• Krimi
  • Akční
  • Horor

Recenze (8 168)

plakát

Metoda Markovič: Hojer (2024) (seriál)

Stala se věc neuvěřitelná. Viděl jsem český seriál z kriminalistickou tématikou, který mě nejen nezklamal, ale dokonce mě velmi bavil (to bylo sice neobvyklé ale ne neuvěřitelné), sejmul mě ale fakt, že za tímto zážitkem stojí Nova. Ještě několik takových překvapení a začnu snad věřit i na neposkvrněné početí největšího z tesařů. Ale to mi asi nehrozí, předpokládám, že k takovým počinům u našich komerčních televizních stanic dochází jednou, maximálně dvakrát za deset let. Předloha byla zpracována velmi slušně, herecké obsazení parádní (zejména duo Uhlík / Lněnička) a já jsem si to opravdu užil. / Poučení: Ukaž mi obsah své ledničky a já ti řeknu, kdo nebo co jsi. 4*+

plakát

Metoda Markovič: Hojer - Cesta ke světlu (2024) (epizoda)

Tvůrci seriálu ani ve finále nezklamali, jeli si to své, a to je moc dobře, protože se mi zase po delší době příjemně dívalo na českou kriminálku. Major Markovič z toho sice vyšel v trochu divném světle, protože jeho nechuť k trestu smrti ani v Hojerově případě nevycházela ze sympatií k vrahovi, ale ze snahy odstranit i další policejní pomníčky (kdo četl předlohu, ví). Já odpůrcem trestu smrti nejsem, takže jsem si vraha, který se cestou k oprátce svíjí hrůzou, opravdu vychutnal. Alespoň jednou v životě měl, parchant, představu o tom, co prožívaly jeho oběti. / Poučení: Čtrnáct káv denně je přece jen příliš.

plakát

Jo Koy: Živě z Brooklynu (2024) (pořad)

Mé třetí setkání s Jo Koyem nedopadlo nejlépe. Šlo sice o podstatně lepší zážitek, než jakým pro mě byl jeho filipínský speciál, tam byla ale laťka umístěna tak nízko, že ji nebylo těžké překročit. Úvod mi způsobil nejeden rozpačitý moment a i v dalším průběhu jsem se až příliš často neměl čemu smát. Situaci naštěstí zachraňovalo několik povedených humorů a celý závěr, v němž Jo Koy vysvětloval mladé generaci, proč by si měla vážit matek, ale jako celek na mě tohle vystoupení příliš nefungovalo. / Poučení: Rozpačitý dojem, rozpačité hodnocení.

plakát

Forst (2024) (seriál)

Podíval jsem se na snímek Kolory zła: Czerwień a Netflix mi následně nabídl tento seriál. Neměl jsem tušení, že jde ze strany Netflixu o záludnou pomstu za všechna negativa, na která si dlouhodobě u tvorby pod hlavičkou této společnosti stěžuji a jako idiot jsem vlezl do nastražené pasti. Snad se nepletu, když napíšu, že šlo o nejhorší polský seriál, který jsem kdy viděl. Pokud bych se snad přece jen mýlil, šlo by tedy jednoznačně o jeden ze dvou nejhorších polských seriálů, které jsem kdy viděl. Netuším, kde v Polsku vyhrabali partu neumětelů, kteří dali dohromady tuhle slátaninu, která po většinu času postrádala elementární logiku, z polských silových složek udělala tlupu kreténů a přišla s hlavním hrdinou, jenž na mě působil jako kombinace Jamese Bonda, Casanovy, Carrie Mathison a Terminátora. Strašná bída, které u mě tu půlhvězdu zachránila jen tatranská panorámata. / Poučení: Pokud tě napadne udělat si výlet na Lomnický štít, všeho nech, vydýchej se a už se k podobným myšlenkám nevracej. 1*-

plakát

Forst - Episode 6 (2024) (epizoda) odpad!

