Bez milosti zabíjela v Tokiu, ale při poslední misi jí podstrčili jed. Teď má necelých 24 hodin na to, aby zjistila, kdo si objednal její smrt, a pomstila se. (Netflix)

Recenze (248)

BoPo

Mary Elizabeth Winstead sa snaží byť herečkou, ktorá sama o sebe utiahne film. A keďže do všeobecného povedomia divákov vstúpila vďaka filmu Smrtonosná past 4.0, tak sa neustále pokúša presadiť v akčnom žánry. V rámci filmu Kate sa postave McClana priblížila zatiaľ najviac (nebrať ako lichotku). Neustále tu dostáva na držku, ledva sa drží na nohách, no aj tak vždy nájde energiu a spôsob, ako dať dole ďalších zloduchov. Japonská verzia Atomic Blonde: Bez lítosti sa samozrejme nekoná. M.E. Winstead nemá herecké kvality Charlize a ani nedokáže byť tak presvedčivá, pútavá, zaujímavá v súbojoch (za celý film v podstate potešil len jeden súboj, a to ten kuchynský). Navyše Mary nám stárne, takže pôvabom ju zatienila neznáma tvárička Miku Patricia Martineau. Mary, venuj sa vedľajším postavám osudových žien, tam žiariš (Scott Pilgrim proti zbytku světa, Fargo 3. séria). Tento pokus si zajtra už nebudem pamätať. Neúspešný režisér Cedric Nicolas-Troyan mi totiž nedal k tomu žiadny dôvod. ()

korbitch22

Je sice hezké, že Keanu Reeves nastartoval svoji kariéru skvělým Johnem Wickem a ještě lepším druhým dílem, ale už trojka mě v kině nudila. Tak jak mě má potom bavit asi desátá kopie. Navíc tady máme kombinaci hned dvou filmů. Zastav a nepřežiješ plus John Wick. Někdy vážně přemýšlím nad tím, proč taky nepíšu scénáře. Od první minuty se na vás sype jedno klišé za druhým. Kdo, proč, jak, koho. Kdo je vlastně ten hodný, kdo ten zlý a bla, bla, bla. Těch klišé a předvídatelných zvratů plus průhledná zápletka od první minuty mě nudili dokonale. Na druhou stránku prostředí je na jedničku. Režisér evidentně miluje Cyberpunk, jelikož hudba, vizuální styl a prostředí je Cyberpunk od A do Z, jen ze současnosti a postava Harrelsona se jmenuje V. Akce je stereotypní jako v každém kontaktním akčním filmu právě od dob Johna Wicka. Ale některé pasáže jsou hodně fajn. Hlavně samurajský mini souboj, nebo přestřelka na tržišti. Má to své momenty, má to úžasný vizuál a prostředí na kterém to celé stojí a občas se najde kulantní vražda, smrt, zabití. Ale jako mě nebavil celkově Mr. Nobody, nebavila mě ani moc Kate. Na jeden večer dobrý, ale poslední dobou přehazuju vyhýbku a začínám sledovat seriály, které jdou Netflixu podstatně lépe, než filmy. Kopie, průměrně zábavná kopie.60%. ()

