Režie:
Jan de BontScénář:
Graham YostKamera:
Andrzej BartkowiakHudba:
Mark MancinaHrají:
Keanu Reeves, Sandra Bullock, Dennis Hopper, Joe Morton, Jeff Daniels, Glenn Plummer, Richard Lineback, Beau Starr, John Capodice, Richard Schiff, Beth Grant (více)VOD (3)
Obsahy(2)
Ve výškové budově je surově zavražděn noční hlídač a vzápětí vybuchne bomba, která zničí výtahová lana. Celkem osmnáct cestujících zůstává uvězněno ve výtahu, který prudce padá dolů, než ho zastaví silné brzdy. Ale i ty hodlá atentátník odstřelit, pokud nedostane tři miliony dolarů. Do akce jsou nasazeni špičkoví losangelští policisté Jack Traven a jeho přítel Harry. Při riskantní a nebezpečné akci se jim podaří dostat cestující z výtahu, atentátník se ale zmocní Harryho a vyhrožuje jeho zabitím, jestliže nedostane peníze. Jack se odhodlá k akci, svého přítele postřelí na noze a ten atentátníkovi unikne ze sevření. Šílenec však uteče… Oba policisté jsou vyznamenáni za odvahu a večer společně oslavují. Zejména Harry je poněkud společensky unavený. Druhý den dostane Jack zprávu, že byl unesen autobus, na němž je připevněna bomba. Přihlásí se i atentátník: o své peníze rozhodně nechce přijít. Zatímco Jack jde do akce přímo, Harry je s ním ve spojení a řídí operace. Jack se dostane do autobusu, kde ve zmatku vystřelí jakýsi muž, který si myslí, že jde policie po něm. Bob, řidič autobusu, je těžce zraněn a za volant usedá jedna z cestujících, studentka Annie. Autobus se podle pokynů atentátníka nesmí dostat pod určitou rychlost, jinak nálož vybuchne... Jackovi se nejprve podaří vyjednat, aby byl z autobusu vysazen zraněný Bob. Pak se v panice snaží vystoupit další cestující, starší žena, je ale usmrcena. Jak se zdá, atentátník vše pozorně sleduje díky přímým záběrům vrtulníků, které celou akci přenášejí. Brzy se ukáže, že na dálnici, kam autobus míří, je patnáctimetrová díra... (TV Prima)
(více)Videa (1)
Recenze (626)
Akční klasika mého mládí, která zásluhou dynamicky pojatého a technicky lahůdkového příběhu neztrácí ani po desátém zhlédnutí nic ze své působivosti. Jan de Bont je machr na adrenalin, což ostatně potvrdil i v oddechovém Twisteru, a jeho nápaditá režie dodává celému snímku úžasný náboj a jiskru. A kde scénář už nestíhá, zaskočí za něj skvělí Keanu Reeves a Dennis Hooper. Škoda jen, že film kolem diváka skutečně jen tak zběsile proletí a nezbyde mu žádný čas na nějaký vedlejší motiv, který by atmosféru ještě okořenil a zvýraznil. 80% ()
Hodně se zapomnělo, že Keanu Reeves byl skvělý akční borec od nepaměti. Na tenhle akčňák si moc dobře vzpomínám. V době vzniku u nás doma na videokazetě frčel hodně často dokolečka. Teď jsem si dal pěkně opáčko a zjistil jsem, že mě chyběl více než jsem si myslel. Nonstop akční jízda plná nápadů aneb co vše se dá vymyslet s autobusem, který nesmí zpomalit. Neskutečně napínavá a intenzivní záležitost. 90% ()
Môj naj naj naj akčňák, videl som ho skoro toľkokrát čo Terminátora 2 a to už je čo povedať. Dievča od vedľa Sandra Bullock (do ktorej som sa tu platonicky zaľúbil), už asi nikde nebola tak sympatická (rozhodne nie v dvojke) a po nemenej skvelom POINT BREAK ďalšia vynikajúca akčná úloha pre Keanu Reevesa. Jan de Bont sa vtedy zaradil medzi mojich najobľúbenejších režisérov, škoda že len na chvíľu. ()
Nebezpečná rychlost, nebo-li speed je jeden ze starších filmů, které mě uchvátili velkým způsobem. Výborně zpracovaný děj, který váš vtáhne. Keenu Reeves a Sandra Bullock jsou moji nejoblíbenější herci a když se sejdou, tak jen žasnu. Napětí a akce, které vám nedají ani na minutku vydechnout... 10/10 = 100% ()
Ve své době rozhodně jeden z nejlepších akčňáků, co byl natočen. V určitých chvílích bylo cítit napětí a padoucha né a né dopadnout. Takové filmy se mi líbí, když se nezůstane jen u jednoho, ale děj se ještě dál vyvíjí až na samotné maximum. Tam kde byste očekávali konec se ještě toho může tolik stát. ()
Galerie (44)
Zajímavosti (78)
- 90% všech akčních scén natočil Keanu Reeves (Jack) bez dubléra. (Ai.ma)
- Autobus ve filmu je General Motors TDH-5303 z roku 1966. (ČSFD)
- Pro režiséra Jana de Bonta bylo velmi důležité, aby cestující v autobuse odráželi multikulturní identitu Los Angeles a aby jejich herci skutečně vypadali jako lidé, na které se můžete podívat při ranní cestě do práce a vidět je, jak si čtou noviny, popíjejí kávu, dívají se z okna a začínají svůj den. (Narcis)
Reklama