Ja pierdole... No, nutno říct, že u mě seriál po celou dobu směřoval k tomuto momentu, takže velkolepé, naprosto srozumitelné, vše vysvětlující finále posílám po zásluze do odpadu. Na druhou stranu ale klobouk dolů před sebedůvěrou tvůrců, kteří jsou si natolik jistí svými schopnostmi a kvalitou svého díla, že neváhají jít i do pokračování. Já v sobě podobnou odvahu zcela jistě nenajdu, takže první řada je pro mě i řadou poslední. Šestá epizoda pro mě byla čistou katastrofou a jen potvrdila všechna negativa, která mi na seriálu vadila. / Poučení: Na souboj terminátorů se vždy vyplatí počkat.

plakát

Forst - Episode 5 (2024) (epizoda)

Kromě nádherných záběrů Tater se v páté epizodě objevilo konečně něco jiného, nad čím jsem se mohl trochu zamyslet. Pokusil jsem se totiž vyřešit vzniklé dilema; zaměstnává větší množství vypatlanců polská policie nebo prokuratura? Na základě tohoto seriálu bych si tipnul, že to bude tak šedesát na čtyřicet z pohledu policie. Před jistě epickým finále a po pěti absolvovaných dílech si dovolím zodpovědně prohlásit, že se jedná scénáristickou dyzentérii, kterou bych očekával spíš od Němců, naši severní sousedé už laťku položit níže snad ani nemohli. / Poučení: "Forst nás oklamal všechny." V polském originále (a s českým myšlením) tahle věta přesně vystihla Wiktorův přístup k životu:-D 1*-

plakát

Metoda Markovič: Hojer - Chyba systému (2024) (epizoda)

Zatímco si tvůrci seriálu často vcelku rádi zafabulují, u páté epizody jsem ocenil skutečnosti velmi odpovídající služební cestu na Slovensko. Ve všem tom marasmu jsem si užil i občasné záludné ataky černého až šibeničního humoru, jen ta zoufalá hra na city, aby to bylo takové jako americké, mi lezla na nervy. Tvůrci mi to ale dokázali vynahradit skutečnými záběry z rekonstrukce, každý pohled na pravého Láďu mi způsoboval nepříjemné pocity. Tím nechci říct, že by mě herecký výkon Petra Uhlíka nechával chladným, naopak ho považuji za velmi povedený, připadá mi tak uvěřitelný, že bych u něj pro jistotu provedl domovní prohlídku. Jeden nikdy neví... / Poučení: Heslo: "Kvalitnější stravou k lepším zítřkům", mi přijde fakt slabé, volil bych spíše formu: "Kvalitnější stravou k pravidelné stolici".

plakát

Forst - Episode 4 (2024) (epizoda)

Tatranská panorámata u mě stále ještě pracují pro seriál, a udržují ho tak půl hvězdičky nad odpadní jímkou. Nemůžu si pomoct, ale čím déle příběh policejního Casanovy vyšetřujícího případ, z něhož byl odvolán a v němž se policie zjevně nadále neangažuje (vždyť těch mrtvých nebylo ani deset, že jo, tak proč si trhat žíly), sleduji, tím nabývám větší jistoty v tom, že minimálně scénáristům by nevyšel test na drogy negativně. Já bych to tipoval na nějaké halucinogeny, protože tohle by s čistým krevním obrazem snad ani spáchat nešlo. / Poučení: Když ti do stopáže schází nějaké ty minuty, připiš tam nějakou soulož. 1*-

plakát

Forst - Episode 3 (2024) (epizoda)

Těžko tomu věřit, ale seriál se opravdu ještě zhoršuje. Tentokrát se polští tvůrci pokusili o cosi jako bondovku a z mého úhlu pohledu to opravdu nedopadlo dobře. Prastarý, pravděpodobně i ve svém věku a stavu stále nadržený zloun v luxusním high- tech sídle / bordelu na Lomnickém štítu, to jsem fakt ještě neviděl. Do toho zkrachovalý, leč pro ženy neodolatelný, polský policajt a fakt stupidní děj... Zachraňují to vyloženě jen ty Tatry. P.S. Figury v tomto panoptiku mi velice připomínaly sestavu v Kingově hotelu Overlook. / Poučení: Na Lomnický štít jen v doprovodu dobře placeného oddílu žoldáků. 1*-

plakát

Metoda Markovič: Hojer - Rodinná záležitost (2024) (epizoda)

Láďa byl v podstatě takový fajn kluk a vzorný pachatel. Při výsleších plně spolupracoval, nesnažil se poplivat nebo pokousat příslušníky, byla s ním docela sranda a člověk by málem i zapomněl, jaké to bylo zkurvené monstrum. Zůstaly za ním mrtvoly, přeoral životy pozůstalým, ale vsadím se, že by se v dnešní nemocné době (a to si o socíku iluze rozhodně nedělám) jistě našlo nemálo těch, kdo by horovali za jeho propuštění. I čtvrtá epizoda na mě fungovala, i když si myslím, že si tvůrci mohli některé věci odpustit. Ta rakovina už tu byla přece jen trochu na sílu. / Poučení: Pro konverzaci u večeře si pečlivě vybírej témata.