Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Akční
  • Drama
  • Komedie
  • Animovaný
  • Krimi

Poslední recenze (1 432)

plakát

Svatá (2024) (TV film) 

Bylo by to zhola obyčejné, průměrné televizní drama o rodinných vztazích, kdyby nebylo dvou faktorů: 1) Skutečně je výjimečné, aby herečka, které je 93, měla hlavní a nadto vyloženě tahounskou roli. (To je dobrý!) 2) Děj je přiznaně a zjevně inspirovaný příběh Věry Sosnarové. (To je špatný!) _____ Zatímco Sosnarová si za své lhaní odsouzení zaslouží bez sebemenšího zaváhání, filmovou hrdinku se snažili tvůrci prezentovat tak, aby se jí odpouštělo snadněji. Jednak byla v zoufalé situaci a peníze z podvodem získaného státního odškodnění nechtěla pro sebe, jednak si přivlastnila životní příběh jiné, leč existující osoby. Nedá se tedy tvrdit, že by Bohdalové postava o gulazích šířila falešné představy. Na rozdíl od Sosnarové, jejíž příběhy byly kompletní výmysl nepoučeného laika a historické poznání popíraly. _____ I tak film přichází s naprosto zvráceným rozhřešením, podle něhož je balamucení lidí "pro dobrou věc" žádoucí a je dokonce zcela v pořádku, pokud se na něm podílí i novináři.

plakát

Perinbaba a dva světy (2023) 

Pozdní Jakubisko na steroidech. Nejvíc WTF film poslední dekády a ultimátní kombinace geniality a patlalství. _______ Jako žádný Jakubiskův film, ani tento nemá sedící postsynchrony (a ano, i zde jsou často nalepené na záběry, ve kterých herci zjevně neříkali vůbec nic a není jim vidět do obličeje). Ani se to příliš nepřehání s kontinuitou záběrů, takže jakákoli akce (čímž myslím scény typu "děti chytají běžícího psa") působí značně avantgardně. Nikdo neřeší, že CGI hrad / zámek na velkých celcích vypadá úplně jinak, než lokace, ve kterých jsou točené scény s herci, a které by se měly nacházet na tom samém hradu / zámku. Je tam dost CGI, které je jen 2D a někdy vypadá hnusně. Postavy samotné Perinbaby a Smrti tam nějak náhodně přepadly z původního filmu a nedaří se je do vyprávění smysluplně zaintegrovat. _______ Všechny bizarnosti, jejichž kompletní výčet by byl dlouhý, ovšem jde smést s tím, že velkou část filmu sledujeme sen (a dokonce i sen ve snu), kde se na kauzální logiku nehraje ¯\_(ツ)_/¯ _______ Je také nutné zdůraznit, že Jakubisko vyniká výrazným výtvarným talentem a ani moc nevadí, když trochu pohádkově kýčaří, nebo po stopadesáté opakuje svoje oblíbené motivy. Jeho práce s prvky lidové slovanské kultury a mytologie v československém kontextu působí svěže. Fantazie a nápadů je v Perinbabě II víc jak ve všech českých pohádkách za posledních dvacet let dohromady. Ale zas škoda, že chybí subtilní erotické a hororové motivy tvořící velkou část kouzla Perinbaby původní._______ Nevím, jestli bych někomu ten film s klidným svědomím doporučil a číselně hodnotit se asi dá jen na nějaké Schrödingerově stupnici, ale když už tuzemské WTF, tak prosím něco takového a ne Magnuska nebo Evu Toulovou.

plakát

Godzilla x Kong: Nové impérium (2024) 

Nové impérium přichází nedlouho poté, co (i) našimi kiny prosvištěla vynikající Godzilla -1, což přirozeně svádí k nářkům nad tím, jak zas jednou Američané svou dětinskostí a megalomanstvím zkazili vážnou zahraniční látku. Ale taková tvrzení by samozřejmě byla pomýlená, neboť vážné filmy jsou v japonské godzillí sérii nepočetnou výjimkou, nikoli pravidlem. _______ Kdykoli se budeme chtít rozčilovat nad tím, jak je Nové impérium scenáristicky odfláklé a dokazovat to třeba ne legračních pasážích, kdy postavy začnou zdlouhavě vysvětlovat z prstu vycucanou mytologii Dutozemě, měli bychom mít na paměti, že podobně lze potopit velké množství G-filmů. A rozhodně nejen těch z období Šówa. _______ Pořád se mi ale těžko přenáší přes srdce, že Nové imérium trpí klasickou hollywoodskou sequelitidou. Studia na jednu stranu dělají seriálovitá "cinematická univerza", aby příliš neriskovala nevyzkoušenými náměty, ale na druhou stranu s fikčními světy těchto univerz zachází zcela volně podle toho, jak zrovna vypadají fanouškovské reakce na konkrétní filmy. V každém jednotlivém dílu franšízy se tak může stát úplně cokoliv, včetně návratu mrtvých postav nebo narušení / převrácení dříve ustanovených pravidel. Není úplně lehké udržet si vůči světu s takto anarchistickými pravidly nějaký zájem.

Poslední hodnocení (4 174)

Furiosa: Sága Šíleného Maxe (2024)

22.05.2024

Svatá (2024) (TV film)

21.05.2024

Osud světa (2002)

20.05.2024

Game Story (2024) (seriál)

03.05.2024

Perinbaba a dva světy (2023)

20.04.2024

Choking Hazard (2004)

16.04.2024

Opičí muž (2024)

10.04.2024

Godzilla tai Hedorah (1971)

07.04.2024

King Kong vs. Godzilla (1962)

06.04.2024

Reklama

Poslední deníček (19)

Profil režiséra a herce Raje Kapoora

O jedné z nejvýznamnějších postav klasického hindského filmu jsem psal původně do doktorandského semináře. Myslel jsem, že text použiju jako biografii na CSFD, ale nakonec z toho vylezlo něco mnohem rozsáhlejšího... Celý text si můžete přečíst tady.

Profil režiséra a herce Raje Kapoora