Reklama

Reklama

V sobotu večer, v neděli ráno

  • Velká Británie Saturday Night and Sunday Morning (více)
Trailer

VOD (1)

Adaptácia rovnomenného románu Alana Sillitoea o ďalšom z radu rozhnevaných mladých mužov, ktorých v povojnovom Anglicku nečakalo nič lepšieho ako ťažká práca, alkohol a smrť.  Hrdinom adaptácie rovnomenného románu Alana Sillitoea je ďalší z radu mladých rozhnevaných mužov, ktorých v povojnovom Anglicku nečakalo nič lepšieho ako ťažká robota, alkohol a smrť. Arthur Seaton celý týždeň tvrdo pracuje v nottinghamskej továrni, aby si v sobotu večer užíval. Jeho heslom je: "Chcem sa zabávať, zbytok je len obyčajná propaganda". V mene svojej životnej filozofie každý týždeň zo soboty na nedeľu leje do seba jednu pintu piva za druhou a zabáva sa s dievčatami. Začne si milostnú aféru so staršou Brendou, hoci je vydatá za jeho kolegu z továrne. Ani to mu však nebráni, aby sa zaujímal o iné ženy. Keď stretne mladú naivnú Doreen, bez problémov ju zvedie. Brenda mu však oznámi, že čaká jeho dieťa. Dokáže ľahkovážny a hrubý Alan zaujať postoj k vlastnému životu, alebo sa bude naďalej každý týždeň zo soboty na nedeľu ukrývať vo svojom dočasnom útočisku a dúfať, že pondelok mu už nikdy neprinesie nenávidené vytriezvenie? (oficiální text distributora)

(více)

Zajímavosti (14)

Morgan, případ zralý k léčení (1966)

  • První film Karla Reisze (V sobotu večer, v neděli ráno, 1960) měl v Británii velmi pozitivní ohlas. Druhý film (Noc musí padnout, 1964) naopak naprosto propadl a hrozilo, že zničí režisérovu kariéru. Proto se napjatě čekalo, jaký bude jeho třetí snímek. Když Reisz nápad na Morgana prezentoval svým kolegům, zrazovali ho od toho s tím, že se takový absurdní námět určitě většinovému publiku líbit nebude. Reisz filmaře neposlechl, Morgana natočil – a vznikl velký hit. (Cimr)

Noc musí padnout (1964)

  • Snímek V sobotu večer, v neděli ráno udělal z Karla Reisze trendy režiséra a z Alberta Finneyho hvězdu. Hned jejich druhý společný film Noc musí padnout oběma kariéru zase skoro zničil. Reisz nepokračoval ve stylu nastaveném svým debutem a adaptaci dalšího románu o rozhněvaném mladém muži z průmyslového městečka Ten sportovní život (1963) pouze produkoval. K režii si vybral až divadelní thriller Emlyna Williamse. Ten se v roce 1935 stal senzací jako žánrovka, jež nezvykle rozvinula duševní stav svého hlavního hrdiny – psychopatického vraha. Také jeho první, americká filmová verze z roku 1937 v režii Richarda Thorpea se dočkala dobrého přijetí. Do remaku se prý Reisz s Finneym pustili narychlo poté, co kvůli financím sešlo z jejich připravovaného projektu o australském psanci Nedu Kellym. Oba film také produkovali. Výsledek sice přijalo do soutěže Berlinale, kritici však film odmítli jako horší verzi Thorpeova přehlednějšího snímku. A publikum zase netoužilo vidět Finneyho jako vraha, když se do něj zrovna zamilovalo jako do Toma Jonese (1963). Noc musí padnout tak zůstává zapomenutým titulem ve filmografii obou, přitom nabízí atmosférickou variaci na žánr „home invasion“ s efektním využitím černobílé kamery. (Letní filmová škola)

Související novinky

Zemřel britský herec Albert Finney

Zemřel britský herec Albert Finney

08.02.2019

Ve věku 82 let zemřel britský herec Albert Finney, známý například z filmů Velká ryba nebo Dobrý ročník. Finney byl pětkrát nominovaný na Oscara, v roce 2003 pak získal Zlatý glób za hlavní roli v… (více)

Reklama

Reklama