Reklama

Reklama

VOD (1)

Operátor tísňové linky (Jake Gyllenhaal) se snaží zachránit volající, které jde o život, ale brzy zjistí, že všechno je úplně jinak. (Netflix)

Videa (2)

Trailer 1

Recenze (253)

SOLOM. 

všechny recenze uživatele

Na tento americký remake jsem se podíval zhruba den po dánském originálu a musím souhlasit s těmi, kteří tvrdí, že je minimálně o třídu horší než původní kousek. A to po všech stránkách. Nepomohl tomu ani zbytečně afektovaný Jake Gyllenhaal ani to, že tvůrci lehce pozměnili samotnou zápletku – zvláště pak závěr – který svým způsobem postrádal logiku (jak dlouho že ten malý synek ležel rozřezaný u nich doma, zatímco policie a tísňová linka pátrali po matce a dodávce…?). Ať jdou amíci do prdele, takhle rozjebat solidní komorní drama vlastní fantasmagorií…A ty genderové hajzlíky na konci?… ()

TheEvilTwin 

všechny recenze uživatele

Nová, americká verze The Guilty je leaknutá venku a jelikož si nepamatuji a nechci srovnávat se starou, dánskou verzí, hodnotím film samostatně. Uvnitř tak nějak cítím, že se celý film drží originálu jako klíště a kopíruje děj, scénář i emoce a nechce se mi nadhodnocovat něco, co jsme už vlastně jednou viděli, ale zde nemůžu jinak, než jednoduše nadšeně konstatovat, že se film povedl. One man show Gyllenhaala, který si zde krade všechnu slávu a divák bude zarytě zatínat nehty do sedačky, protože nejen, že bude emočně až na kost vyždímaný sám, ale současně jde vidět, že je naplno vyždímaný i Gyllenhaal a jeho comeback na plátno po delší době je famózní, fantastický, akční, napínavý a jednoduše sakra dobrý, a to i přesto, že jsem byl k filmu strašně skeptický. Jak mají amíci tendenci mrvit remaky kvalitních filmů, zde jde o naprostý opak a oproti odtažité a nemastné předloze je tohle solidní nadprůměr. ()

Reklama

filmfanouch 

všechny recenze uživatele

Americká předělávka thrilleru Tísňové volání vyvolávala i kvůli vysokým kvalitám dánského originálu snadno pochybnosti. I kvůli pověsti amerických předělávek evropských hitů. V hlavní roli americké předělávky se sice objevuje Jake Gyllenhaal, režíruje schopný Antonie Fuqua a hlasové výkony propůjčili například Riley Keough, Ethan Hawke či Paul Dano, přesto snadno vznikali pochyby. Várka pozitivních ohlasů z Filmového festivalu v Torontu přitom začala slibovat, že americké The Guilty rozhodně není zbytečnou záležitostí a pochyby by snadno měli jít stranou. Bohužel první várky nadšených ohlasů vždy nezaručují jasnou výpovědní hodnotu.   Po nadšených ohlasech z Toronta je Viník zklamáním. I tentokrát většinu času sází americká verze na jednu místnost, jeden telefon a jednoho herce. Jake Gyllenhaal má v podstatě prostor jen pro sebe a dokáže opět dokázat, že jedním z nejtalentovanějších herců současného Hollywoodu. Krom menších rolí a vokálních výkonů je Viník v podstatě Gyllenhaalovou One Man Show, kdy Gyllenhaal do svého výkonu skutečně dává naprosto všechno. Jestli kvůli něčemu stojí za to Viníka vidět, je to právě Gyllenhaalův výkon.   Fuqua dokáže pracovat s atmosférou, rozhodnutí, že se kamera v podstatě většinu času věnuje Gyllenhaalovu obličeji pomáhá se jeho postavě dostat pod kůži, působí to skoro tak, že je divák přímo vedle Gyllenhaala a jeho náročnou službu prožívá s ním.   Scénáře se chopil Nic Pizzolaneto, autor mimochodem takového nenápadného seriálu jménem True Detective. Jeho scénář dle očekávání není adaptací dánského filmu 50: 50, s takovým hlavním hrdinou pracuje zcela jiným způsobem. Viník se celkově snaží útočit více na emoce, Tísňové volání bylo ovšem o poznání více vtahující a zajímavější. I s hlavním hrdinou ve finále pracovalo o poznání zajímavěji, Viník v tomhle ohledu zklamává a zamrzí to i kvůli faktu, že scénář psal právě Pizzolaneto. A momenty, kdy se to celé jaksi pokouší o sociální komentáře jsou vyloženě nefunkční.   V průběhu to vypadá, že i přes fakt, že se film odehrává většinu času v jedné místnosti s jedním hercům to celé bude vizuálně nápadité. Fuqua a kameraman Maz Makhani skutečně přichází se zajímavými vizuálními nápady, ve finále jich ovšem není zas tak moc. Časem se navíc vlastně definitivně ukáže, že i přes fakt, že nejde o kopírku 50: 50 je Viník pořád tak trochu film navíc, kterému nemá člověk důvod dávat přednost právě před Tísňovým voláním. Americká verze má sice skvělého Gyllenhaala, Tísňové volání ovšem mělo zase skvělého Jakoba Cedergrena a celkově v něm vše fungovalo o poznání působivěji. Americká předělávka samotný námět kdovíjak nepozměňuje, krom pár stěžejních rozdílů nepřidává nic nového. A i proto se jen tak nezbaví pachutě zbytečnosti.   Viník neurazí. Díky faktu, že trvá pouze hodinu a půl rychle uteče, má skutečně skvělého Gyllenhaala, v první polovině slušné vizuální uchopení a i hudba Marcela Zarvose slušně podporuje atmosféru, kterou Fuqua v rámci možností servíruje. V průběhu se ovšem definitivně ukáže, že Viníka svět nepotřebuje, protože po Tísňovém volání přeci jen nic nového nepřináší. Krom sledování fascinujícího výkonu Gyllenhaala vlastně snad neexistuje důvod, proč by měl někdo dávat před Tísňovým voláním přednost právě téhle americké předělávce. Pro neznalce původního filmu možná bude fungovat o poznání silněji, ta pravá kvalita ovšem v případě této látky pochází z Dánska....... () (méně) (více)

