Reklama

Reklama

Pilot: boj o přežití

  • Rusko The Pilot. A Battle for Survival (více)

VOD (1)

Nikolaj je válečný pilot, se svým letadlem se snaží snižovat počty nacistických letounů a také zametat cestu pozemním silám. Ovšem je sestřelen a v lesích musí bojovat o holý život. Je na pokraji sil a kromě Němců musí zdolat i hladové vlky. S velmi vážnými zraněními ho najde místní usedlík, který ho vezme domů a nechá ho ošetřit felčarem. V patách jsou Nikolajovi nacistické jednotky v čele s jejich velitelem. Ten si vzal vypátrání uprchlého pilota za vlastní cíl. U usedlíka ho nenajde, ale dá si dvě a dvě dohromady a jeho skrýš prokoukne. Naštěstí se podaří Nikolaje vypravit na cestu dál. Jednotky je ale nakonec vypátrají a Nikolaj velitele v nestřeženém okamžiku zastřelí. Pak se díky felčarovi dostane až do nemocnice. Má oboustranný zápal plic, mnoho zranění a také přijde o obě nohy. Nevzdává se a cvičí, dobře se stravuje a snaží se dostat do kondice i s protézami. Chce znovu létat a nic mu nesmí stát v cestě. Létání mu ale stejně zamítnou. Kdo to kdy viděl? Letce s protézami. Přitom v Anglii právě takový pilot létá a je to hvězda. Nikolaj se snaží dostat povolení lékaře. Všichni se mu smějí. Najde proto otce felčara, který mu zachránil život. Ten by snad mohl pomoci... (TV Prima)

(více)

Recenze (45)

rigby 

všechny recenze uživatele

Film celý působí dojmem, jako kdybych ho už někdy viděl. Nicméně úvodní scény jsou opravdu parádní, a pak i ta příroda. Ale to už je tempo značně vlažné a bez jakéhokoli překvapení. Pointu každé scény divák odhadne už na začátku. Vlastně i pointu celého filmu. A to je velká škoda. Vidět to jako první válečný film v životě, byl bych nadšením bez sebe. Takhle je to sice perfektně natočené, ale zcela podprůměrné dílo s nulovým přínosem. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Tak tu máme téměř remake Meresjeva 2021 (Příběh opravdového člověka) ...  Ach jo. Rusáci válečné filmy točit umí, musí se ale toho chopit někdo, kdo ví o čem je řeč. Současným Rusům asi snímek jako odkaz na gerojství sovětských pilotů po čas druhé světové stačí, kdo se ale o tématiku trochu jen více zajímá, bude filmem zklamán. On lecos napoví už ten úvodní útok na německou kolonu. Čelní SDKFZ je vybaveno emgéčkem. Když Skopčák vidí nalétavající dva Il2, sklopí emgéčko do nebe a pálí aniž by mířil ve stoje  ve stylu zalévání jahod zagradní hadicí. Dobře byl v šoku, dejme tomu ...říkám si já. Hned druhý záběr na německý Tiger, který zvedne lauf a pálí po šturmoviku hlavní zbraní !  Tvl to je jako jít střílet kachy kulovnicí! Neskutečné... Il2 byly bitevníky. Snesly neskutečná poškození v tom film opravdu nelže a uměly své dvojčlenné osádky donést na letiště ve stavu až neskutečném. Paradoxně šly opravovat velmi rychle i v polních podmínkách. Inu zkrátka ideální ruský stroj. Navíc uměly startovat prakticky odkukoliv. Velení se podobně jako Amíci u svých létajícíh pevností spoléhalo, že zadní střelecká obrana postačí. Že se mýlilo se ukázalo záhy a o to více, že střelci na rodíl od pilotů neseděli v pancéřové vaně. Němečtí stíhači to samozřejmě věděli a tak se vždy u prvních verzí IL2 vyplatil zadní útok i když hrozila obranná střelba zadního střelce. Mimochodem náš Nebeský jezdec Richard Husman - pravým jménem Filip Jánský ve Šturmoviku na konci války sundal jako zadní střelec německého Fokouše stodevadesátku. Jelikož ztráty střelců byly značné, dodělalo se pancéřování i u nich čímž se z Il2 stal opravdu létající tank. Dodatečná ochrana osádky se projevila na váze a ještě více se zhoršila manévrovatelnost a obratnost. Na podporu pěchoty a jako taktický bombardér byl ale Il2 skvělý a letové vlastnosti pro dané zařazení měl ideální. Proč to píšu? Protože to nebyl žádný stíhač. Il2 většinou nad cíl jako krytí doprovázely stíhačky nebo jich letělo tolik aby se zvládly krýt taktickou formací. To co se předvádí ve filmu s soubojích s Me109 je prostě kravina. Oceňuji, že alespoň letouny Luftwaffe mají svastiku na ocasech. Za větrníky  se dnes leckde na veřejných sítích banuje i když se chlubíte malbou, nebo modelem jako věrnou kopií reálného historického stroje. Na západě už si tohle ve filmech nikdo nelajzne a za chvilku zmizí i kříže z křídel. Ono se nakonec asi vůbec zakáže natáčet válečné filmy o zlích Němcích. Protože válku nevyvolali Němci, ale zlí nacisté. Němci žijící v Německu byli ti hodní, tak se to dnes leckde už píše. Survival linie ve filmu mně moc nebavila,  ohně se nebojící vlci byla také slušná blbost. Pokud chtěl někdo natočit poctu zmrzačeným letcům, kteří bez ohledu na různé druhy amputací opět nasedli do svých letounů aby pomohli porazit Germána, měl to udělat důstojněji s ohledem na reálnost. Jsem z prvních kdo by jim to přál, protože to byli opravdu borci! Tohle trochu smrdí až béčkem. No nic, jdu nainstalovat na PC Il-2. Doufám, že mně nesundají někde nad zasněnženou plání a nebudu se muset plazit zraněný po břiše do vlastních linií... Dávám za dvě dávky ze zadního kulometu UBT. * * () (méně) (více)

