• Akční
  • Dokumentární
  • Krimi

Recenze (5 426)

plakát

Zeiten ändern Dich (2010)

Takový výrazně chudší německý příbuzný 8. míle, kde jsem měl zejména zpočátku velký problém se naladit na vlnu filmu kvůli divnému střihu. Úplně nedovedu ohodnotit přínos arabáče s japonskou přezdívkou žijícího v Německu, který se proslavil pouze tím, že skládal nějaké píčoviny v rámci nejzbytečnějšího hudebního žánru - rappu a měl štěstí, že v Německu zrovna žilo dostatek ještě hloupějších jedinců, kterým se jeho sračkoidní tvorba líbila. Typickým publikem byly fanatické školačky očekávající svoji první menstruaci. Do filmu jsem pronikal velmi pozvolna a trošku mě bavit začal asi až někde za polovinou. Nejlepší byl rozhodně závěrečný koncert, kde se objevil božský Kája a poprvé tak byla slyšet skutečná hudba. [60 %]

plakát

Perfektní den (2015)

Viděl jsem už za svůj život přes 5 000 filmů, ale nevzpomínám si, že bych někdy viděl něco podobného. Velmi příjemná výprava mezi členy hodně bizarního týmu humanitních pracovníků někde na Balkáně. Jednotlivé postavy jsou velmi dobře napsané a každá vám nějakým způsobem přiroste k srdci a hlavně všechny působí uvěřitelně a chápete jejich motivace. Nejvíce mě rozhodně bavil Tim Robbins chrlící hlášky jako na běžícím páse ve velmi nezvyklé roli. Velmi dobře film pracuje s nenuceným situačním humorem, kterým skvěle odhlehčuje drsné pozadí doznívající války. [82 %]

plakát

Tarot (2024)

Tarot byl jedním z mála hororů s povedeným trailerem, který nás v kině dokázal nalákat k návštěvě. K návštěvě, které jsem začal litovat asi po úvodních 15 minutých, které v doprovodu příšerné nehororové hudby působily jako svěží letní komedie. Jediné, co se snímku povedlo bylo ztvárnění postaviček z karet. Bohužel jejich veškerý potenciál zůstal pohřben v nekonečné mozaice klišé. Výběr postav probíhal dle těch nejotřepanějších šablon a všechny z postav byly předem předurčeny k tomu, že vám budou naprosto lhostejné. Jednotlivé vraždičky byly potom vyloženě trapné a nemohl jsem se ubránit pocitu zcela promrdaného potenciálu. Závěr byla už vyloženě jen sebeparodující třešnička na dortu. [20 %]

plakát

Furiosa: Sága Šíleného Maxe (2024)

Po technické a akční stránce naprosto vymazlená záležitost, u které člověk skvěle vypne. Doporučuji si zajít do kina na verzi 4DX, kde zběsilá akce ještě více vynikne. Byli jsme protřepaní jako Martini ve filmu s Jamesem Bondem. Moc se mi líbilo, že se zde zbytečně nežvanilo. Ono by to vlastně ani mezi řinčením motorů stejně nebylo slyšet a diváci se tak mohli rochnit v přehlídce perverzností postapokalyptického světa. Tento snímek zcela jistě neocení fanoušci Green Dealu. Vzhledem k současné extrémně nízké návštěvě kin obecně se však trošku bojím, aby na sebe snímek vůbec vydělal. Načasování jeho umístění do kin nebylo ideální a nad příchodem dalšího dílu tak může viset zlověstný otazník. [86 %]

plakát

Vrásky (2011)

Kdo trpí panickou hrůzou ze stáří, ten bude u tohoto animáku propadat do hlubokých depresí. Velmi nepříjemný a velmi uvěřitelný pohled do zákulisí stáří, před kterým se nejde skrýt. Jednotlivé mini příběhy jsou napsány moc hezky a až nepříjemně uvěřitelně. Nechybí občas humorné vložky, které jsou příjemnou odbočkou z drsného příběhu o postupné ztátě sebe sama. [85 %]

plakát

Stezka Českem - Orlické hory (2024) (epizoda)

Tato epizoda vybočovala ze standardní chůze projížďkou s vozíčkáři, kteří brázdili hory jako jezdci Formule 1. Znovu skvěle padnoucí hudba a příjemně relaxační atmosféra. Tento dokument si člověk musí šetřit. [80 %]

plakát

Stezka Českem - Adršpach a Broumovsko (2024) (epizoda)

Co napsat a neopakovat se? Mám pocit, že jsem dosud nechválil skvěle zvolenou hudbu, která činí tyto toulky českem ještě příjemnějšími. Znovu působivá pestrá krajina, krásné povídání Mirka Vkadyky a hromada sympatických lidí na cestách. Člověk má problém se při sledování tohoto putování rozhodnout, kde má vlastně začít. [80 %]

plakát

Stezka Českem - Jizerské hory a Krkonoše (2024) (epizoda)

Již od pohledu extrémně náročná etapa, kde se pouze stoupá nebo klesá. Nádherná příroda na každém kroku však za cestu stojí. Mirek mě baví. Každý krok je napěchován zajímavostmi o daném místě. Neskutečně relaxační záležitost, která vás hodí do pohody. Obdiv ke všem těm správcům lesních barů či lesních ubytování. [80 %]

plakát

Stezka Českem - České Švýcarsko a Lužické hory (2024) (epizoda)

Zajímalo by mě kolik km denně Mirek svým tempem ujde. Předpokládal bych, že to bude něco kolem 20 km. Idiota, který má tento požár na svědomí by měli upálit na hranici. Pohled na ohořelé a vykácené lesy bolí. I ve spustošené krajině však Mirek našel místa, která za návštěvu rozhodně stojí. [80 %]

plakát

Neposkvrněná (2024)

Nemůžu si pomoct, ale film mi brutálně připomínal The First Omen. Ať už z hlediska nápadně podobného scénáře, či rovnou s podobností jednotlivých scén. Oba filmy jsou i dost podobné, co se týče kvality. Tento své dvojče zásadně převyšuje zejména co se týče velikostí kůzlátek hlavní hrdinky. Dojem trošku kazí, že je zde neukázala. Zklamaní mužští diváci však mohou nahlédnout v seriálu Euforie. Velmi zajímavý je kontrast těchto rolí: neposkvrněná vs. totální kurva. Při pohledu na zdejší hodnocení člověk nemůže mít od tohoto fulmu vysoká očekávání. Nejvíce mě asi překvapilo velmi slušné finále. Většina filmu se bohužel nese v nepříliš zábavném a velmi stereotypním duchu s několika podařenými momenty. [50 %]