Reklama

Reklama

Obsahy(1)

André je rozvedený muž ve středních letech, který chce na jedné straně začít nový život, ale na druhé straně musí se ctí zastat otcovské povinnosti ke své dospívající dceři. Vezme jí na dovolenou do přímořského letoviska na Mauritiu. Teprve nyní André zjišťuje, že Véronique je už vlastně mladá dáma. I když otcovský dohled nabírá na ostražitosti, přesto Véronique ztratí pro osmnáctiletého Benjamina srdce. Aby se pro tohoto chlapce stala co nejzajímavější, vydává Véro svého otce za milence, u kterého se skrývá, protože ji hledá policie kvůli krádeži a drogám. Benjamin jí uvěří každé slovo, a jak bývá obvyklé, brzy se na Mauritiu nenajde jediný člověk, který by o tomto podivném "milenci" nevěděl a neodsuzoval jeho chování. Když se André o všem doví, nejraději by, jako každý správný otec, své dceři nařezal a okamžitě odjel, ale... Po boku Gérarda Depardieua, se kterým francouzská komedie Táta nebo milenec? stojí a padá, debutovala mladinká Marie Gillainová. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (60)

Autogram 

všechny recenze uživatele

Táto komédia o podarenej dvojici otca a dcéry sa dá pozerať aj opakovane po rokoch a nestratila nič zo svojej zábavnosti. Depardieu je ešte „štíhly“ sympaťák a Marie Gillain, tá predvádza skvelé outfity, postavu, úsmevy a všetko sa im dá uveriť. Aj mierne sladký záver, ako dcéra odchádza od otca smerom k dospelosti. Správna francúzska komédia s nádychom nostalgie za silné štyri hviezdy. –––– Také ráda lžu, protože to dělá život zajímavější. –––– Myslím, že přes to všechno jste v gruntu dobrý chlapík. A máte ji rád. ()

xaver 

všechny recenze uživatele

Zajímavý námět, pohodová komedie, ale ten snímek stojí a padá s Gěrardem Depardieu. Slušný výkon ale podala i mladičká Marie Gillian, která zahrála puběrťáčku skutečně výborně a chvílema byla na zabití. Film je i parádní ukázkou toho, jak lidi rychle uvěří hloupým řečem a jsou schopni na základě několika neověřených klevet odsoudit člověka. Přitom si neuvědomují, jak odsuzují sami sebe do role těch největších hlupáků. Nejcharakterističtější pro blbce pak je, že když se ukáže, že je hlupák, tak se ani nezastydí. ()

Reklama

swamp 

všechny recenze uživatele

Kdysi se mi tato komedie hrozně líbila - přišla mi taková zamotaná a neskutečně vtipná. Po letech už však trochu ztratila ze svého lesku. Depardieu má pár výborných hlášek, ale celkově nechápu jeho motivaci (proč pomáhá dceři v tom, aby "přišla o věneček"?). A proč se jeho dcera místy chová jako neskutečná kráva - to jsme ve věku 14,5 byli všichni takoví kreténi? Ale jinak je to docela úsměvná a hlavně oddychová záležitost - je zajímavé sledovat, jak se s věkem mění vkus.. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Nevtipný filmový hřích raných devadesátek, který už dávno nestojí za vidění (otázka, zda za to někdy stál, je pro mě samozřejmě jen řečnická). Děj je zcela stupidní, herecké výkony vesměs naprosto tragické, a celkově mi uniká nejen to, proč tento film čas od času české televize stále reprízují, ale i to, jak se to prase Depardieu kdy mohlo stát populárním hercem. Zdroje jeho (dřívější) popularity mi skutečně unikají a mám na toho herce strašnou alergii - a to je zde ještě relativně "normální", než se vyžral a prochlastal do své dnešní podoby. Marie Gillain je zde ovšem roztomilá, byť český televizní dabing bohužel nikdy neumožnil slyšet její hlas. Dvě hvězdy tedy hlavně za ni. ()

HoneyBunny 

všechny recenze uživatele

Tak se jednou stalo, že americké studio koupilo scénář na film, který se už ve Francii točil. A vzniklo něco unikátního. Táta nebo milenec a Můj táta hrdina jsou filmy takžka identické. V obou hraje otce Depardie a, jak už jsem napsala, mají stejný scénář. Jen místo pobytu se jmenuje jinak a americká verze má klasicky uhlazenější konec. ()

Galerie (37)

Reklama

Reklama