Happens 

všechny recenze uživatele

Překvapuje mě, že originál je o poznání lepší, když tady máme tohoto hereckého superbejka. Jake se snaží, snaží se moc, což je tak trochu poznat, v podstatě to tím i mírně kulhá oproti originálu, možná za to mohu i já, že vím, jak se bude odhrávat děj, přeci jenom film postavený na jednom volajícím člověku, co se snaží zachránit "nevinnou" ženu, je prostě trochu plochý, když znáte plottwist. ()

castor 

všechny recenze uživatele

Evidentně jde o poldu, který neuhne. Cílevědomý, zarputilý, loajální. Ovšem teď ho čeká soud a do té doby sedí na pozici operátora linky první pomoci. Nasraný, otrávený, sarkastický. Mezi desítkami hovorů přijme jeden, u kterého to vypadá, že se jistá žena ocitla v kritické životní situaci. Doma dvě osamocené malé děti, ona v autě s násilnickým partnerem. Asi. Kdo ví. Antoine Fuqua si minule (sci-fi Infinite) vybral slabší chvilku, sice skvěle dokáže pracovat s atmosférou (o jindy vymazlené akci nemluvím, ta tady schází), přesto tenhle materiál (originál jsem neviděl) nepřetavil v nějaký působivější kus. Postupně vynervovaný Jake Gyllenhaal a jeho ksicht neslezou z plátna, nicméně spolehlivě naplňuje označení jednoho z nejtalentovanějších herců své generace. Jenže sám na to nestačí. Obzvlášť když víme, že Fuqua umí lépe. ()

Galerie (6)

Zajímavosti (5)

  • Rovnako ako dej filmu, aj jeho natáčanie prebiehalo v Los Angeles. (Real Tom Hardy)
  • Děj filmu se odehrává v pouhých 4 místnostech. O zbytku pouze slyšíme nebo vidíme na monitorech. (Zix.)

Související novinky

Chris Rock bude režírovat remake dánského Chlastu

Chris Rock bude režírovat remake dánského Chlastu

30.01.2024

Lamentovat nad tím, že vznikají anglicky mluvené remaky světových filmových hitů, by už nemělo příliš smysl. Občas z toho může alespoň vzejít fajn snímek, který podnítí zájem o danou látku, případně… (více)

Jake Gyllenhaal a Guy Ritchie spojí síly

Jake Gyllenhaal a Guy Ritchie spojí síly

10.10.2021

Přestože zatím o příštím filmu britského filmaře Guye Ritchieho (Rozhněvaný muž, Sherlock Holmes) nevíme takřka nic, projekt už se pomalu začíná blížit před kamery. O hlavní roli teď navíc jedná Jake… (více)

Reklama

Reklama