Obsahy(1)
Avantgardně laděné filmové dílo Kennetha Angera za pomoci pantomimy odehrává příběh o Pierotovi, který se pokouší dotknout se měsíce, na kterém žije králík (pojem z japonské a aztécké mytologie). Až se nakonec zamiluje do Kolombíny.Do celého děje hraje hudba It Came In The Night od A. Raincoat. (ash99)
Recenze (10)
"Mumie s pozlacenými víčky spí v muzeích / a to je láska." -František Halas ()
Existujú minimálne dve verzie: Prvá, z roku 1950, je 15-minútová meditatívne posmutnelá úvaha o vplyve mesiaca, túžbe sa dotknúť, keď už nie priamo luny, tak aspoň dievčaťa zrodeného z jej svitu. Táto epizóda je z času na čas obohatená kreslenými magickými symbolmi nebies. Hudobný sprievod tvorí viacero piesní, tempo je výrazne pomalšie oproti definitívnemu zostrihu, humor ustupuje snovo spomalenej atmosfére. Druhou verziou je 7-minútová svižná pantomíma s dokonalým prepojením humoru a tragiky. Jej vydarenosť je do značnej miery založená na skvelej sprievodnej piesni, presne dopĺňajúcej konanie postáv, akoby vystrihnutých z komédie Del arte. Režisér v oboch verziách vo veľmi dobrej forme. ()
Povedené. Spojení pantomimy, magické atmosféry a skočné písně od A Raincoat bylo ohromně šťastné. ()
Viděl jsem konečnou verzi filmu z roku 1979 doplněnou fantastickou písničkou It Came in the Night skupiny A Raincoat. Písnička vnáší do pantomimického řádění klasických postav Pierota, Harleqina a Columbíny za svitu úplňku úplně novou dimenzi. ()
WTF. Asi jsem to zcela nepochopila... ale hudba byla dobrá. ()
Jeden z Angerových filmů natočených v Evropě. Prý v době jeho natáčení pomýšlel na sebevraždu. Úžasně atmosférická záležitost, kterou mohu sledovat znovu a znovu (viděl jsem to už alespoň třicetkrát). Přes pesimistické vyznění - marný zápas o nedosažitelné životní štěstí - mi film vždy zvedne náladu. Pohyb postav je na mnoha místev dokonale sladěn s nádhernou doprovodnou písní, nechce se věřit, že tato hudba byla k filmu přidána až o třicet let později. Ve svých vrcholných dílech byl Anger mistrem sladění hudby a obrazu. Kromě estetického zážitku film nabízí k přemýšlení a rozboru na krátkou stopáž nebývalé množství symbolů. (předchozí platí o novější sedmiminutové verzi filmu z r. 1979. Shlédl jsem i původní patnáctiminutovou verzi, která se od té nové liší nejen jiným koncem, ale hlavně pomalejším tempem a melancholickou hudbou v pozadí. Neuvěřitelné, jak se dva filmy, složené prakticky ze stejných záběrů, mohou lišit). ()
2* tento druh umění jde mimo mě, přesto si troufám ohodnotit ;-) [ PŘÍBĚH: X /// ATMOSFÉRA: X /// TEMPO: 1 /// ORIGINALITA: X /// NÁLADA: 1 /// ART: 3 /// STYL: 1 /// CASTING: 1 (3*MAX) ] ()
zbytečný harlekýn.. nic moc proti tomu.. ale stejně tak nic moc pro.. (ano Raincoat super) ()
Pierot v bílém se pohybuje v lese a touží se dotknout měsíc, na němž žije králík, pak se tam objeví dvě děti, Harlekýn a Kolombína, celé je to podbarveno hudbou...Působivé.(70%) ()
Na mém výsledném dojmu má bez debat velký podíl hudba. Naše generace už je zmlsaná videoklipy z MTV, ale vidět to tehdy musela být strašná pecka. Předchůdce dnešních videoklipů, který by s nimi mohl klidně soupeřit v hitparádě. ()