Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Mladý Američan následuje krásnou prostitutku do světa erotického podsvětí plného obscénního násilí. (oficiální text distributora)

Recenze (15)

Redi 

všechny recenze uživatele

Začátek mě chytil a celou dobu jsem byl zvědavý, co z toho bude. Ve výsledku ale musí mít člověk asi oblibu v takových minimalistických filmech, ve kterých se, až na pár exploatačních scén, hovno děje, aby takový film dostatečně ocenil. To asi nebude můj případ a ani si nebudu na takového artové díváka hrát. Plusové body za audiovizuální stránku a za poslední několik minut, kdy to bylo fajn ujeté (ne že by byl zbytek filmu v něčem normální), a za to, že si to stále drželo mou pozornost, aniž bych se díval na čas, přestože se tam víceméně nic nedělo. Nebo jsem to jen nepochopil a neumím číst mezi řádky... taky možnost. ()

Flipnic 

všechny recenze uživatele

Ani bych to dramatem moc nenazýval ... Rozhodně naprosto bezvýchodnej exploitační snímek, a to bezvýchodnej jak pro postavy, tak pro diváka. První půlka mi dost připomínala o 10 let starší japonskej Tokyo Decadence (1992). A kdo ví, jestli Grandriex trochu neopisoval od Murakamiho ... ;-) Ve výsledku je to ale jedno, protože forma je úplně jiná a celej feeling také. Hodně silný, hodně pochmurný, násilný, plný sexu, zvrácenýho sexu atd. Na pozadí dost obtížně sledovatelnejch (jak pro koho samozřejmě ...) výjevů a záběrů se odehrává nějaký ten děj beznadějnýho hledání prostitutky jedním týpkem co se do ní asi "zamiloval" ... Každopádně jde hlavně o formu, která je fakt hoooodně hustá. Trochu experimentální, artový ... ale v ničem ne přehnaný ... naprostu super! ()

Reklama

Anderton 

všechny recenze uživatele

"Temnota 2: V spároch Sofie....francúzove filmy aj v rámci rôznych všemožných svetových festivalov musia všade pôsobiť, ako keď na manistreamovom, resp. alternatívnom rádiu pustíte zrazu black metalovú skladbu. Pritom sa explicitným záberom viac menej vyhýba. Možno ide o sebastredný art, pre mňa je ale podstatné, že zvolená absolútne šialená forma vystihuje presne hnus, akým je mafiou riadená prostitúcia. V tomto zmysle by sa mal film premietať povinne pre stredoškolákov, aby sa podobnému prostrediu v budúcnosti vyhýbali a ženy si dávali bacha. Nový život ale nie je iba prvoplánovou kritikou, zaoberá sa vnútornými besmi a desmi, ktoré sprevádzajú ľudstvo od počiatku vekov. Čiže ako píšem, Temnota 2... ()

JohnMiller 

všechny recenze uživatele

Autor nemôže zaprieť svoju inšpiráciu Davidom Lynchom. Netvrdím že všetky experimentálne snímky podobného ranku musia byť hneď Lynchove kopírky ale tento je nereálne nasiakli Lost Highway-om. V prvých desiatich som sa stratil, nech som sa snažil ako som len chcel, už som nenašiel cestu späť. Príbeh, ak sa tu nejaký nachádzal tak, som tu nezachitil žiadny. Ono tu ide iba o obrazovo zachytené emócie násilia a úchylnosti. Snímkie by neuškodilo keby sa viac rozobrala téma obchodovaniu s bielim mäsom, téma ktorá tu prevládala, ale chápem že to nebol hlavný cieľ autora. Chcel nakrútiť experimentálny brainwashing a to sa mu aj podarilo. ()

ancientone 

všechny recenze uživatele

Grandrieuxovo kino najviac pripomína výlevku. Výlevku v ktorej sa miešajú všetky kinematografie "tela" a "mysle", artové vlny a tendencie s trashom a exploatáciou, vysoké a nízke, poetické znamená to isté, čo brutálne (resp. ponúka najlepší možný argument k tomu, že aj brutalita je poetický prejav a má svoju škálu "jemnocitu"). Jeho transgresia nefunguje iba na úrovni tela, ale aj na úrovni samotného filmu - preciťujeme samotné médium (prechádzajúce procesom personifikácie) skrz rozostrené zábery, trasenie kamery, závraťové close-upy, celkovú neurotickosť v správaní filmového aparátu. Sadomasochizmus sa stáva terapeutickou metódou. Grandrieux je Resnais "novej extrémnosti". ()

Galerie (15)

Reklama

Reklama