Reklama

Reklama

Drive My Car

  • Česko Drajv maj kár (festivalový název) (více)
Trailer 4

Obsahy(1)

Júsuke Kafuku je slavný herec a režisér, který se vyžívá v řízení svého červeného Saabu 900. Během angažmá na festivalu v Hirošimě musí tuto radost nedobrovolně přenechat mladé málomluvné řidičce Misaki. Oba během jízd na zkoušky nečekaně zjistí, že je spojuje nejen záliba v řízení. Společně naleznou způsob, jak se vyrovnat se svými traumaty a pocity viny, a jít dál. Drive My Car režiséra Rjúsukeho Hamagučiho je atmosférický snímek plný tajemství, hledání lidského porozumění a smíření. (Aerofilms)

(více)

Videa (8)

Trailer 4

Recenze (149)

Juto 

všechny recenze uživatele

Napriek tomu, čo sa spočiatku môže zdať ako trochu priamočiara súčasná dráma, režisér Hamaguči vytvoril bohatú, zručne vrstvenú majstrovskú prácu s bezchybnými výkonmi a scenárom, ktorý je svätým grálom scenáristu. Je to pribeh o traume a smútku, spoločnej samote, povahe herectva, možnosti (a nemožnosti) katarzie prostredníctvom umenia a jednoduchej blaženosti sledovania svetiel a krajín za oknom vášho auta. A mať silu ísť životom ďalej. 9,5/10 ()

malylada 

všechny recenze uživatele

Stejně uchvacující jako Birdman, kdy neskutečně propracované dialogy donutí člověka přemýšlet a vcítit se do pocitů postav. Zároveň z plynoucím dějem se nenápadně a nečekaně dokáže vrýt pod kůží a vyvolat zvláštní emoce. To celé skrze linky na pozadí divadelního prostředí, které je samo o sobě zajímavé. Člověk odchází z kina a nutí ho to přemýšlet nad spousty věcí. Hamagučiho se asi vyplatí do budoucna sledovat a začíná se nejspíš rodit další Takeši Kitano......85% ()

Reklama

JitkaCardova 

všechny recenze uživatele

Patetické, sebedojímavé, stylizující se a navrch rádoby filosofující, což je nejzoufalejší asi v momentech, kdy si tohle na mnoha rovinách významově vyprázdněné, byť důležitě se tvářícími slovy i obrazy zahlcené dílo bere do úst Čechova, který takový právě vůbec není, anebo ve chvíli, kdy pochopíme, že po hlavním hrdinovi nám stejně kumštýřsky vyvrhne, naporcuje a naservíruje i postavu herce-jinocha jakožto k tragédii spějícího mladého rozervance, či velesmutnou osobní historii postavy řidičky-mužatky.... Aj. A další špatná zpráva je, že stejně unylá, sebevzhlíživá a mělká je i kamera a otrocké herecké výkony. Že to překombinované utrpení trvalo téměř bez oddechu tři hodiny, už bolest z celé té nejapnosti jen přirozeně dovršovalo. Omlouvám se tímto milému R., kterého jsem do kina Pilotů na tuhle lesklou bídu poslední prázdninový den zatáhla. *~ ()

M.i.k.e 

všechny recenze uživatele

moje druhé setkání s Hamagučim ve velmi krátkém horizontu a upřímně by mě zajímalo jako to dělá, že zvládne natočit extrémně dlouhý, extrémně pomalý film, ve kterém se většinu času mluví o zdánlivě obyčejných věcech, nebo s v něm naopak nemluví vůbec a přesto dokáže vtáhnout, strhnout a divák nakonec nemá pocit že u něčeho podobného strávil tři hodiny bez toho aby se díval na hodinky a tlačil čas kupředu.Oproti Kolu štěstěny a fantazie sice Drive My Car vyžaduje po divákovi mnohem vstřícnější přístup a velkou dávku tolerance, ale ve chvíli kdy na tuhle hru divák přistoupí, tak se mu odmění měrou vrchovatou.Oscar v tomhle případě zasloužený...80% ()

