Reklama

Reklama

Ve stokách pod pařížskou operou žije od narození znetvořený zahořklý muž známý pouze jako „Fantom“. Zamiluje se do neznámé sboristky Christine, soukromě ji vyučuje a zároveň terorizuje zbytek operního domu a požaduje, aby Christine dostávala hlavní role. Vše se ještě zhorší, když se sopranistka znovu setká se svým známým z dětství Raoulem a oba se do sebe zamilují. Fantom se rozhodne ji unést a uvěznit u sebe, ve svých tajemných kobkách. Raoul je nyní jediný, kdo Fantoma může zastavit a zachránit svou lásku… (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (412)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Webberovu hudbu jsem slyšel dávno před tímto filmem a zamiloval jsem si ji stejně jako jeho dřívější kousky. Pamatuji se, že poprvé mne film moc nebavil. Připadalo mi to dlouhé. Dnes viděno po letech jsem byl v podstatě spokojen, ale dlouhé mi to přišlo znovu. Poněkud starší a také náročnější se zálibou vd etailu jsem si tentokráte užíval tu parádní kameru, která s průlety doslova dělala divy a pokud brala záběr odkudsi z lávek nad oponou, neznamenalo to, že po chvilce průletem škvírkou mezi kameny neskončí kdesi v hlubokém podzemním labyrintu. V opeře je prý ve skutečnosti podzemní rezevoár, který shromažďuje podzemní vodu a když je zaplněný, je odčerpán. Docela by mne zajímalo jak to tam dole vypadá, vzhledem ke skutečným katakombách pod městem to tam může být zajímavé. Krom kamery jsem si tu užíval to množství divadelních kulis ať už interiérových, tak exteriérových. Třešničkou na dortu pak byla procházka zasněženým hřbitovem plným zasněžených náhrobků... Spolu s hudbou a hlasem přenádherné Emmy Rossum, to byla opravdu artovní podívaná. Buttlera jsem v roli Fantoma nepoznal. Ten culík a kotleta na jedné straně a maska na druhé ( v lepším případě) ho úplně změnily. Oceňuji jeho i Wilsonův pěvecký výkon. To není jen tak tohle dát. Ale Emmy ta je best ve všech směrech. V podstatě tomu nemám co vytknout, snad jen tu stopáž. Co vím jistě, že mi teď pěknou chvilku ale budou znít v hlavě ty nádherné melodie... Dávám za 4 dopisy s pečetí lebky. * * * * ()

Aljak 

všechny recenze uživatele

Andrew Lloyd Webber je proste génius! A keď sa úžasný skladateľ ako on spriahne s ďalšou osobnosťou ako je Joel Schumacher, tak to musí stať jednoducho zato. Naozaj vynikajúce dielo, teda najmä čo sa hudobnej a muzikálovej stránky týka. Piesne, ktoré zneli celým filmom boli takmer všetky čarovné a symbolické - či už po hudobnej alebo textovej stránke. K tomu skvelé kostýmy, kulisy a atmosféra operného divadla. Len ten dej bol miestami trochu nezáživný a ja osobne by som v ňom uvítal oveľa viacej retrospektívy, ktorá by ešte lepšie ozrejmila "zrodenie" fantóma, ktorý sa skrýval v útrobách divadla. Ale inak veľmi dobré, aj keď som očakával, že fantóm ten svoj znetvorený vzhľad zachráni aspoň dobrosrdečnou povahou. To ma celkom zarazilo, že jeho duša bola v podstate presnou kópiou zovňajšku... A mne osobne sa Gerard Butler do tejto role vôbec nehodil, hoci ten jeho hrubý škótsky prízvuk bol úplne adekvátny fantómovému vystupovaniu. ()

Reklama

klerik 

všechny recenze uživatele

Veľkolepý film, ktorý vás zaujme podľa toho, ako radi máte muzikály a operety. Výprava len trošíčku zaostávajúca za MOULIN ROUGE, Schumacher všetko kontroluje o dovádza k dokonalosti, len tam čosi chýba... A ja nedokážem zistiť čo. Najprv sa mi zdalo, že Butlerova romantická stránka je chladná, ale nakoniec musí byť každému jasné, že jeho postava nemôže byť "normálne" romantická... Potom sa mi zdalo, že vzťah Christiny a Roula je podaný dosť z odstupom, ale nakoniec som bol rád, že film sa sústredil na Fantóma. Weberova hudba je geniálna a aj keby to natočil Uwe Boll, bolo by to aspoň počúvateľné. Veľmi dobrý muzikál s osobitou atmosférou a romantikou, ktorý na moju radosť ukazuje, že Schumacher sa má držať na hony od akčného žánru... inak akčná scéna na cintoríne bola skvelá... ()

Tyckin 

všechny recenze uživatele

Po prvním zhlédnutí jsem neváhal a dal 5*. Nicméně, nyní po druhém skouknutí a zejména již při srovnání s divadelní verzí 2011 musím zkrátka jednu hvězdičku ubrat, nemohu hodnotit totožně. Film poskytuje jisté možnosti jaké divadlo nikoli, zejména co se týče exteriérů a zákulisí, i hlavní představitelé mají své charisma a půvab (mladičká Christine), ale celkový dojem prostě není tak ohromující jako u verze 2011, rovněž pěvecké výkony jsou u této filmové verze přecijen o jeden level slabší než u té výroční divadelní, tam ty hlasy opravdu lomcují barákem :-) Uděluji poctivé 4*, ovšem verze 2011 má u mne minimálně 5,5* :-) ()

Tom_Lachtan 

všechny recenze uživatele

vidím tři základní nedostatky, tím prvním je to, že nejlepší píseň přijde v podstatě na začátku filmu (nehledě na to, že geniální verze v předělávce od Nightwish je pod mojí kůží zažraná opravdu dosti a pořád jsem musel porovnávat rozdílnost), druhou pak je absence něčeho, co jsem si výrazně pamatoval z obrazu, žádná scéna mě po vizuální stránce neuchvátila. Třetí a největší mínus je pak Gerart Butler, který dle mého tupého soudu nedosahuje kvalit kterými by měl Fantom Opery oplývat (obzvláště hlasově je na tom nedobře, navíc postrádá charisma tvora z temnot, bytosti ze stínů, které musí být Fantomou přirozenou součástí) ()

Galerie (120)

Zajímavosti (35)

  • Fantomova maska byla prodána na e-bay za 6,450 liber. (vendy63)
  • Do španělštiny nadabovali film představitelé madridské verze muzikálu. (imro)

Související novinky

John Travolta je žena!

John Travolta je žena!

10.09.2006

Tak to tedy alespoň bude v připravovaném remaku muzikálu Hairspray, kde ztvární postavu Edny Turnblad, jejíž dcera Tracy (začínající Nikki Blonsky) se zaplete do rasových nepokojů v Baltimore… (více)

Reklama

Reklama