanie. ()

Marze

Co mě udeřilo do očí byly krásné výtvarné obrazy. Je to stylové, ale pro mě ne strašidelné. Příjemný pobyt v lese. Mám kamarádku studentku, která absolvovala kurs spaní osamoceně v přírodě a občas se vyspí v horách v lese samotná. Tu by film nevyděsil už vůbec. Potěšily mě tři minuty hudby Marilyna Mansona a Ozzy Osbourna jestli se nepletu. ()

David.Darco

Oz Perkins je vážne podivín. Dlho som mal z Janíčka a Marienky zmiešané pocity. Ohromil ma vizuál, páčil sa mi interpretačný posun a svet mágie. Na druhej strane toho deja je tam veľmi málo, chýba (pretože tam takmer nie je) tomu dynamika a paradoxne aj kúzlo. Výsledkom je krátky, ale zdĺhavý film pre veľmi malé percento zvedavých divákov. ()