Režie:
František FilipScénář:
Vojtěch MěšťanKamera:
Vladimír OpletalHrají:
Ivana Andrlová, Jaromír Hanzlík, Daniela Kolářová, Petr Oliva, David Prachař, Ludmila Píchová, Libuše Havelková, Libuše Štědrá, Čestmír Řanda ml., Jana Leichtová, Karel Hovorka st., Darja Hajská (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Příběhy Zbyňka, Alenky a Kateřiny jste sledovali v inscenacích "Podnájemníci" a "Otec nebo bratr". Ze Zbyňka a Kateřiny se stali manželé a z Alenky krásná mladá dáma. Matky a otcové nejlépe vědí, jak složité tím začíná období v životě rodiny. Slečna začíná objevovat dosud neznámý svět, v němž se bývalí nesnesitelní kluci mění v docela snesitelné mladé muže. Většinou ovšem s vlastnostmi, které se rodičům nejeví jako zcela ideální. Je-li Zbyněk bratr s povinnostmi otce, pak s Alenčinou dospělostí stojí na prahu starostí, které mu pořádně zamotají hlavu... Na řadě je poslední díl oblíbené komediální trilogie. (oficiální text distributora)
(více)Recenze (41)
"Jestli to takhle půjde dál, tak ze mě za chvíli bude dědeček.." - "Strejda !!" Další přímo ukázkový snímek dokazující, že není až tak důležité míti Filipa, jako spíš dobrý scénář.. Měšťan dotahuje svoje rozčrtané motivy až do stupidní přepjaté krajnosti činíc charaktery zhusta ještě otravnější.. ()
Třetí díl trilogie televizních komedií "Podnájemníci", "Otec nebo bratr" a "Dopis psaný španělsky". Jde o důstojné vyvrcholení této televizní komedie, i když tentokrát brácha Hanzlík je fakt už otravný a příliš moc sympatií nenasbírá. Ale Andrlová hraje svou postpubertální sestru výborně. Hudba: Jiří Bažant & Jiří Malásek ()
Nejslabší z trilogie, která vaří z vody. Zápletka násilně vymyšlená, Zbyněk se zbytečně celou dobu chová jako kretén. Tlačení na mladou holku, jestli má kluka, mi přišlo zbytečné a divné. Její tajení a dopisování si španělsky zase neopodstatněné. Postavy prostě vypadají, chovají se a mluví naprosto neživotně, strojeně, jejich motivace a jednání jsou divné. V dnešní době by navíc tenhle díl nevznikl - Zbyněk by dopis místo hledání xeroxu a překladatele nafotil na smartphone, Kateřina projela fotku OCRkem a text by zadali do Google překladače. Aby zjistili, že jo, mladá má kluka. (Chyba v inscenaci - když je pozván na nedělní posezení ten magor s kazeťákem, říká Alice, ne Alena). Hezké je i vidět staré, elektronkové a černobílé televize s hloubkou skoro metr, jedna se tu furt opravuje (asi aby se ten chabý a hloupoučký příběh nějak natáhl do hodiny). Nejsilnější scénou, byť na hraně parodické agitky, je školení učitelky o sexuální výchově. ()
Upovídané nic, kde několik protagonistů ukázalo krom trapnosti také osobní selhání. Čtení cizí pošty asi ani nemělo být vtipné. Ale co předvedla rodičům soudružka profesorka, to byl vrchol nevkusu. Pátrání po příteli mladší sestry završuje trilogii v podobném duchu jako předchozí film. Jen pointa je docela milá. ()
GDPR z osmdesátek. :-) Člověk se tu lecčemu přiučí, třeba jak rozlepit dopis v páře. :-) Bohužel ale tyhle dovednosti už v době mailové nemají příliš využití. Jinak inscenace se mi v době svého vzniku moc líbila. Byla jsem ještě mnohem mladší než Alenka.... :-) Dneska už vidím, že zápletka je jen nastavovaná kaše, ale i tak to pořád má jistý půvab spontánnosti a pro mě i nostalgie. ()
Galerie (7)
Photo © Česká televize / Vlasta Gronská
Zajímavosti (2)
- Kateřina (Daniela Kolářová) říká Zbyňkovi (Jaromír Hanzlík), že v celé Jižní Americe se mluví španělsky. Zapomněla však, že v Brazílii se mluví portugalsky. (Hellraiser12)
Reklama