Reklama

Reklama

Nejsledovanější žánry / typy / původy

  • Animovaný
  • Akční
  • Komedie
  • Krátkometrážní
  • Sci-Fi

Recenze (65)

plakát

Furiosa: Sága Šíleného Maxe (2024) 

Neměl jsem nijak přestřelená očekávání, i tak jsem byl ZKLAMANÝ. Původně jsem ani nijak zvlášť netoužil po návštěvě kina, ale vidím přes 80 %, tak to musí stát za to, že jo? No… Furiosa je audiovizuálně nezajímavá. Ne že by na tom byla přímo tragicky, ale po Fury Road je to nečekaný downgrade. Film se snaží více rozvíjet svět, ale místo toho se jenom točí v kruhu a díky tomu přestávají fungovat emoce. Anya Taylor-Joy to sice do jisté míry zachraňuje. Stačí jeden pohled a vy hned víte, jak se cítí. Ale vzhledem k tomu, že ten film chce být vážně osobní, tak to hold nestačí. Na druhou stranu – digitální efekty vypadají lépe než v traileru. A samotná Furiosa je KONEČNĚ skvělá silná hlavní ženská hrdinka. Chris Hemsworth je samozřejmě taky skvělý. George Miller si určitě zaslouží všechen obdiv (u mě bude VELKÝ úspěch, jestli se vůbec jeho věku dožiju), ale na víc jak 6/10 to rozhodně nevidím.

plakát

Počátek (2010) 

Za mě nejlepší Nolanův počin. Každého už nejspíš někdy napadlo, jestli náhodou právě teď není ve snu. Nebo jestli celý jeho život není jenom sen. No a zde je tato myšlenka dotažená k naprosté dokonalosti. Bezchybné obsazení, úžasná myšlenka, přelomové efekty, skvělý scénář, dechberoucí audiovizuální stránka. Prostě po všech směrech je to prakticky dokonalé dílo. Já tomu vlastně nemám vůbec co vytknout. Takže nemůžu jinak než tam napálit plný kvalt. 10/10 Kdo neviděl, měl by se stydět a co nejdřív to napravit.

plakát

Stovky bobrů (2022) 

Tak tohle je nejspíš jediný film svého druhu. Kdyby se Mikýř rozhodl natočit černobílou němou celovečerní grotesku, tak by dost možná vznikly Stovky bobrů. Extrémně cením tvůrčí vizi, vizuální styl a enormní kvanta vtipů, gagů a zábavných scén. Opravdu jsem se bavil a každou chvíli jsem byl překvapen, že je ten film schopný vymyslet zase další a další způsoby, jak mě rozesmát. Ale i když jsem se téměř celou dobu neskutečně bavil, tak i přes to je ten film až příliš dlouhý. Někdy byl už repetitivní a kdyby měl tak o 15 minut méně, bylo by to ideální. Nakonec mi ještě trochu vadilo, že zde umřelo šílené množství zvířat. Jasně, chápu že to byla jedna obří nadsázka, ale i tak mi to vadilo. Ovšem i přesto je to jedinečná zábava, kterou bych všem doporučil. 7/10

plakát

Atlas (2024) 

Čekal jsem fajn akční Bčko na jedno zhlédnutí, ale tohle je spíš Cčko. Scénář je méně propracovaný než moje slohovka do páté třídy. V tomhle snímku najdete prakticky nefunkční emoce. Jennifer Lopez, která je nonstop naštvaná a za celý film u ní skoro nevidíme žádnou jinou emoci. A pak absolutně debilní konflikt mezi lidmi a umělou inteligencí. Al se tady chová někdy podle logiky, někdy podle emocí a někdy úplně retardovaně, protože jinak by ten film skončil příliš brzo. Což mi připomíná - Atlas je mnohem delší, než by potřebovala být. Je zde absolutně triviální zápletka roztažená na dvě hodiny. Kdyby byla víc propracovaná, tak nic neřeknu. Kdyby se ten film zabýval worldbuildingem, tak taky ani nepípnu. Ale tady se neděje nic. Je zde jenom hromada digitálního bordelu, na který se sice koukat dá, ale žádná výhra to taky není. 4/10

plakát

Dr. Strange (1978) (TV film) 

Nejnudnější film, který jsem kdy v životě viděl. Chápu, že je to televizní produkce, a tak hold nebyl rozpočet na nějaké kouzlení. Ale taky je to SAKRA seriál o kouzelníkovi, tak by tu toho mohlo být víc než třicet sekund žluté záře. Většinu filmu se nic moc neděje, nebo „ještě lépe“ vidíme extrémně zašuměné záběry na ulice, chodící lidi, nebo různé jiné „zábavné“ věci. Má to sice jenom hodinu a půl, ale pocitově je to zhruba sedm hodin. A teď nepřeháním, kdybych se měl znova podívat na tenhle film, nebo 3 hodiny koukat do zdi, vyberu si to druhé. Extrémně nudný a nic nevypovídající film. 1/10

plakát

Scott Pilgrim proti zbytku světa (2010) 

