Tři marseilleští policajti už mají po krk chytání malých rybek a hodlají rozprášit rozsáhlou drogovou síť. Klíčová informátorka si ale za svoje služby řekne trochu moc. (Netflix)

Recenze (127)

Remedy

Důstojná variace na vynikající Bídníky od Ladje Lyho, která opět servíruje nekompromisní pohled na oddělené lokality v současné Francii a která je noční můrou pro každého obhájce sluníčkové imigrační politiky. Je možné to hodnotit vlastně dost zjednodušeně a dívat se na to jako na demonstraci osobní statečnosti tří řadových poldů, kteří se (ne)mohou vždy spolehnout na podporu svého vedení. Politická rovina je tu samozřejmě hodně důležitá a vlastně i nejvíc depresivní, protože každý úspěch musí nakonec někdo odsrat. [70%] ()

mira007

Další ze syrových francouzských krimi z prostředí marseillských čtvrtí no-go zón dle skutečného případu policejní jednotky, která byla obviněna z vydírání a ochodu s drogami. Do polovinu filmu to je náhled za jakých podmínek a jak fungují policajti v těch nejnebezpečnějších čtvrtí Francie, kde mají nulovou autoritu a připomíná to Bídníky (2019), kteří jsou v tomto o trošku přesvědčivější, pak je akce zásahu uprostřed té čtvrtě a impozantně to připomíná náháněcí zombie filmy a druhá polovina je lapení prohnilých policajtů a to je nuda až do překvapivého konce. ()

Flego

Súčasná francúzska drsná škola v priamom prenose. Šialenosť policajných zákrokov spočíva predovšetkým v rezignácii štátnych orgánov, ktoré dovolili vytváranie nepriedušných get, ktoré zomelú každého vnútri a budia oprávnené pohoršenie okolia. Sledujeme márny boj troch policajtov, ktorí sa snažia aspoň okresať ak nie zlikvidovať drogové brlohy. Za každý dobrý čin však príde odplata. neviem posúdiť do akej miery je film natočený podľa skutočnej udalosti, ale som presvedčený, že mnohé aktivity polície dopadnú podobne. Snímok je natočený s dôrazom na rýchlosť, dynamiku a atraktivitu, takže sa nudiť nikto nemôže. ()

agentmiky

Pokud jste viděli francouzské Bídníky z minulého roku, tak čekejte podívanou s podobným zaměřením. Osobně se divím, že se Francouzi nebojí natočit film, kterým si tak trochu v očích svých sousedů podkopávají nohy. Tady se opět zobrazila ta nemohoucnost policejních složek v těch nejproblémovějších čtvrtích (a to není samozřejmě jen otázka města Marseille). V pár momentech mi bylo z té všudypřítomné beznaděje, v které se hlavní hrdinové doslova a do písmene topí, fyzicky špatně. Jinak Jimenez si u mě díky filmu La French vybudoval jméno, i zde prokázal své nesporné kvality na poli režie i scénáře. Gilles Lellouche skvělý! Ten 20minutový zátah na ghetto uprostřed filmu asi patří k nejvyhrocenější části BAC Nord, chvílemi jsem zapomněl dýchat :D Druhá půlka se nesla ve volnějším tempu, pořád ale měla co nabídnout. Závěr potěšil. Filmařina jako řemen. 7,5/10 ()

C0r0ner

Už mě ta policejní francouzská akční dramata pomalu přestávají bavit, protože i když jsou to do jednoho kvalitní filmy, jsou všechny jeden jako druhý. Bac Nord ovšem pěkně ukazuje, jak si to Francouzi ve své zemi krásně zařídili. A jeden detail - všichni policajti jsou bílí a naprostá většina gangsterů ne. Náhoda? 70% ()

• Film je inspirován skandálem, který se odehrál v roce 2012 v rámci protizločinecké brigády (BAC) v Marseille: osmnáct jejích členů bylo posláno do nápravných zařízení za obchodování s drogami a vydírání. (bianci)
  • Natáčení začalo 5. srpna 2019 a trvalo 10 týdnů. Natáčelo se v Marseille a okolí. (bianci)
  • Pôvodne sa malo reálne natáčať na notoricky známom sídlisku la Castellane, od nápadu sa však, logicky, upustilo. (Real Tom Hardy)