Mařenka a Jeníček v lese hrůzy

• USA Gretel & Hansel

Kdesi daleko v zemi pohádek vede mladá dívka svého malého bratra do temného lesa. Zoufale shání jídlo i dřevo. Narazí ovšem na děsivé ztělesnění zla. (Filmbox)

Recenze (183)

filmmovier

Prvních deset minut vypadalo velmi, velmi nadějně. Jak po stránce vizuální, tak i po stránce dějové. Jenomže pak to nadějně vypadat přestalo. A když ústřední a zcela mimořádně otravná dvojice dorazila do slaninové chaloupky (jejíž majitelka Alice Krige je jediným pozitivem tohoto filmu), začal jsem se nudit a nepřestával se divit, na co to koukám. Ještě o pár minut později jsem u toho začal dělat i jiné věci a celý děj už mi začal být úplně jedno. Mimořádná nuda a neskutečně bizarní film, jehož existenci nechápu. Přitom Perníková hororová chaloupka je takové téma! Ale tenhle film je podivná nuda, při které jsem získal pocit, že trvá týden a to má jen hodinu a půl. Nevím, kdy jsem naposledy viděl horší film, než tenhle, ale už je to zatraceně dlouho. Kdyby ta ježibaba konečně jednou vyhrála, možná bych hvězdičku přihodil. 90% nuda, ale vizuálně je to fakt parádní, jenže zcela k ničemu. A stejně k ničemu je i pár relativně dobrých pokusů o hororové scény. Poprvé v životě jsem také zvědav na názor zdejšího hororového experta. Jistě udělí plné hodnocení. ()

lamps

Pohádka na dobrou noc jako horor na dobrou noc. Dobrý nápad (který měl někdo dostat už dávno) v osobitém zpracování s důrazem na až surreálnou atmosféru a bezvýchodně temné prostředí. Škoda, že nezbyly odvaha ani peníze na místy kreativnější a údernější řešení a že to chvílemi působí lacině a zkratkovitě. Přesto nevšední zážitek s přesvědčivou Sophii Lillis a cílevědomou výpravou, který není kinům na ostudu. 60% ()

Očekávaná hororová adaptace slavné pohádky je ve výsledku jen lepším průměrem, ale i přesto si myslím, že stojí za pozornost. Rozhodně se nejedná o guilty pleasure jízdu z roku 2013, tohle je hodně pomalejší a artovější vyprávění, které stojí především na snovém a atraktivním vizuálu ( pastelové barvy a les je nádhera) a solidní jsou i herecké výkony. Šikovná Sophia Lillis si získala sympatie už v It a Alice Krige v roli strigy je naprosto znepokojivě boží. Myslím, že filmu škodí i rating PG-13 a finále šlo podat atmosféričtěji ba i akčněji, ale nenudil jsem se a díky vymazlené formě se mi na film koukalo slušně. Příběh***, Akce>Ne, Humor>Ne, Násilí>Ne, Zábavnost***, Hudba***, Vizuál****, Atmosféra****, Napětí**. 6/10. ()

JohnCZ

Je fakt, že tady forma totálně nakopává zadek obsahu, protože ač se film po celou dobu tváří jakkoli tajemně, je to stále ve finále jen ta stará klasická pohádka, byť s pár motivy navíc a v dospělém, hororovém a vizuálně velice zajímavém uměleckém hávu. Vizuální estetika (hrátky s architekturou a geometrií zejména) a vypiplaný sound design jsou prvky, které v mém případě zafungovaly tak dobře, že odpustím i prostší rozuzlení a lehce rušivý herecký výkon malého Jeníčka. Nelze ovšem popřít, že potenciál to zcela nenaplnilo a tvůrci mohli ještě daleko více přitvrdit. ()

HorrFi

Pohádka o Jeníčkovi a Mařence byla v dětství jedna z mejch nejoblíbenějších, takže jsem byl na tohle dílo hodně zvědavej, ale bez ohledu na zdejší hodnocení je to pro mě zklamání.. film má pěknej vizuál, ale z hororovýho žánru tam toho bylo podle mě pramálo, je to spíš fantasy a z thrilleru tam toho taky moc nebylo, tohle mohlo dopadnout prostě líp už jenom protože tuhle pohádku slyšel téměř každej.. ()