JFL

Věrozvěsti z 87North Productions přinášejí další zázrak ze střední rozpočtové kategorie akčního žánru. Na jedné straně sice opakují osvědčenou formulku, kdy celý film vystaví na castingu a ústřední herecké osobnosti postaví na tělo akční sekvence. Ale ono to prostě zase skvěle funguje. Trademarkem choreografů a kaskadérů z 87Eleven je zapracování bolesti a únavy do choreografie akčních sekvencí, ale tady ještě násobí zhuntovanost a opotřebení materiálu viděné v "Atomic Blonde" . Zatímco tam Charlize Theron byla navzdory všem modřinám pořád dokonalý stroj na zabíjení, Mary Elizabeth Winstead se v "Kate" skvěle položila do role likvidátorky s urychleným poločasem rozpadu. Příznačně tak její figura mnohem více v soubojích chybuje, za každou druhou ránu, co dá, jednu schytá, ale o to víc zabejčeně se plahočí za svým cílem. Každá modřina, otevřená rána, podlité oko a cizí chlístanec krve na jejím zevnějšku se stává jednotkou na jejím barometru postoje "stejně chcípnu, všechno je mi u zadku". Jednotlivé akční sekvence vše řečené zúročují v prospěch neokoukané efektnosti. Současně si jako základ berou to nejlepší a nejstylovější z tradice thajské a japonské akční školy i scénografie a kombinují to s hravým formalismem západní tradice. Zásadním způsobem tuhle ženskou verzi "Cranku" dotváří vizuální stylizace, kde pod taktovkou kameramana Lyla Vincenta a režiséra Cedrica Nicolase-Troyana vzniká tvar, který ve vrcholných momentech působí jako anime kreslené digitálními neony (s konkrétními pasážemi evokujícími "Redline" či "Ghost in the Shell"). Vše dohromady z "Kate" dělá nejen skvostně uhrančivou a nakažlivě rozjařilou akční jízdu se zatraceně cool akční hrdinkou, ale také jeden z vrcholů akčního žánru posledních let. ()

Lacike

Zdala sa vám zápletka prvého Wicka o pomste za smrť psíka príliš komplikovaná? Tak tentoraz tu máme niečo ešte jednoduchšie. Nájomná vrahyňa sa mstí za vlastnú smrť, ktorá nastane behom pár hodín. Chodí z miesta na miesto a riedi japonskú yakuzu až dôjde do finále v ktorom si zatancuje povinný twist v ktorom si niektoré postavy vymenia strany. Z tohtoročných girls with guns akčniakov je tento rozhodne zatiaľ najlepší. Mary Elizabeth Winsteadová je uveriteľná v akcii jak typovom tak aj tým čo predvádza. Nejde síce do toho až tak natvrdo ako Reeves, ale namiesto náročnej choreografii v bitkách to doháňa v brutalite. Krvi a rôznych lahôdkových nechutností si tu užijeme neúrekom. Okrem Kate zaujme ešte charizmatický bastard Harrelson. Japonské krovie vrátanej malej Ani tam je len do počtu. Akcia je špičkovo prevedená a je jej tak akurát, aby film nenudil, čo sa aj vďaka rýchlemu tempu nestane. Napriek tomu som na konci nebol dostatočne namlsaný. Proste v každom ohľade tam toho mohlo byť viac. Je to len príjemná jednohubka, ktorú som si rád pozrel, ale nemám potrebu ju vidieť znova. 6/10. ()

Morholt

Kate jsem si střihnul hned po Protégé a upřímně řečeno přišlo mi to na jedno brdo. Prostě další holka, a že jich poslední dobu je, která vymlátí na cestě za pomstou všechny a všechno. V tomto případě je příběh obohacený o melodramatický rozměr, kdy se umírající hlavní hrdinka musí opřít o dceru své oběti. Akce je sice dobrá, ale i v tomto případě jí je málo, protože je tu cítit snaha točit něco víc, než jen bezduchou akčňárnu. A to je chyba, protože na víc film nemá. Winsteadka v hlavní roli sice sem tam obstojí, ale jinak mi přijde strašně sterilní a to jí mám docela rád. Moc mi nesedělo ani prostředí plné blikajících neonů a i když podobné filmy vesměs nejsou o kdovíjakých scénářích, tak tady to byla fakt slabota. Tak nějak se něco furt děje, takže se u toho dá celkem v klidu vydržet, ale na víc než průměer to nakonec nestačí. 50% ()

• Členky japonskej heavy metalovej skupiny BAND-MAID si vo filme zahrali samé seba. (beso74)
  • Nealkoholický nápoj Boom Boom Lemon, ktorý Kate (Mary Elizabeth Winstead) hľadá , by ste hľadali úplne zbytočne. Je to fiktívna značka vymyslená len pre tento film. (beso74)
  • Film se natáčel v USA, Japonsku a Thajsku. (Grimaldi)