Absolutní šílenost, u které jsem nevěřil, že by mohla fungovat v hrané podobě. Ale Edgar Wright je bůh a on to dokázal. Je důležité podotknout, že nemám žádnou zkušenost s komiksovou předlohou, ale po tomhle zážitku to rozhodně hodlám napravit. Je to šílená cesta plná barviček, kreativních nápadů, neuvěřitelně zábavných vtipů a skvělých hrátek se střihem a filmovým médiem obecně. Do toho všeho si započítejte nějakou tu romantiku a přesah do reálného života. Mohl bych to tady vychvalovat dlouho, ale nemělo by to cenu. Tohle prostě musíte vidět na vlastní oči. A kdo neuvidí, jako by nežil. 8/10

plakát

Válka zítřka (2021) 

Tak tohle je kravina galaktických rozměrů. Vizuálně to vypadalo jakž takž hezky, ale ten zbytek… Celá zápletka je neuvěřitelně hloupá a debilní. Ne že bych měl něco proti hloupým zápletkám, ale když se zbytek filmu všichni tváří, jak je to strašně vážný a seriózní snímek, tak mě to vážně irituje. Buď udělám odlehčenou akční blbinu, nebo serózní drama s funkčním scénářem. Tohle je ovšem mix obojího a absolutně to nefunguje. Ke všemu tu máme ještě super naspídované emzáky, kteří fyziologicky opět absolutně nedávají smysl. Akční scény jsou příliš dlouhé a nezábavné. Zvlášť když Chris vystřílí do vetřelce celý zásobník – nic mu to neudělá a pak ho porazí v pěstním souboji. Prostě NE. 3/10 A dal bych tomu ještě míň, nebýt hezkých barviček.

plakát

Interstellar (2014) 

Tohle mohla být 11/10 záležitost. Mám extrémně rád Sci-fi a fakticky mě těší, jak celý tenhle film vychází z reálné fyziky. Mohlo to být ultimátní scífko o objevování, bez zbytečných akčních scén, podobně jako Kontakt. A ten film tyhle věci má. Jenomže je vždy přebije deprese. Po celou stopáž cítíte, jak se všechno řítí totálně do prdele a místo fajnového objevování a prozkoumávání vesmíru tu máme záběry na depkoidně tvářící se všechny zúčastněné herce. Do toho samozřejmě hraje depresivní hudba. Ta je ovšem opravdu skvělá, takže tenhle prvek musím pochválit, stejně jako celou vizuální stránku filmu. Jednoduše řečeno – z technického hlediska to nemá absolutně žádnou chybu. Jenom je strašná škoda, jakou emoci to vyzařuje. 7/10

plakát

Tenet (2020) 

Samotný koncept a jeho provedení je naprosto bezchybné. Mít technologii invertovat něco nebo někoho v čase je myšlenka, s kterou si budete pohrávat a přemýšlet nad ní ještě dlouho po dokoukání filmu. Bohužel na rozdíl od předchozích projektů Christophera Nolana, tohle není osobní. A to je problém. Protože ten film se snaží být fakticky osobní. Jenomže vám je úplně jedno, komu se co stane. Takže se ve mně strašně bijou všechny pocity. Na jednu stranu to mám potřebu strašně vyhajpit, za tu originalitu a až chirurgicky přesné technické provedení. Jenomže na stranu druhou… to vůbec nemá srdíčko a necítíte u toho žádné emoce. Nesledujete tam postavy, do kterých byste se vžili. Ne, jsou to jenom hýbající se obrázky. A to je strašná škoda 7/10

plakát

Oppenheimer (2023) 

Tenhle snímek chce předat enormní množství informací. A i když má 3 hodiny, tak není možné, aby odvyprávěl všechny tyhle věci, a zároveň by se divákovi povedlo ponořit do jednotlivých postav, scén a situací. Nepřišlo mi, že by to mělo nějaký jasný příběhový oblouk, ale spíš to byla montáž nejdůležitějších momentů Oppenheimerova života. Tím pádem to na mě působilo spíš jako dokument, ale hůře stravitelný. Protože u normálního dokumentu nemusíte tolik přemýšlet a neskáče se tam každou chvíli v čase. Co se audiovizuální stránky týče, tak tam mi to taky nepřišlo jako nějaká pecka. Proč byly některé scény černobílé jsem stále nepochopil. A i když mě obecně historická dramata moc neberou, tak bych nechtěl být celou dobu jenom negativní. Všichni zúčastnění herci byli excelentní a obdivuju Nolanův historický výzkum pro tento film. Ale prostě mi to vůbec nesedlo. Až se budu chtít dozvědět něco víc o tomto fyzikovi, tak se podívám na nějaký plnohodnotný dokument, nebo si přečtu nějakou knížku. 5/10