Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Drama
  • Akční
  • Komedie
  • Horor
  • Krimi

Poslední recenze (2 791)

plakát

All We Imagine as Light (2024) 

Mimořádně jemný, tichý, pomalý film s čistou, melancholickou duší. Začíná jako profil přelidněné, zadeštěné Mumbaie s náhledem do života dvou kamarádek v ní, a později se přesune na klidnější místo. Hraný debut zkušené dokumentaristky připomíná, s jakým zájmem a pozorností umí o pocitech postav vyprávět kvalitní autorské indické dramata. Na prohloubení působivosti jim přidává sociálně nevlídné prostředí a nelehký život v něm. Být zde šťastný znamená žít v iluzi. [Cannes FF]

plakát

Anora (2024) 

Pokud si o filmu nic předem nepřečtete a nezkouknete trailer, je dokonale nepředvídatelný nejenom dějově, ale i žánrově. Závažnost situace, ve které so ocitne protagonistka, se může lehce přehoupnout z vyhrocené komedie do krutého dramatu. A film tuto tenkou hranici balancuje mistrovsky, bavíc do hlasitého smíchu a současně držíc v napětí a obavách. Sean Baker je Stevenem Spielbergem nezávislého filmu, mimořádně nápaditý scénárista a režisér s unikátním citem pro sociologii, který umí o lidech a jejich duších vyprávět jako nikdo jiný. Anora je komedie, jaké nevznikají a drama, které obnaží srdce odkud to nečekáte. Absolutní knokaut a dojetí. Děkuji. [Cannes FF]

plakát

The Substance (2024) 

Nenechte se odradit prvoplánovou dějovou premisou a béčkovou stylizací. Reflektujíc pravidla televizního show businessu je to povrchní záměrně. Zašlé se musí měnit za mladé s dokonalým tělem. A celebrity jsou kvůli tomu se svým tělem ochotny udělat cokoliv. Prvních asi sto minut se mi až nechtělo věřit v přítomnost tak lacině stylizovaného braku v soutěžní sekce Cannes FF. Ovšem Coralie Fargeat má s námi vyšší plán a roztočí to do nečekaných obrátek - psychologicky vnitřním konfliktem hlavní postavy, i žánrově po vzoru ranní splatter tvorby Petera Jacksona. A to do takřka transcendentálního body horor spektáklu, ve kterém se nebojí vtipně použít ani Herrmannovu hudbu z Vertiga či Straussovu z Vesmírné odysey. Perfektně obsazená Demi Moore v roli končící, a Margaret Qualley v roli vycházející hvězdy televizní show. Ta, mimochodem, býti v letošní Cannes soutěži taky v novém Lanthimosovi, zažívá skutečnou kariérní krasojízdu. Díky Tarantinovi za její objevení! Kdyby film v prvních sto minutách nepracoval s béčkovými prvky tak průhledně a předvídatelně, dal bych pět hvězd! ___ Přijde mi, že režisérky začínají ve filmech ukazovat daleko více ženské nahoty než režiséři. Příkladem jsou jenom z letošního Cannes jak Les Femmes au balcon, tak The Substance, kde si detailně prohlédneme prsa Demi Moore i Margaret Qualley. Nemluvě o smršti jejích křivek v elasťácích. Mňam! [Cannes FF]

Poslední hodnocení (4 598)

Key Largo (1948)

29.05.2024

Švýcarák (2016)

28.05.2024

Boy Kills World (2023)

27.05.2024

La Plus Précieuse des marchandises (2024)

26.05.2024

All We Imagine as Light (2024)

26.05.2024

Anora (2024)

25.05.2024

The Substance (2024)

25.05.2024

The Apprentice (2024)

25.05.2024

Gazer (2024)

24.05.2024

Reklama

Poslední deníček (152)

Rozhovor s Christopherem Youngem

Jeden z nejpříjemnějších lidí, jaké jsem kdy potkal. Hollywoodský skladatel soundtracků, často ke kvalitním hororům. Video rozhovor pro cinefily a fanoušky filmové hudby:
https://www.csfd.cz/tvurce/62938-christopher-young/videa/

Rozhovor s Christopherem Youngem