Reklama

jack_scott 

všechny recenze uživatele

Na rozdíl od několika modernějších, a opravdu v pohodě válečných filmů ze Sajuzu zde pokulhává spousta věcí. Sice je to rádoby efektní, ale úvodní útok na tankovou kolonu u Moskvy s ne příliš podařenými PZ IV F2 či co to mělo být...to byla tragédie. A ta snaha střílet hlavním laufem na Sturmovik... No, to sice občas asi skutečně mohlo probíhat, jakkoliv s jediným historicky zaznamenaným úspěchem, ale tedy....V takovémhle filmu to bohužel "sedí"  Rozhodl jsem se však přetrpět, a koukat dál. No, a ze Sturmovika se prej dá udělat i stíhačka xD Jediné co bylo taknějak zajimavější, byla survival část a českoslovenští ovčáci v roli vlků.  To jo. Filmu bych dal dvě hvězdičky, třetí hvězdička je za titulky, respektive seznam Hrdinů Sovětského svazu, kteří opravdu létali s takovými zraněními dál, a jimž měl být film jako pocta určen. To sice úplně nevyšlo, ale tu třetí hvězdičku pro všechny pilotní Hrdiny Sovětského svazu za burácení fantastické Авиамарш a temné Государственный гимн СССР nakonec dávám, jakkoliv jsem antikomunista. Salut! *** a 50%. ()

flanker.27 

všechny recenze uživatele

Tak, sice jsem se stále nebyl schopen dokopat k podívání se na A jitra jsou zde tichá, původního filmu (který jsem viděl kdysi v dětství) či remaku, ale dostal se mi do rukou jiný film od režiséra remaku, tak jsem do toho skočil rovnýma nohama. Ehm. Vlastně i tenhle film v základu přebírá dějovou linku jiného filmu, a to slavného Příběhu opravdového člověka, už z roku 1948. A nutno říct, že vzdor době, která oba filmy odděluje, a neskonalému pokroku v technice, jsem nucen říct, že starý film s mladým Bondarčukem je lepší. Na Pilota se sice kouká docela dobře, ale vzdor silnému tématu, prostředí a kvalitní technické stránce je to z velké části tak nějak odehrané a odtočené na jistotu, bez jakéhokoli většího dopadu. Ne vysloveně odbyté, pár scén v lese nebo učení se chodit na protézách jsou dobré momenty, ale dalo se z toho dostat daleko víc než jen standardní gerojská story s ne příliš věrohodnými bojovými scénami. Nakonec nejemotivnější jsou závěrečné titulky s poctou skutečným letcům, kteří přišli o nohy a přesto se vrátili do služby. Za tři dávám především z úcty k nim. P. S. Koutek vojensko technického hnidopicha. Il-2 typ 3 se začal používat až někdy v březnu 1942, takže na začátku filmu někdy v prosinci 1941 je to anachronismus. Sice se už dřív objevovaly letouny v polních podmínkách dovybavené zadním střelištěm, ale tohle je jasná sériová podoba. Zadní kulomet pak vypadá spíš jako DŠK než jako UBT (ale nechce se mi to detailněji zkoumat). Německé tanky na začátku jsou asi T-55 trochu upravené do podoby Pzkpfw IV. Přešel bych to u lepšího filmu, tady to zkritizuju. ()

pafka 

všechny recenze uživatele

Ted mam nesmirny odpor k cemukoliv ruskemu a pokladam za zazrak, ze jsem ten film dokoukal a ze jsem se do nej vlastne vubec pustil. Asi za to muze hlad po valecnych filmech. Film byl dobry, respektive vyborny tech trinact dni pilota, co se snazil zachranit sam v divocine. S prichodem do "civilizace" uz to zacalo pajdat a cesky dabing tomu vyrazne pritizil. A cim se blizil konec, tim vic tvurci ztraceli hlavu a tocili cim dal mene uveritelny sceny. A rusky patos. Takze 2,5, tady za prvni pulku se priklonim ke trem. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (14)

  • Režisér filmu Davleťarov priznal, že ani jeden natáčací deň sa nedal nazvať jednoduchým. Najťažšie ale bolo nakrúcanie s vlkmi. Tieto zvieratá sa nedajú vytrénovať, takže bolo mimoriadne ťažké prinútiť ich, aby boli tam, kde to filmový štáb potreboval a vrčali, keď to bolo potrebné. (Arsenal83)
  • V úvodní scéně, kdy bitevní IL-2 pronásledují tři Messerschmitty, je chyba. Jelikož se děj má odehrávat v prosinci 1941 a tyto Me109 jsou zde vyobrazeny ve verzi G-6 s typickými boulemi na kapotě motoru, tak se jedná o nesmysl, protože tato verze Me109(G-6) přišla do výzbroje Luftwaffe až na přelomu let 1942/43. (SsgtJira)
  • Bitevník Šturmovik IL-2m3, se kterým havaruje hlavní hrdina, ještě v této verzi v zimě roku 1941 nelétal, IL-2 sice již existoval, ale víceméně pouze v jednomístné verzi, dvoumístná verze přišla do výzbroje až na sklonku roku 1942, navíc letoun ve filmu nesl i osm neřízených raket ráže 82, které měly tyto letouny k dispozici až v průběhu roku 1943. (SsgtJira)

Reklama

Reklama