honajz2 

všechny recenze uživatele

Může vůbec existovat něco takového jako mainstreamové slow cinema? Protože přesně takhle bych Drive My Car definoval nejpřesněji, byť je to už z podstaty věci šílený oxymoron... Je to film s vyloženě pomalým tempem, se stejně pomalým vyvíjením děje a postav a vyloženě vyžadující po divákovi, aby se do jeho pomalosti byl schopný dostat... ale spolu s tím je jednoduše srozumitelný, na slow cinema má příliš moc záběrů i dialogů a nedokáže vytvořit dostatečně silný, "minimalisticky velkolepý" celkový dojem. Ty tři hodiny mají svůj smysl, jelikož se zde neustále děje něco, co víc prozrazuje o postavách hlavních i vedlejších, ale slow cinema stojí (resp. mělo by, takový Béla Tarr toho ve svých posledních dvou filmech taky nebyl schopný a přitom to slow cinema obojí je) na komplexnosti a náročnosti naprosto všeho, kdežto v Drive My Car mi buď něco uniká, nebo to celé opravdu je tak jasné jak se zdá. Nějaký skrytý přesah jsem zde vnímal jen v tom, jak se osudy postav prolínají s texty ze Strýčka Váni (na kterého za poslední dva týdny vidím v nějakém filmu už druhý odkaz a to jsem tu hru předtím skoro vůbec neznal) a v tomhle je to možná složitější než jsem schopný pochopit, ale stejné, pořád mi to přijde jako něco navíc, než jako další vrstva. Jinak u mě Drive My Car mělo vzestupný efekt. Ono je to taky tím, že mi dost dlouho trvalo, než jsem se do toho dostal a naladil se na pomalou atmosféru (což se mi povedlo někde v půlce), ale i zpětně mi přijde, že druhá půlka má víc do sebe než ta první, jelikož ta jen něco rozvlekle naznačuje a nedává vůbec najevo, jestli se k tomu ještě někdy vrátí (a k něčemu se opravdu nevrátí - viz. ta Júsukeho oční choroba), zatímco ta druhá už v sobě má zdařilejší detailnější věnování postavám. Hrozně rád bych řekl, že aspoň v tomhle to bylo dokonale detailně propracované, ale přijde mi, že třeba u Takatsukiho se to celé rychle utne, jako by už Hamaguči jeho charakter nechtěl víc rozpitvávat (přitom tu vše okolo něj smysl dá, ale pořád mi to přijde poněkud málo) a nebo u té němé herečky mi zase chybělo větší opodstatnění pro to, proč tam taková postava s takovým postižením vůbec je a a co to v celku znamená. A někde je to zase příliš doslovné nebo příliš chtěné a na efekt, což platí hlavně o té závěrečné scéně, kde němá herečka promlouvá k Júsukemu na konci hry. Ta scéna je sice skvěle natočená, o tom žádná a platí to tak pro celý film, jen se tváří přehnaně velkolepě a díky tomu to má opačný efekt. Obecně to vůbec není špatné, filmařská stránka je detailně promyšlená včetně úhlů kamery a vynechávání hudby v nejdůležitějších scénách, ale scénář ještě potřeboval doladit a na mém hodnocení se chtě nechtě podepisuje i fakt, že se mi to do toho složitě dostávalo a že úvod byl opravdu zbytečně dlouhý. Jinak ten Oscar mě překvapuje - sice to není složitý film, ale Oscara často dostávají ty filmy, které jsou vhodné pro širší divácký okruh a tady si nedokážu představit, že by se na něco tak pomalého byl kdekdo schopný naladit. IMDB ale tvrdí opak, tak asi... asi jo, no. Lepší 3* () (méně) (více)

Galerie (25)

Zajímavosti (9)

  • Jeden ze čtrnácti oblíbených filmů za rok 2021 bývalého amerického prezidenta Baracka Obamy. (ČSFD)
  • V Japonsku se jezdí vlevo, ale Saab hlavního hrdiny má volant na straně pro pravostranný provoz. (klukluka)

Související novinky

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

NEJ roku dle TOP uživatelů a adminů ČSFD

29.12.2022

Opět se nám blíží konec roku, ale ještě před tím, než se všichni ČSFĎáci rozutečou do víru silvestrovských oslav, máme tu tradiční ohlédnutí za nejlepšími filmy a seriály roku podle nejoblíbenějších… (více)

Nominace na Oscara zveřejněny!

Nominace na Oscara zveřejněny!

08.02.2022

Jedna z nejvýraznějších hollywoodských ceremonií roku, tedy předávání prestižních Oscarů, se pomalu ale jistě blíží a dnes ve 14:18 místního času začal přímý přenos vyhlašování kompletních nominací… (více)

79. Zlaté glóby - výsledky

79. Zlaté glóby - výsledky

10.01.2022

Dnes v noci byly v kalifornském Los Angeles uděleny Asociací zahraničních novinářů v Hollywoodu (HFPA) Zlaté glóby za uplynulý rok 2021. Kvůli stále neutuchající kontroverzi kolem asociace a bojkotu… (více)

Nejlepší letošní filmy podle Baracka Obamy

Nejlepší letošní filmy podle Baracka Obamy

19.12.2021

Jako každý rok, i letos si bývalý americký prezident a zároveň obří filmový fanoušek Barack Obama sedl, aby sestavil své oblíbené kulturní žebříčky. Vedle knížek tak došlo pochopitelně i na filmovou… (více)

Reklama

Reklama