Režie:
Zdeněk Podskalský st.Kamera:
Antonín DaňhelHudba:
Karel SodomkaHrají:
Miloš Kopecký, Jiřina Jirásková, Jana Paulová, Miroslava Pleštilová, Libuše Geprtová, Jiří Langmajer, Petr Nárožný, Bronislav Poloczek, Josef Langmiler (více)Obsahy(1)
Naposledy se setkáme s nestárnoucím vyznavačem ženských půvabů, který neztratil ani po letech ze svého šarmu ani špetku... Miloš Kopecký v roli věčného záletníka v závěrečném příběhu volného cyklu oblíbených hudebních komedií. Mnozí z vás si jistě vzpomínají na příběhy Alfonse Karáska. Příběhy věčného svůdce žen plné veselých historek, písniček i láskyplných vztahů a zdravého mužného úsilí okouzlit ženu patří již řadu let k televizní klasice a při každém uvedení se vždy setkávají s velkým diváckým ohlasem. Pro hlavní roli si zvolil režisér Zdeněk Podskalský jako vždy aktéra nejpovolanějšího, vynikajícího herce Miloše Kopeckého. Tentokrát čeká na Alfonse Karáska důležitý úkol – zasvětit do umění svádět dívky svého mladého chráněnce, který je v tomto oboru ještě velmi nezkušený. Příležitost se naskytne na mysliveckém honu... (Česká televize)
(více)Recenze (79)
Miloš Kopecký je pro mne naším největším hercem a první role, která se mi při zmínce o něm vybaví, je právě nádherná lidská postavička Alfonse Karáska. Tento díl je můj vůbec nejoblíbenější a je velká škoda, že už se takovéto pohodové písničkové komedie vůbec netočí... Alfons Karásek pro mě nikdy nebyl žádnou tuctovou, ale naopak velmi kvalitní a milou zábavou. ()
Tento megamix rozjuchaného socialistické popíku a řízné dechovky, zvýrazněný příšerným hereckým zpěvem (s výjimkou Jiráskové a Nekudy) je natolik trapný, až je skoro geniální. Bylo mi velkým potěšením sledovat, kterak si herci užívají své šílené výstupy a kterak neustále sypou hlášky z rukávu: „Snad byste, doktore, nechtěl schválně střílet po lidech. To vám nestačí ty, co trefíme omylem?“ ()
Poslední eskapády Alfonse Karáska sice už nepůsobí tak svěže, jako v prvních dvou filmech, ale oproti To byla svatba, strýčku! je to určitě zlepšení. Sice mi tu moc nesedí Jiřina Jirásková a gagy se několikrát opakují (seník), Petr Nárožný coby vousatý hajný nemá chybu, Jana Paulová byla opravdu pěkná a Miloš Kopecký svůj šarm neztratil. 60%. ()
Poslední čtvrtý díl volné série o Alfonsi Karáskovi. Tradiční Podskalského hudební komedie s výstavním hereckým obsazením, ve které během hodiny zazní spousta tehdejších hitů či písní z operet. Příběh vypráví o zestárlém milovníkovi žen Alfonsi Karáskovi, který se snaží svého synovce Lojzíka uvést do tajemství milování. Mezitím mu neustále hrozí, že jej chtěně trefí některý z myslivců cítících se ohroženi jeho pověstí. Musí se nechat, že veškerá hudebně-taneční vystoupení jsou spíše trapná než úsměvná. Celkově poklidná, avšak hodně zkostnatělá zábava. Jedinám zpestřením je snad jen hodně odvážně polonahá Jana Paulová. Hudební úprava: Karel Sodomka ()
Dosti hrozná věc i leč. Opominuli světácký šarm stárnoucího Miloše Kopeckého a jalové mládí Jiřího Langmajera, tak hodnotím tento počin jako naprostou zbytečnost. Nejlepším okamžikem se pro mne stal úplný černobílý začátek s Milošem Kopeckým navrcholu slávy. Ovšem hned poté, co on sám bere do ruky ovladač a vypíná tento černobílý autobiografický záznam o sobě a začíná vše jako starý znovu zkoušet již v barevném světě filmu, navíc s příšerně kombinovanými a bohužel i špatně provedenými popěvky, mi bylo jasné, že to průšvih bude. Je pravdou, že po celou dobu si film na nic více nehraje. Však v takovémto případě to asi ani moc nejde. ()
Galerie (4)
Photo © Česká televize / Čálek
Zajímavosti (2)
- Ve scéně u rybníka v čase 45:25, kdy se Alfons (Miloš Kopecký) se Zuzanou (Jana Paulová) odrazí s loďkou, mihne se v levé části záběru hlava člena štábu. (Ganglion)
- Jana Paulová prý přistoupila na natočení odhalené scény jen díky tomu, že jí Podskalský slíbil, že z dálky nebude nic vidět. Komentovala to, že nemá nic proti nahotě, ale že už se jí to v tomto věku nezdálo po estestické stránce. A později litovala. (hippyman)
Reklama